Samowzbudzajaca sie przekładnia kierownicza - drgania.

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
helo
1 gwiazdka
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Outback 2.5 '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Samowzbudzajaca sie przekładnia kierownicza - drgania.

Post 5 lip 2019, o 10:19

Pacjent Outback MY 08 2,5i 173 KM

Wszytko zaczęło się od drgań kierownicy przy prędkości około 130km/h, poniżej i powyżej spokój.
Kontrola zawieszenia, podmiana kół, nasilenie drgań się zmieniało ale zawsze było.

Dodatkowo, przy manewrowaniu, dało się czasem wyczuć lekkie drgania na kierownicy. Generalnie wspomaganie nie działało płynnie.

Wczoraj wymieniłem płyn wspomagania - Motul ATF
Samochód na kobyłkach, już po odpowietrzeniu bez odpalonego silnika.
Silnik pracuje, pompa cicho, ciąg dalszy odpowietrzania - kręcenia od ogranicznika do ogranicznika. Blisko skrajnych położeń drgania .

Koła w powietrzu wyprostowane, silnik odpalony. Wychodzę z samochodu i kopie w koło - i pierwszy raz widzę shimmy w samochodzie.
Kola zaczynają dragć lewo- prawo i drgania zwiększając się z czasem - cały układ się wzbudza.

W płynie drobne bąbelki powietrza - założyłem że to przyczyna.

Nieszczelność na opasce na wejściu do pompy. Zasysała powietrze i pieniła płyn.
Nieszczelność usunięta. Układ odpowietrzony. Płyn w czasie pracy klarowny, bez pęcherzyków gazu.

Test jak powyżej, kopie koło - drgania się pojawiają , ale wygaszają się po kilku ruchach.

Test drogowy:

parking - czasem udaje się wyczuć brak płynnej pracy, lekkie wibracje.

droga - do ~100km/h wszystko w normie, mam wrażenie braku płynności przy skręcaniu - czasem.
Powyżej jeśli jadę bez skręcania też ok , testowałem do 140km/h.
Jeśli zmienię szybko pas pojawiają się b.mocne drgania na kierownicy, wygaszają się po kilku sekundach jazdy prosto

Przyczyna?

Zła lepkość oleju? Wciąż powietrze w układzie? Uszkodzona pompa lub maglownica?

Przed wymianą takich objawów nie było, jedynie drgania w okolicy 130km/h i brak płynnej pracy.

Co kwalifikuje maglownice do regeneracji?



FUX
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: ze sofy.
Auto: jeżdżące
Polubił: 57 razy
Polubione posty: 101 razy

Samowzbudzajaca sie przekładnia kierownicza - drgania.

Post 6 lip 2019, o 07:02

A nie nałozyło Ci się czasami uszkodzenie opony?
Dolce far niente ;-)

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye
Polubił: 253 razy
Polubione posty: 20 razy

Samowzbudzajaca sie przekładnia kierownicza - drgania.

Post 6 lip 2019, o 08:07

helo pisze:
5 lip 2019, o 10:19
Co kwalifikuje maglownice do regeneracji?
Najczęściej regeneruje się ją, bo słychać stuki :-p
Mój samochód prowadzi się lepiej niż ja

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 22 razy

Samowzbudzajaca sie przekładnia kierownicza - drgania.

Post 6 lip 2019, o 08:24

I wycieki.

Zadzwoń do zakładu regeneracji i dopytaj o to.

helo
1 gwiazdka
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Outback 2.5 '08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Samowzbudzajaca sie przekładnia kierownicza - drgania.

Post 6 lip 2019, o 20:02

Opony ok, czary zaczęły się dziać jak bylem jeszcze na kobyłkach bez obracających się kół.

Wycieków brak.
Co prawda słychać stuki przy skręconych kołach na wybojach - ale jest to do kiedy mam Outbacka. W Imprezie było podobnie. Założyłem że TTTM.

Mnie zastanawia dlaczego drgania pojawiają się dopiero po użyciu wspomagania i przy wyższych prędkościach?

Gdzie oddać maglownice do regeneracji? Najlepiej Dolny Śląsk.

ODPOWIEDZ