Błąd P0171 Forester SH 2.5 turbo
: 8 lip 2019, o 11:26
Powoli kończą mi się pomysły na mój problem z Subaru 2.5 Turbo LPG, sprawa wygląda następująco:
Wyciągałem silnik do regulacji zaworów przy okazji wymieniłem pasek rozrządu, silnik złożyłem odpaliłem chodzi super, w pewnym momencie zaczął pojawiać się błąd P0171 i pali około 2 litrów więcej. Po sprawdzeniu szczelności dolotu okazała się dziura w rurze dolotowej do turbo której nie ruszałem podczas remontu, dziury obecnie nie ma błąd nadal wyskakuje. Po załataniu dziury wydaje mi się jak by spalanie obniżyło się, zakładam rękawiczkę gumowa na końcówkę rury od filtra powietrza, pompuje po przez rurkę podciśnienia do około 1,5 bar i widzę ze bardzo powoli z gumowej rekawiczki ucieka powietrze, ale w bardzo minimalnym stopniu, pytanie czy tam ma być zawsze 100% szczelności tzn nie ma ubywać nic powietrza z balonika? Zaznaczę iż błąd wyskakuje przy stałej prędkości i to raz na 100 km nigdy jak stoi na wolnych obrotach czy podczas przyspieszania i to samo się dzieje na benzynie jak i na gazie. Pytanie ile g/s powinna przepływka pokazywać? moja pokazuje na wolnych obrotach 3,6-3,8 g/s.
Czy szukać winy w sondzie lambda która podczas jazdy koryguje mape swoimi odczytami? Czy ten błąd P0171 odpowiada za bank cylidrów od strony pasażera? a błąd P0172 odpowiada za drugi bank cylindrów od strony kierowcy?
Wyciągałem silnik do regulacji zaworów przy okazji wymieniłem pasek rozrządu, silnik złożyłem odpaliłem chodzi super, w pewnym momencie zaczął pojawiać się błąd P0171 i pali około 2 litrów więcej. Po sprawdzeniu szczelności dolotu okazała się dziura w rurze dolotowej do turbo której nie ruszałem podczas remontu, dziury obecnie nie ma błąd nadal wyskakuje. Po załataniu dziury wydaje mi się jak by spalanie obniżyło się, zakładam rękawiczkę gumowa na końcówkę rury od filtra powietrza, pompuje po przez rurkę podciśnienia do około 1,5 bar i widzę ze bardzo powoli z gumowej rekawiczki ucieka powietrze, ale w bardzo minimalnym stopniu, pytanie czy tam ma być zawsze 100% szczelności tzn nie ma ubywać nic powietrza z balonika? Zaznaczę iż błąd wyskakuje przy stałej prędkości i to raz na 100 km nigdy jak stoi na wolnych obrotach czy podczas przyspieszania i to samo się dzieje na benzynie jak i na gazie. Pytanie ile g/s powinna przepływka pokazywać? moja pokazuje na wolnych obrotach 3,6-3,8 g/s.
Czy szukać winy w sondzie lambda która podczas jazdy koryguje mape swoimi odczytami? Czy ten błąd P0171 odpowiada za bank cylidrów od strony pasażera? a błąd P0172 odpowiada za drugi bank cylindrów od strony kierowcy?