Strona 1 z 1

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 14 kwie 2019, o 17:10
autor: Greene11
Witam wszystkich ! :-)
Od paru dni jestem posiadaczem Forestera 2.5 xt 2005r
Zaraz na drugi dzień od kupna zaświecił się check engine Z mrugający cruse po odwiedzeniu mechanika dowiedziałem się ze to problem z pompa powietrza wtórnego, z braku wolnego terminu błąd wykasowany i wróciłem na kołach ( mechanik mówił ze można z tym jeździć) , na następny dzień znów wyskoczył ten sam problem, a wiec wziąłem się za lekturę i sam postanowiłem zdiagnozować problem( nie mogłem znieść Choinki na desce :roll: ) po demontażu pompy, podpięciu na krótko do prostownika i rozebraniu stwierdziłem ze jest ona w super kondycji, sprawdziłem tez bezpieczniki i przekaźnik które tez są całe, po przeszukaniu wiem tylko ze nie ma zasilania na 2 pinowej kostce która jest wpięta do pompy ale nie wiem czym to może być spowodowane( kable całe) czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie co to może być ? Wyczerpały mi się pomysły :-/ z góry dziękuje i pozdrawiam !

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 14 kwie 2019, o 19:15
autor: lutek34
Greene11 pisze:
14 kwie 2019, o 17:10
odwiedzeniu mechanika dowiedziałem się ze to problem z pompa powietrza wtórnego,
tak z ciekawości, pamiętasz jaki dokładnie był kod błędu?

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 5 maja 2019, o 19:04
autor: Greene11
lutek34 pisze:
14 kwie 2019, o 19:15
Greene11 pisze:
14 kwie 2019, o 17:10

odwiedzeniu mechanika dowiedziałem się ze to problem z pompa powietrza wtórnego,
tak z ciekawości, pamiętasz jaki dokładnie był kod błędu?


Niestety nie pamietam już kodu tego błędu :-|

Pompa powietrza wtórnego nagle z dnia na dzień sama zaczęła działać, niestety check engine dalej nie zniknął z mojej deski ;-( Teraz pojawił się błąd P0441 od nieszczelność układu odprowadzania par paliwa, przepatrzyłem wszystkie przewody i wszystko wydaje się być ok, błąd raz zniknął podczas jazdy ale tylko na chwile, słyszałem ze gdzieś przy kolektorze ssącym znajduje się zawór który może być winowajca ale nie mogę go zlokalizować, ktoś wie gdzie się może znajdować ?

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 6 maja 2019, o 09:01
autor: skwaro
W 2.5XT nie ma sensu z tym walczyć, bo to walka z wiatrakami, jak nie zawór EGR to pompa i tak w kółko. Jedyny pewny sposób naprawy to wymiana obu zaworów i pompy na nowe za chore pieniądze. Dlatego wywalasz oba zawory EGR i pompę, zaślepiasz kanały i wyłączasz błędy w ECU używając kabla Tactrix. A potem cieszysz się błogim spokojem, bo nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika.

Jak jesteś z Warszawy i okolic to mogę Ci to ogarnąć.

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 6 maja 2019, o 10:54
autor: tomzyl
skwaro pisze:
6 maja 2019, o 09:01
Jak jesteś z Warszawy i okolic to mogę Ci to ogarnąć.
a z 2.0 NA jest tak samo czy to ta różnica tanio/drogo? :-(

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 6 maja 2019, o 11:10
autor: skwaro
2.0 N/A nie ma programowalnego ECU i niestety nie jest tak łatwo. W nim trzeba inaczej kombinować.

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 7 maja 2019, o 19:51
autor: carfit
skwaro pisze:
6 maja 2019, o 11:10
2.0 N/A nie ma programowalnego ECU i niestety nie jest tak łatwo. W nim trzeba inaczej kombinować.
Od jakiegoś 1,5 roku są juz remapowalne z powodzeniem , Maptek i my , z powodzeniem to już robimy , ale tak tanio jak XT już nie jest :-)

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 7 maja 2019, o 22:00
autor: skwaro
Tylko na miejscu czy zdalnie też (wysyłka ECU)?

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 7 maja 2019, o 22:04
autor: carfit
skwaro pisze:
7 maja 2019, o 22:00
Tylko na miejscu czy zdalnie też (wysyłka ECU)?
Na miejscu przez OBD :) , owszem jest możliwość wysyłki , ale wtedy jest wiecej zabawy , immo, wysyłanie kabla do immo itp.

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 7 maja 2019, o 22:46
autor: skwaro
Jasne, rozumiem. Dzięki za info.

Brak zasilania Pompy powietrza wtórnego Forester 2.5 XT

: 29 sie 2020, o 16:33
autor: tomeksopot
skwaro pisze:
6 maja 2019, o 09:01
W 2.5XT nie ma sensu z tym walczyć, bo to walka z wiatrakami, jak nie zawór EGR to pompa i tak w kółko. Jedyny pewny sposób naprawy to wymiana obu zaworów i pompy na nowe za chore pieniądze. Dlatego wywalasz oba zawory EGR i pompę, zaślepiasz kanały i wyłączasz błędy w ECU używając kabla Tactrix. A potem cieszysz się błogim spokojem, bo nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika.

Jak jesteś z Warszawy i okolic to mogę Ci to ogarnąć.
Witam,
jaki koszt ogarnięcia takiego tematu? z góry dzięki za odpowiedź