Strona 1 z 1
H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 20 kwie 2019, o 21:12
autor: ArturSte
Cześć !
Mam takie nietypowe pytanie. Czy były produkowane OBK dedykowane pod LPG ?
Tłumacze i wyjaśniam. Kupiłem OBK z 2006 r. Kraj pochodzenia Szwecja Silnik 3.0 H6. Po sprowadzeniu do Polski i przerejestrowaniu pojechałem do znajomego, który pracuje w hurtowni motoryzacyjnej celem kupna nowych tarcz na przód - mają bicie. Ku mojemu zdziwieniu po dekodowaniu VIN wyskoczyło coś takiego "Typ Silnik: 3.0L DOHC NA & LPG". Teraz nie wiem czy to tak we wszystkich jeste czy też może robili jakąś wersję przystosowaną pod LPG - wzmocnione zawory ? Spotkaliście się z czymś takim ?
P.S. W przyszłym tygodniu zakładam instalację LPG.
H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 20 kwie 2019, o 21:47
autor: ewemarkam
Podaj model silnika z tabliczki znamionowej. Z Vin z katalogu części różnie bywa.
H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 21 kwie 2019, o 18:21
autor: lutek34
ArturSte pisze: ↑20 kwie 2019, o 21:12
Spotkaliście się z czymś takim ?
niby tak, u mnie piąty symbol w kodzie silnika jest F i dekodując VIN, tez mam adnotacje o LPG a jakie faktycznie są różnice w silnikach pomiędzy D a F, to nikt nie wie.

H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 22 kwie 2019, o 18:43
autor: tomzyl
przy EJ20F (czyli pod LPG) była mowa o wzmacnianych gniazdach zaworowych.
H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 23 kwie 2019, o 15:17
autor: ArturSte
Poniżej podaje dane z tabliczki.
Kod silnika: EZ30
Numer VIN: JF1BPELUA7G071307
Czyli teoretycznie robili wersje pod LPG tylko nikt nie wie czym te silniki się różnią.
H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 23 kwie 2019, o 16:02
autor: lutek34
ArturSte pisze: ↑23 kwie 2019, o 15:17
JF1BPELUA7G071307
myślę, że jakby nie było żadnej różnicy w silnikach pomiędzy D a F, to by tych adnotacji o LPG nie zamieszczali.
H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 23 kwie 2019, o 16:05
autor: Yanas
Śledzę oba forum subaru od lat i nigdy nie przewinęła się informacja o H6 przystosowanej pod LPG. Wydaje mi się,że to klasyczny błąd wyszukiwarki części. One bardzo często pokazują kompletne bzdury dotyczące lat produkcji/silników itp.
H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 23 kwie 2019, o 17:35
autor: lutek34
Yanas pisze: ↑23 kwie 2019, o 16:05
Śledzę oba forum subaru od lat i nigdy nie przewinęła się informacja o H6 przystosowanej pod LPG. Wydaje mi się,że to klasyczny błąd wyszukiwarki
nie będę się upierał, ale chyba nikt nie porównywał głowic z US i EU wersji silnika H6.
A jak się odnieść do tego w oparciu o silnik 3.6?

H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 24 kwie 2019, o 10:12
autor: dzixd
lutek34 pisze: ↑23 kwie 2019, o 17:35
Yanas pisze: ↑23 kwie 2019, o 16:05
Śledzę oba forum subaru od lat i nigdy nie przewinęła się informacja o H6 przystosowanej pod LPG. Wydaje mi się,że to klasyczny błąd wyszukiwarki
nie będę się upierał, ale chyba nikt nie porównywał głowic z US i EU wersji silnika H6.
A jak się odnieść do tego w oparciu o silnik 3.6?
58442217_2250691298328483_2992421895443316736_n.png
Silnik 3.6 wg. Kolegi z rosji z kropki jest lepszy do gazowania. Widocznie jakaś różnica jest w wytrzymałości gniazd zaworowych czy budowie głowic.

z ciekawości pójdę zajrzeć jaki mam kod silnika w dawcy.
H6 3.0 DOHC & LPG ???
: 24 kwie 2019, o 13:30
autor: Yanas
Faktycznie coś o 3.6 pod LPG pisano swego czasu. Natomiast o 3.0 nic.