Subaru outback 04 R problem dyfer

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 6 mar 2019, o 19:30

Podjadę jeszcze na kompa ja mam zwykle obd 2 i tam za dużo info nie można się dowiedziec znajomy ma już dużo lepszego może pokażą się jakieś błędy


Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

ewemarkam
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 16 razy

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 6 mar 2019, o 22:07

Zobacz tym sterownikiem nad nogami. Tam w instrukcji jest rysunek jak on może wyglądać. Powiedz to znajomemu, może on go zlokalizuje i poda masę na to wejście B55. U mnie jak wsadziło się ten bezpiecznik to nie było żadnej reakcji. Brakowało masy w Gnieźnie. Dorobiłem i już zaczął działać. Błędem może Ci walić albo i nie, jeśli oporność na cewce jest ok to nic sterownik nie będzie "widział" niepokojącego. Tutaj do tego bardziej trzeba elektryka, elektronika do diagnozy niż mechanika. Ewentualnie serwis automatów, ale żeby Cię nie skasowali za nic później. Możesz zadzwonić gdzieś, opowiedzieć o co chodzi, że przypuszczasz że to zawór od sprzęgła transferu. Ile by kosztowała diagnostyka, ale zaznacz bez wyjmowania skrzyni. Bo to nie jest konieczne. A jest to zawór to koszt w ASO ok 400pln, koszt samej części.
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
pszemq (7 mar 2019, o 10:55)

pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 7 mar 2019, o 14:23

Błędów skrzyni brak. Zadzwonie do jakiegoś speca od automatów i poszukam jeszcze zdjecia bo kiedyś mi jakiś błąd skrzyni wyskoczył nawet pare ale to ponad rok temu porobiłem foty wtedy pamietam
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 7 mar 2019, o 14:59

Ok kiedyś kiedyś taki błąd mi wyskoczył
Obwód sterujący nastawnika sprzęgła A-otwarty błąd nr P0900
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 7 mar 2019, o 15:24

Ok dzwoniłem do Olsztyna do polecanego warsztatu od skrzyń dosyć miły facet powiedział mi ze to może właśnie być elektrozawor/ tarczki i coś tam jeszcze bo ostatnio miał outbacka z podobnym problemem I jeszcze wspomniał ze jezeli skrzynia dobrze zmienia biegi i jest sprawna to warto to zrobic nawet by się udało bez wyjmowania skrzyni a jeżeli szarpie czy coś to nieopłacalna się bawic tylko skrzyni szukać. No u mnie jest tak ze skrzynia ładnie zmieni biegi (oczywiście jak na 4eat ) może jest jakaś nadzieja. Mam zadzwonić do niego tak za tydzień zobaczy czy znajdzie miejsce dla mnie tak wiec ewemarkam dużo mi pomogłeś i podsunąles pomysł dzięki Ci za to wielkie napisze potem jak to wszystko wyszło.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

ewemarkam
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 16 razy

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 7 mar 2019, o 16:04

Nie ma za co. Mi na tym forum pomogli bardzo, jestem dzięki temu trochę mądrzejszy. Pomagam ile potrafię. A zawór znajduje się a dole skrzyni. Trzeba miskę zdjąć. Przydało by się olej wymienić, jeśli nie wymieniłeś. Tylko nie daj się namówić a dynamiczną wymianę oleju, zaznacz to gościowi od razu! Możesz załatwić skrzynię na amen. Był na którymś forum jeden taki co się dał namówić i teraz skrzyni szuka.

pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 7 mar 2019, o 17:11

Olej był wymieniany około 2 lata temu statycznie przebieg pewnie coś około 30 tys ale jakby to robili to zmieniłbym odrazu na zapas. Tez czytałem o tej dynamicznej wymianie jak ktoś mało ogarnięty to faktycznie może zalatwic skrzynię. To moje drugie subaru z tą samą skrzynią ale jak do teraz problemow z automatem nie miałem. No zobaczymy gość dosyć sensownie mowil i widać ze jest w temacie subaru bo wszystko co powiedział to się zgadzało. Dzięki raz jeszcze.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

limesiak
2 gwiazdki
Lokalizacja: NKE
Auto: OBK H6 MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 8 mar 2019, o 08:23

pszemq pisze:
7 mar 2019, o 15:24
Ok dzwoniłem do Olsztyna do polecanego warsztatu od skrzyń dosyć miły facet
Możesz podesłać namiary, jeżeli nie tutaj to na PW? Dzięki
pszemq pisze:
7 mar 2019, o 15:24
I jeszcze wspomniał ze jezeli skrzynia dobrze zmienia biegi i jest sprawna to warto to zrobic nawet by się udało bez wyjmowania skrzyni a jeżeli szarpie czy coś to nieopłacalna się bawic tylko skrzyni szukać.
W moim przypadku przeciąga dwójkę oraz szarpie przy zmianie na zimnym oleju z jedynki na dwójkę, czy takie coś da się zrobić niskim kosztem czy trzeba już szykować skrzynię z jakiegoś rozbitka?
Pozdrawiam
M

ewemarkam
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 16 razy

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 8 mar 2019, o 08:48

limesiak pisze:
pszemq pisze:
7 mar 2019, o 15:24
Ok dzwoniłem do Olsztyna do polecanego warsztatu od skrzyń dosyć miły facet
Możesz podesłać namiary, jeżeli nie tutaj to na PW? Dzięki
pszemq pisze:
7 mar 2019, o 15:24
I jeszcze wspomniał ze jezeli skrzynia dobrze zmienia biegi i jest sprawna to warto to zrobic nawet by się udało bez wyjmowania skrzyni a jeżeli szarpie czy coś to nieopłacalna się bawic tylko skrzyni szukać.
W moim przypadku przeciąga dwójkę oraz szarpie przy zmianie na zimnym oleju z jedynki na dwójkę, czy takie coś da się zrobić niskim kosztem czy trzeba już szykować skrzynię z jakiegoś rozbitka?
Przeciąganie 2 to pewnie kwestia zaworu . Ale trzeba by popatrzeć do serwisowki.
Mi też skrzynia lekko szarpie przy zmianie z 1 na 2 gdy zimna. Ponoć przypadłość już starszych automatów. Te biegi i ta zmiana jest najczęściej używana. Ja bym to zostawił, ewentualnie spróbuj odpiąć akumulator co by sterownik skrzyni se zresetował. A druga sprawa nie masz czasem trybu sport włączonego?

limesiak
2 gwiazdki
Lokalizacja: NKE
Auto: OBK H6 MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 8 mar 2019, o 09:28

ewemarkam pisze:
8 mar 2019, o 08:48
Przeciąganie 2 to pewnie kwestia zaworu . Ale trzeba by popatrzeć do serwisowki.
Mi też skrzynia lekko szarpie przy zmianie z 1 na 2 gdy zimna. Ponoć przypadłość już starszych automatów. Te biegi i ta zmiana jest najczęściej używana. Ja bym to zostawił, ewentualnie spróbuj odpiąć akumulator co by sterownik skrzyni se zresetował. A druga sprawa nie masz czasem trybu sport włączonego?
Przejrzę sobie manual pod tym kątem, nie robiłem jeszcze tak zwanego uczenia skrzyni, który kiedyś gdzieś tam widziałem przeglądając pobieżnie serwisówkę. Klemy zdejmowałem, olej wymieniłem spuszczając przez korek dwukrotnie po około za każdym razem 5 litrów w odstępach rocznych i nie mam pewności czy to się nie przyczyniło po części. W przyszłości gdy aura zrobi się lekko przyjemniejsza zrobię to raz jeszcze zdejmując od dołu pokrywę, może znajdę tam jakieś skarby?
Na trybie sport przeciąga biegi znacznie bardziej ale to jakby jest zrozumiałe.
Pisząc przeciąganie na drugim biegu mam na myśli, że ładnie zmienia z jedynki na dwójkę przy stale wciśniętym pedale gazu i obrotach około 2-2,5krpm podczas gdy na dwójce ciągnie ciągle jadąc ze stałą prędkością zapominając o zmianie.
Pozdrawiam
M

ewemarkam
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 16 razy

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 8 mar 2019, o 13:36

Przy wymianie oleju warto zdjąć węże jeszcze z chłodnicy oleju, zlejesz więcej oleju. Jak wymianiałem w olej u Siebie, zdejmowałem też miskę co by filtr wyczyścić. Weszło mi wtedy jak dobrze pamiętam prawie 9 litrów. Czyli zostało to o w konwerterze i akumulatorach ciśnienia. Wsadziłem jeszcze na dno miski dwa duże okrągłe magnesy. Za 3-4 lata zdejmę j i zobaczę czy się os złapało.

pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 8 mar 2019, o 21:35

Sory ze dopiero teraz. Ok tam gdzie dzwoniłem to Olsztyna Aki Auto-Moto (lub okolice Olsztyna jakoś tak. Jeszcze mam takiego jednego speca niedaleko mnie w Łązynie koleś jest dobry ale trochę niesłowny co mnie denerwuje.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 8 mar 2019, o 21:38

A co do tych zmian biegow 1-2 itd to ja już się przyzwyczaiłem. Skrzynia 4eat to stary typ i nie chodzi jakoś mega idealnie. Mi tez a to czasami przeciągnie a to dziwnie zredukuje ale ogolnie jest wszystko Ok. Ważne ze jest w miarę głupkoodporna😂
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

ewemarkam
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 16 razy

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 8 mar 2019, o 22:14

Jak zauważyłem że jest coś nie tak. Dzwoniłem do serwisu automatów, facet od razu mi mówi że skrzynia do wyjęcia, że koszta duże itd. Zdążylem rozeznać temat i zdiagnozowałem uszkodzony zawór. Dzwonię do innego serwisu, facet już rozmawia inaczej, mówię mu o co chodzi i że potrzebuje zawór ile wymiana itd. Zawór do sprowadzenia z USA, koszt ok 1000 plus ewentualnie tarczki i przekładki sprzęgła, plus ewentualnie uszczelnienie tłoka i walka wyjściowego no ceny sypnął z kosmosu. Finalnie pojechałem do znajomego mechanika, zdjąłem dupkę skrzyni ( u mnie zawór tam jest) wyjąłem zawór, rozebrałem sprzęgło, zmierzyłem tarczki i przekładki. Wyglądały że są w dobrym stanie, mieściły się w połowie granicy zużycia. Zawór wymyłem w myjce ultradźwiękowej. Bo był ewidentnie zablokowany. Odblokował się, myślę hura, złożyłem wszystko i podziałało to 1 dzień. Zadzwoniłem z głopoty do ASO, sciagli mi zawór, uszczelnienia w ciągu 3 tygodni, zapłaciłem za to coś ok 520 PLN. I napęd działa. Tylko że cała robocizna była moja, wszystkie prace wykonałem samemu.
Zostało mi uszczelnienie tłoka, bo nie pasuje do mojego tłoka sprzęgła, jakby co oddam za 4-ro pak. Wiec czasem warto do ASO zaglądać po części bo sam zawór kosztował ok 400 PLN a serwis automatów od razu mówi że co najmniej 2 razy tyle. Natomiast wersja USA ma inny zawór niż EU, ale też myślę że bez problemów w razie czego ściągną.
Jak znajdę zdjęcia to wrzucę z prac.

To ostatnie zdjęcie to zespoły chyba 2 zaworów zwrotych że zdemontowanym zaworem sprzęgła, zawór powinien siedzieć na lewo od rurki. Na drugim zdjęciu sprzęgło transferu w "dupce" skrzyni. A na pierwszym skrzynia na samochodzie. W nowszych skrzynkach gdzie jest filtr oleju zewnętrzny, zawór sprzęgła znajduje się nad miską olejową. Razem z resztą zaworów. Jak facet od automatów będzie kumaty to zmierzy najpierw ciśnienie na sprzęgle, bo jest do tego kruciec na dupce skrzyni.
ObrazekObrazekObrazek

pszemq
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru Outback 2.5 SOHC 2005 rok
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 0

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 9 mar 2019, o 01:24

Tak to opisałeś ze mam chęć isc do garażu i demontować skrzynie 😁kurde mnie to zawsze wkurza że mało który mechanik jest ogarnięty. Zawsze tylko walą kwoty w tysiącach a jeszcze nie mają samochodu przed oczami. Niby serwis jest na każdym kroku a gdzie pojedziesz to tylko „ło panie to będzie ze 4 tys „ „ło panie to lepiej skrzynie pan szukaj „itd.
Kłótnia z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem - Nieważne jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z "wygranej"...

ewemarkam
3 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 16 razy

Subaru outback 04 R problem dyfer

Post 9 mar 2019, o 01:45

Ty nawet dupki skrzyni nie musisz demontować. Grunt to sprawdzić czy FWD Ci się załączy. Na YouTube jest pełno filmów z US jak ten zawór wymienić. Wstukaj "torque bind fix" albo coś podobnego.
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
pszemq (9 mar 2019, o 09:13)

ODPOWIEDZ