Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Nowy
1 odpowiedź
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km
Zgłoś
Napisano 1 godzinę temu (edytowane)
Witam,
Panowie potrzebuję waszej pomocy i wiedzy. Jest to moje pierwsze Subaru. Silnik jak w temacie, luzy zaworowe robione 2 dni temu jest nominał jak fabryka karze. Przy regulacji nowe świece irydowe również polecane przez forum. Problem polega na tym że nic z tych poczynań nie usunęło mojego problemu. Auto odpala i trzyma obroty jak wmurowane. Problem polega gdy na P albo na N dodaje gazu. Auto zawsze się zadławi a dopiero później wkręca na obroty. Podczas jazdy raz na ruski rok poczuje jak poszarpie przez sekundę (raz na 100 km przejechanych). Gdy puszczę hamulec to auto płynie przechodzi do pełzania i dopiero dodanie delikatne gazu powoduje 1 sek czkawkę zawahanie, minimalny spadek obrotów i później wkręca się jak powinno....
W czym jest problem? Dzisiaj nawet MAP-sensor czyściłem był lekko brudny i bez zmian.
Na live data przy 6 st.C pokazuje ze IAT to 35 st.C
Wyprzedzenie zapłonu 16 st
Temp wody 83 st.C
1 odpowiedź
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km
Zgłoś
Napisano 1 godzinę temu (edytowane)
Witam,
Panowie potrzebuję waszej pomocy i wiedzy. Jest to moje pierwsze Subaru. Silnik jak w temacie, luzy zaworowe robione 2 dni temu jest nominał jak fabryka karze. Przy regulacji nowe świece irydowe również polecane przez forum. Problem polega na tym że nic z tych poczynań nie usunęło mojego problemu. Auto odpala i trzyma obroty jak wmurowane. Problem polega gdy na P albo na N dodaje gazu. Auto zawsze się zadławi a dopiero później wkręca na obroty. Podczas jazdy raz na ruski rok poczuje jak poszarpie przez sekundę (raz na 100 km przejechanych). Gdy puszczę hamulec to auto płynie przechodzi do pełzania i dopiero dodanie delikatne gazu powoduje 1 sek czkawkę zawahanie, minimalny spadek obrotów i później wkręca się jak powinno....
W czym jest problem? Dzisiaj nawet MAP-sensor czyściłem był lekko brudny i bez zmian.
Na live data przy 6 st.C pokazuje ze IAT to 35 st.C
Wyprzedzenie zapłonu 16 st
Temp wody 83 st.C
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Instalacja do regulacji. Miałem to samo. Potrafił mi zgasnac nawet na D. Gdy obroty były ciut wyższe niż wolne to było ok. Np gdy się podnosiły jak klima "łapała".
W moim przypadku, pojechałem z facetem na dwu pasmowke. Od zera całe strojenie ustawienie mnożnika itd. Teraz jest spokój. Prawda jest taka że wtryskiwacze gazowe się też zużywają, taką korektę powinno się raz w roku zrobić. Ile już na wtryskiwaczach zrobiłeś?
Druga sprawa jest taka że mogą puszczać już gaz. Nie masz problemów przy rozruchu po paru godzinach?
Kolejną rzeczą która możesz jeszcze zrobić jest płukanie ich. Demontujesz wtryski, podłączasz wstecznie wężyk i strzykawkę. Płucze się je denaturatem. Jeśli zrobisz to wstecznie, ciśnienie wytworzone przez strzykawkę podeprze tłoczek bez konieczności zasilania cewki. Chwila roboty a może się poprawi.
W moim przypadku, pojechałem z facetem na dwu pasmowke. Od zera całe strojenie ustawienie mnożnika itd. Teraz jest spokój. Prawda jest taka że wtryskiwacze gazowe się też zużywają, taką korektę powinno się raz w roku zrobić. Ile już na wtryskiwaczach zrobiłeś?
Druga sprawa jest taka że mogą puszczać już gaz. Nie masz problemów przy rozruchu po paru godzinach?
Kolejną rzeczą która możesz jeszcze zrobić jest płukanie ich. Demontujesz wtryski, podłączasz wstecznie wężyk i strzykawkę. Płucze się je denaturatem. Jeśli zrobisz to wstecznie, ciśnienie wytworzone przez strzykawkę podeprze tłoczek bez konieczności zasilania cewki. Chwila roboty a może się poprawi.
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Auto nigdy nie widziało LPG. To są objawy na benzynie
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Wow, to mnie teraz zaskoczyłeś. Byłem pewien że nie ma już tych silników bez LPG.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Jest tutaj przepływomierz?
Jeśli nie ma to powinien gdzieś być czujnik temperatury powietrza dolotu. Tutaj pewnie będzie problem. Skoro masz takie różnice we wskazaniach.
Jeśli nie ma to powinien gdzieś być czujnik temperatury powietrza dolotu. Tutaj pewnie będzie problem. Skoro masz takie różnice we wskazaniach.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Odłącz aku na 15 minut i sprawdź czy problem się powtarza.
Miałem w imprezie 2.0 125 KM podobny problem.
Może MAP sensor źle pokazywać temperaturę.
Żadnego błędu nie wypluło?
Check się nie zapala?
Spalanie nie wzrosło?
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Miałem w imprezie 2.0 125 KM podobny problem.
Może MAP sensor źle pokazywać temperaturę.
Żadnego błędu nie wypluło?
Check się nie zapala?
Spalanie nie wzrosło?
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Spalania nigdy nie liczyłem dokładnie. Jest to w miarę świeży zakup. Przepływie czyscilem ale nie wiem jakie powinny być wskazania normalne dla wolnych obrotów. Z tego co mi się wydaje to są też za niskie bo mają około 600 obr/min choć mam też Cayenne-a 3.2 i tam jest to norma w automacie
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Checka brak. I tu jest problem bo nie ma ewidentnej usterki
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Przepływomierz odpada. odłączony i po odłączeniu objawy takie same. Gdyby to on siał błędy to po odłączeniu paliłby więcej ale jeździł lepiej...
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
A zobacz czy nie masz brudnej przepustnicy. Jak się zabrudzi to klapka w środku zamyka się szczelnie, a ma być przerwa między obudową a klapką.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Jeszcze przychodzi mi do głowy jedna rzecz. Wyczyszczenie wtryskiwaczy. Może się wieszają i puszczają za dużo paliwa na wolnych. I Ci go przylewa.
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Panowie dzisiaj przy wymianie kabli okazało się ze z cewki nie mogę zdjąć końcówki przewodu zapłonowego. Jakby go przyspawało. Nie wiem czy to mogło być powodem moich problemów z szarpaniem ale same gniazda w cewce wyglądają dziwnie z prawej strony jak się patrzy do cewki to są złote a z lewej jedna jest taka jakby równomiernie pokryta cyną z druga zespawana z końcówka przewodu. Dodam ze to te od strony kolektora i przepustnicy. Resztki przewodu ani drgną dlatego szukam nowej cewki w zamienniku pasującej do EJ 253. Oznaczenie ze zdjętej cewki to Diamond FH0286 a OEM 22433AA500. Na stronach pokazują jakieś bzdury nawet NGK sugeruje w swojej wyszukiwarce złą cewkę. Jaki zamiennik polecacie?
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
patrząc na zdjęcia tych cewek, to chyba tak ma być
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Tak dokładnie. Tylko ciężko taką dostać w zamienniku
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Panowie znalazłem coś takiego https://www.czesciauto24.pl/hitachi/7888654
Według strony część nie pasuje mimo że producent Hitachi podaje ze jest zaminny z numerem 22433AA500.
Mało tego na stronie tez jest podany ten numer a mimo tego ma nie pasować do mojego auta
Wybiorę z ich oferty Delphi które tez jest zamienna z 22433AA500 i juz pojawia się zielony napis ze część będzie pasować
Według strony część nie pasuje mimo że producent Hitachi podaje ze jest zaminny z numerem 22433AA500.
Mało tego na stronie tez jest podany ten numer a mimo tego ma nie pasować do mojego auta
Wybiorę z ich oferty Delphi które tez jest zamienna z 22433AA500 i juz pojawia się zielony napis ze część będzie pasować
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Ale jak cewka tworzy iskrę na każdym porcie, to wątpię żeby wymiana na drugą w Twoim przypadku pomogła.
Twoja cewka została zamieniona na ten numer 22433AA580, https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... T2EALw_wcB
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Panowie do auta wskoczył nowy akumulator kable i cewka. Świece zmieniane 2 tyg temu wraz z regulacją luzów. Po wymianie aku auto jeździło super ale po przejechaniu 100km znów wraca dlawienia na starcie i dziwne trzymanie obrotów. Po odpaleniu trzyma jakieś 1600 obr/min i będzie tak trzymal do usranej śmierci chyba że dotknę gaz wtedy schodzi na 1000 i później już sobie reguluje aż do prawidłowych wolnych obrotów na rozgrzanym silniku.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Skoro po wymianie akumulatora nastąpiła poprawa to po resecie ecu nastąpiła poprawa.
Jaki rocznik auta bo nie widzę.
Silniczek krokowy czyszczony był?
A przed regulacją zaworów problem występował?
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jaki rocznik auta bo nie widzę.
Silniczek krokowy czyszczony był?
A przed regulacją zaworów problem występował?
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Przed i po regulacji jest dokładnie tak samo. Nie powiem po wymianie kabli, świec oraz cewki jest drobna poprawa. Bo dlawienia wyspeluje rzadziej ale nie powinno być go w ogóle. Oglądałem przepustnice w swoim Ej253 ale nie widzę silniczka wolnych obrotów. Auto jest z 2005 roku z maja. Autem dojeżdżam do pracy 34 km narazie na PB ale już niedługo wpadnie gaz. I to co zauważyłem to pod praca jak już dojadę i się porządnie rozgrzeje to jest tak jakby chodził jak przytlumiony diesel. Po wyjściu na zawnatrz i otwarciu maski tego nie słychać. Tylko w kabinie
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Ogarnij to zanim założysz LPG.
Ja bym jeszcze sprawdził połączenie ECU. Zwyczajnie odpiął akumulator, potem wtyczkę od sterownika silnika parę razy. Może coś lekko przyśniedziało. Możesz jakimś "kontaktem" przelecieć wtyczkę
Ja bym jeszcze sprawdził połączenie ECU. Zwyczajnie odpiął akumulator, potem wtyczkę od sterownika silnika parę razy. Może coś lekko przyśniedziało. Możesz jakimś "kontaktem" przelecieć wtyczkę
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Kurcze ale gdyby przysniedzialo to problem by był odrazu. A to wygląda jakby coś powoli rozjezdzalo mapę wtryskow bądź miało wpływ na korekty.. Tylko co jeszcze jedno obroty się dziwnie zachowują jak zaczyna szarpać spadają na wolnych w dół zatrzymują się na 1,5 tys a potem bardzo powoli schodzi do nominalnych 700 obr/min
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Faktycznie wygląda to na problem z silnikiem krokowym ale w moim Ej253 nie widzę nigdzie takiego na przepustnicy
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Powinien być nie tyle co krokowiec na osi przepustnicy, co jakby zawór biegu jałowego. Taki dynks który przytyka kanał boczny (bypass) przepustnicy.
https://images.app.goo.gl/SAXUrajRrvfXNRpQ8
https://images.app.goo.gl/SAXUrajRrvfXNRpQ8
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Niestety nie w mojej wersji silnikowej. Szukałem go bo to miał być kolejny element do czyszczenia ale nie ma czegoś takiego montowane go w korpusie mojej przepustnicy
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Subaru Legacy Outback 2.5 SOHC 165km - dławi się przy ruszaniu
Nie masz czegoś takiego?
https://images.app.goo.gl/KU5Gu1Pv8yrDERuZ7
Musisz mieć coś co reguluje wolne obroty.
https://images.app.goo.gl/KU5Gu1Pv8yrDERuZ7
Musisz mieć coś co reguluje wolne obroty.