Witam!
jestem posiadaczem Subaru Outback 2.5i CVT z 2010 roku - auto sprowadzone z USA , obecnie zarejestrowane od roku w Polsce.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał lusterka boczne dokładając kierunkowskazy?
Pytam , ponieważ zainstalowałem hak holowniczy z myślą głównie by wozić rowery na platformie Thule.
Niestety nie zdawałem sobie sprawy z faktu ,że wymagane są boczne kierunki celem rejestracji haka.
Na amerykańskich forach ludzie radzą sobie na różne sposoby np . kupując czyści zamienne tzn osłonę górną i dolną , lampy migacza oraz dorabiając instalację elektryczną .
Czy może szybciej i lepiej dorobić kierunki w innym miejscu np. nadkole. tak by na stacji diagnostycznej nie było problemów.
Pozdrawiam wszystkich.
Tomek
Outback 2010 US - dorabianie kierunkowskazów dla rejestracji haka.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Outback 2010 US - dorabianie kierunkowskazów dla rejestracji haka.
Możesz wstawić w błotniki, tak ja maja inne samochody. Poszukaj jakiś "ładnych" uniwersalnych. Mogą być LED. Zazwyczaj kończy się to na wywierceniu otworu i zabezpieczeniu go. Elektrykę weź z kierunkowskazu przedniego.
Najtańsze są chyba z Seicento :D
Najtańsze są chyba z Seicento :D
Outback 2010 US - dorabianie kierunkowskazów dla rejestracji haka.
"Każdy dobry uczynek będzie słusznie ukarany"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
"Kto miał się wystraszyć, to się wystraszył. Kto miał się ześwinić, to się ześwinił"
Outback 2010 US - dorabianie kierunkowskazów dla rejestracji haka.
Dobre , dołożyłbym jeszcze koguta na dach. :)
Rozebrałem lusterka by ocenić szansę przeszczepienia kierunkowskazów do Outbacka EU, Pewnie się da, ale wiąże się to z cięciem precyzyjnym elementów lusterka czyli żeźba.
Co do kierunków w błotnikach , chyba najtańszy i najlepszy sposób , jednak na razie nie znalazłem nic co by było ładne , dodatkowo migacze te są z reguły montowane w zaglebieniach./przetłoczeniach aut , a tu trzeba do płaskiej blachy coś ładnego/płaskiego żeby nie wyglądało jak z tandety.
Rozebrałem lusterka by ocenić szansę przeszczepienia kierunkowskazów do Outbacka EU, Pewnie się da, ale wiąże się to z cięciem precyzyjnym elementów lusterka czyli żeźba.
Co do kierunków w błotnikach , chyba najtańszy i najlepszy sposób , jednak na razie nie znalazłem nic co by było ładne , dodatkowo migacze te są z reguły montowane w zaglebieniach./przetłoczeniach aut , a tu trzeba do płaskiej blachy coś ładnego/płaskiego żeby nie wyglądało jak z tandety.
Outback 2010 US - dorabianie kierunkowskazów dla rejestracji haka.
Dzisiaj byłem na przeglądzie w Czarnochowicach koło Wieliczki.
Diagnosta wydał dokument bez problemów . hak można rejestrować bez kierunkowskazów bocznych :)
Zapytałem dlaczego nigdzie w Krakowie nie chciano wystawić dokumentu?
Wytłumaczył że wszystko zależy co podepnę pod haka : jeśli duża szeroka przyczepa , wtenczas trzeba dokładać kierunki i dodatkowe lusterka by spełnić wymagania techniczne do ciągnionego zestawu , dla małej przyczepki i platform na rowery nie ma takich wymagań.
Pytanie czy miał racje w świetle aktualnych przepisów?
Np. w przypadku kolizji sprawca uderzy w platformę z rowerami , których wartość zbliża się do wartości auta , ubezpieczyciel będzie się wykręcał - że auto niedostosowane do warunków technicznych w efekcie całkowite koszty kolizji poniosę ja.
Pozdrawiam
Diagnosta wydał dokument bez problemów . hak można rejestrować bez kierunkowskazów bocznych :)
Zapytałem dlaczego nigdzie w Krakowie nie chciano wystawić dokumentu?
Wytłumaczył że wszystko zależy co podepnę pod haka : jeśli duża szeroka przyczepa , wtenczas trzeba dokładać kierunki i dodatkowe lusterka by spełnić wymagania techniczne do ciągnionego zestawu , dla małej przyczepki i platform na rowery nie ma takich wymagań.
Pytanie czy miał racje w świetle aktualnych przepisów?
Np. w przypadku kolizji sprawca uderzy w platformę z rowerami , których wartość zbliża się do wartości auta , ubezpieczyciel będzie się wykręcał - że auto niedostosowane do warunków technicznych w efekcie całkowite koszty kolizji poniosę ja.
Pozdrawiam