Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Tamer2410
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: ja mam wiedzieć...?
- Auto: FORESTER 98 / LEGACY I
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Witam.
Mam taki problem, że nie wiem w którym miejscu jest czujnik położenia wału korbowego.
Impreza 99, silnik 1.6, 95KM.
Oglądałem wokół połączenia skrzynia - silnik i nie mam pojęcia gdzie on jest. Czy mógłby mi ktoś pomóc go odnaleźć?
Mam taki problem, że nie wiem w którym miejscu jest czujnik położenia wału korbowego.
Impreza 99, silnik 1.6, 95KM.
Oglądałem wokół połączenia skrzynia - silnik i nie mam pojęcia gdzie on jest. Czy mógłby mi ktoś pomóc go odnaleźć?
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Powinien być między alternatorem a pompą wspomagania, zaraz nad kołem pasowym wału.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Centralnie pod alternatorem z przodu nad kołem pasowym , umieszczony w obudowie pompy oleju.
- Tamer2410
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: ja mam wiedzieć...?
- Auto: FORESTER 98 / LEGACY I
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Dziękuję. Zgadza się, znalazłem
Wiem że w foresterze był z tyłu, dlatego nie mogłem znaleźć.
Teraz kolejne pytanie, czy czujnik od wersji 90 KM będzie też działał poprawnie, bo nie mogę nigdzie dorwać do 95KM?
I jeszcze takie bonusowe pytanie, czy ten silnik ma przepływomierz? Tj. ten z filtrem zaraz przy kolektorze.
Wiem że w foresterze był z tyłu, dlatego nie mogłem znaleźć.
Teraz kolejne pytanie, czy czujnik od wersji 90 KM będzie też działał poprawnie, bo nie mogę nigdzie dorwać do 95KM?
I jeszcze takie bonusowe pytanie, czy ten silnik ma przepływomierz? Tj. ten z filtrem zaraz przy kolektorze.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
W Foresterze jest w tym samym miejscu, nigdy nie był z tyłu ....Tamer2410 pisze: ↑7 maja 2019, o 22:09Dziękuję. Zgadza się, znalazłem
Wiem że w foresterze był z tyłu, dlatego nie mogłem znaleźć.
Teraz kolejne pytanie, czy czujnik od wersji 90 KM będzie też działał poprawnie, bo nie mogę nigdzie dorwać do 95KM?
będzie działał poprawnie .
I jeszcze takie bonusowe pytanie, czy ten silnik ma przepływomierz? Tj. ten z filtrem zaraz przy kolektorze.
Jeśli piszemy i myślimy o tych samych modelach , to one nigdy nie miały przepływomierza , tylko map sensor , i czujnik w 5 przewodowej sondzie lambda , ale bez VIN , bez diagnostyki , to szklana kula ....
ale widzę że kolega trochę działa po omacku ;) życzę szcześcia :)
- Tamer2410
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: ja mam wiedzieć...?
- Auto: FORESTER 98 / LEGACY I
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Ok, to w foresterze nie wiem co to było, bo było to dawno, ale wydawało mi się, że z tyłu jakiś czujnik. Ale mniejsza z tym.
Co do diagnozy, to po podłączeniu pod kompa wyskakiwały jakieś niestworzone rzeczy właśnie przy czujniku wału korbowego. Check Engine milczy na ten temat, a problem wygląda w dużym skrócie następująco: auto na benzynie można powiedzieć że nie odpala. Jeżeli już załapie, to pali jakby na 3 tłoki, zalewa go benzyną, nie trzyma w ogóle obrotów, jakaś masakra. Jak mu wcisnąć gaz, to z wielkim bólem się wkręca na jakieś obroty. Na LPG chodzi bez problemu, pali normalnie na 4 tłoki, równo pracuje, trzyma obroty.
A co do tego przepływomierza, to poprosi z ciekawości pytam.
Nr VIN: JF1GF4LJ4XG070007
Co do diagnozy, to po podłączeniu pod kompa wyskakiwały jakieś niestworzone rzeczy właśnie przy czujniku wału korbowego. Check Engine milczy na ten temat, a problem wygląda w dużym skrócie następująco: auto na benzynie można powiedzieć że nie odpala. Jeżeli już załapie, to pali jakby na 3 tłoki, zalewa go benzyną, nie trzyma w ogóle obrotów, jakaś masakra. Jak mu wcisnąć gaz, to z wielkim bólem się wkręca na jakieś obroty. Na LPG chodzi bez problemu, pali normalnie na 4 tłoki, równo pracuje, trzyma obroty.
A co do tego przepływomierza, to poprosi z ciekawości pytam.
Nr VIN: JF1GF4LJ4XG070007
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Lepiej jedź do ogarniętego mechanika w Subaru , zanim zaczniesz bezskutecznie wymieniać pół auta ..... na forum takiej diagnostyki nie dostaniesz ..... przyczyn może być mnóstwo , ale zacznij moim zdaniem od kontroli luzów zaworowych .Tamer2410 pisze: ↑7 maja 2019, o 22:29Ok, to w foresterze nie wiem co to było, bo było to dawno, ale wydawało mi się, że z tyłu jakiś czujnik. Ale mniejsza z tym.
Co do diagnozy, to po podłączeniu pod kompa wyskakiwały jakieś niestworzone rzeczy właśnie przy czujniku wału korbowego. Check Engine milczy na ten temat, a problem wygląda w dużym skrócie następująco: auto na benzynie można powiedzieć że nie odpala. Jeżeli już załapie, to pali jakby na 3 tłoki, zalewa go benzyną, nie trzyma w ogóle obrotów, jakaś masakra. Jak mu wcisnąć gaz, to z wielkim bólem się wkręca na jakieś obroty. Na LPG chodzi bez problemu, pali normalnie na 4 tłoki, równo pracuje, trzyma obroty.
A co do tego przepływomierza, to poprosi z ciekawości pytam.
Nr VIN: JF1GF4LJ4XG070007
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Równie dobrze może być to walnięta centralka od LPG. Trzeba by udać się do gazownika, skoro na LPG jest OK a na benzynie kuleje. LPG odcina wtryski benzynowe, właściwie ich sterowanie. Niech gazownik sprawdzi centralkę LPG. Ewentualnie we wtyczce od sterownika LPG założy mostki w miejscu wejscia/wyjścia sygnału do wtryskiwaczy PB.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Ja osobiście udał bym się fachowca od subaru , skoro na LPG pracuje dobrze ..... ale może ja sie nie znamewemarkam pisze: ↑7 maja 2019, o 22:43Równie dobrze może być to walnięta centralka od LPG. Trzeba by udać się do gazownika, skoro na LPG jest OK a na benzynie kuleje. LPG odcina wtryski benzynowe, właściwie ich sterowanie. Niech gazownik sprawdzi centralkę LPG. Ewentualnie we wtyczce od sterownika LPG założy mostki w miejscu wejscia/wyjścia sygnału do wtryskiwaczy PB.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
P.S. Sprawdz pompę paliwa , zasilanie , i zawór pompy ...carfit pisze: ↑7 maja 2019, o 22:48Ja osobiście udał bym się fachowca od subaru , skoro na LPG pracuje dobrze ..... ale może ja sie nie znamewemarkam pisze: ↑7 maja 2019, o 22:43Równie dobrze może być to walnięta centralka od LPG. Trzeba by udać się do gazownika, skoro na LPG jest OK a na benzynie kuleje. LPG odcina wtryski benzynowe, właściwie ich sterowanie. Niech gazownik sprawdzi centralkę LPG. Ewentualnie we wtyczce od sterownika LPG założy mostki w miejscu wejscia/wyjścia sygnału do wtryskiwaczy PB.
- Tamer2410
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: ja mam wiedzieć...?
- Auto: FORESTER 98 / LEGACY I
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Filt ok. 1000km temu zmieniony, pompa podaje normalnie do filtra, co do reszty sprawdzę.
Dodam tylko jeszcze, że chciałbym zrobić to w miarę możliwości tanio i dobrze, bo za kilka miesięcy zamierzam sprzedać autko, ale co do tego, to utworzę nowy post.
Dodam tylko jeszcze, że chciałbym zrobić to w miarę możliwości tanio i dobrze, bo za kilka miesięcy zamierzam sprzedać autko, ale co do tego, to utworzę nowy post.
-
carfit
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: nowy sącz
- Auto: RS6 MY17, JAG E-PACE, WRX by Carfit i inne
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Tanio to widać ..... ale obawiam się , nie będzie tak pięknie ...
- Tamer2410
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: ja mam wiedzieć...?
- Auto: FORESTER 98 / LEGACY I
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Dobra dobra - pojęcie względne. Mam na myśli rozsądne pieniądze, a nie przekraczające wartość auta :-P
Po prostu mam taki "uraz", jak ktoś inwestuje w naprawy typu sprowadzenie silnika do Kii Picanto z Niemiec, co z robocizną przekracza wartość auta, a dalej chodzi bo chodzi (przykład z życia), to jakoś tak wydaje mi się to trochę mija z celem. :-P
Po prostu mam taki "uraz", jak ktoś inwestuje w naprawy typu sprowadzenie silnika do Kii Picanto z Niemiec, co z robocizną przekracza wartość auta, a dalej chodzi bo chodzi (przykład z życia), to jakoś tak wydaje mi się to trochę mija z celem. :-P
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Ile lat ma już LPG w tym samochodzie? Tzn ile ma już lat centralka LPG. W sumie jeśli fachowiec od Subaru ogarnia dobrze tematy LPG to pewnie sobie z tym poradzi.
Facet który mi stroił LPG w Forku, wspominał że jeśli centralka jest leciwa, to może dawać przeróżne objawy, łącznie kiepską pracą na PB, a nawet jej brakiem. Pytałem go o to, bo centralka u mnie ma już 7 lat. A zimne luty które pojawiają się z czasem w elektronice mogą nieźle namieszać. Ogarnięty gazownik wykluczy centralkę w niecałą godzinę.
Facet który mi stroił LPG w Forku, wspominał że jeśli centralka jest leciwa, to może dawać przeróżne objawy, łącznie kiepską pracą na PB, a nawet jej brakiem. Pytałem go o to, bo centralka u mnie ma już 7 lat. A zimne luty które pojawiają się z czasem w elektronice mogą nieźle namieszać. Ogarnięty gazownik wykluczy centralkę w niecałą godzinę.
- Tamer2410
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: ja mam wiedzieć...?
- Auto: FORESTER 98 / LEGACY I
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
LPG ma niecałe 3 lata. Założona przeze mnie (tj. ja zleciłem założenie fachowcowi, kilka tyg. po kupnie auta)
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Młoda, ale i tak bym sprawdził LPG. Bo skoro na nim pracuje dobrze to wykluczam wszelkie czujniki. Jedynie paliwo tak jak pisał carfit.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Czujnik z tyłu silnika o którym wspomniałeś to pewnie czujnik spalania stukowego.
Skoro na LPG chodzi dobrze to raczej przepływomierz też działa poprawnie, jak inaczej wyliczyło by poprawną dawkę powietrza?
Coś musi być nie tak z układem podawania paliwa. Sprawdziłbym pompe paliwa. Zobacz też czy wszystkie wtryski benzynowe są podłączone i nie ma przetartego kabla.
Najlepiej pojedź na diagnozę do ogarniętego majstra od subaru
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Skoro na LPG chodzi dobrze to raczej przepływomierz też działa poprawnie, jak inaczej wyliczyło by poprawną dawkę powietrza?
Coś musi być nie tak z układem podawania paliwa. Sprawdziłbym pompe paliwa. Zobacz też czy wszystkie wtryski benzynowe są podłączone i nie ma przetartego kabla.
Najlepiej pojedź na diagnozę do ogarniętego majstra od subaru
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- Tamer2410
- 1 gwiazdka
- Lokalizacja: ja mam wiedzieć...?
- Auto: FORESTER 98 / LEGACY I
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Gdzie jest czujnik położenia wału korbowego?
Wino, wóda, zimne whiskey
Zaklejone ze dwa wtryski.
Mechanior wymienił wtryski, przeczyscił cały układ paliwowy i zmienił ten śmieszny filterek na pompie i naprawione
Zaklejone ze dwa wtryski.
Mechanior wymienił wtryski, przeczyscił cały układ paliwowy i zmienił ten śmieszny filterek na pompie i naprawione