Pęknięta osłona przegubu

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
tomek12
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester 2.5xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Pęknięta osłona przegubu

Post 14 sie 2019, o 22:01

Koledzy proszę o radę . Jestem na urlopie a do domu mam ponad 2000km i pękła mi gumowa osłona lewego przegubu i wyrzuciło smar. Zaczęło mi piszczeć przy skręcaniu w lewo. Mam niedaleko bricko marsche i chciałem podjechać i kupić jakiś smar i wcisnąć aby do domu jakoś dojechać , tylko jaki smar kupić ???



lukass
5 gwiazdek
Lokalizacja: Wawa
Auto: Proto WRC'17, H6 cabrio, nakoksowany Garbaty, Blaszak, Hultaj, koreański Amerykan, Caddy 4x4-na gnój
Polubił: 2 razy
Polubione posty: 8 razy

Pęknięta osłona przegubu

Post 14 sie 2019, o 22:31

Do przegubów smar grafitowy - ale siła odśrodkowa zaraz go wywali - raczej 2000km nie przejedziesz
był WRX powered by Jako & PB98 i STi MY'05 EU DCCD

tomek12
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester 2.5xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Pęknięta osłona przegubu

Post 14 sie 2019, o 22:41

Domyślam się że wyleci bo dziura dość spora, ale nie mam wyjścia. Kupię smar , benzynę i taśmę izolacyjna i spróbuje jakoś zakleić aby z urlopu na własnych kołach wrócić ( plus przyczepa z tyłu).
Ewentualnie co jakiś czas będę wciskał kolejna porcje smaru.

OlySiaby
0 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Forester '99 2.0 S-Turbo AT
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Pęknięta osłona przegubu

Post 14 sie 2019, o 22:44

Lepiej znajdź jakiś warsztat który da radę to ci wymienić, nawet o deka innym wymiarze osłonę, bo jak przejdziesz bez smaru to przegub do wymiany będzie cały a i łożysko może dostać też w kość

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 22 razy

Pęknięta osłona przegubu

Post 15 sie 2019, o 08:34

Najlepiej wymienić, ja chciałem zwlekać 4 dni. Próbowalem owiac strechem takim wąskim, dość grubo, na końcach dałem trytytki. Rozerwało na drugi dzień, zrobiłem może 10km. Lepiej wymienić, taśma Ci tego nie utrzyma za nic. Jak już chcesz owijać to kup dętkę w motoryzacyjnym, albo innym sklepie. Może być nawet od taczki, owin i pospinaj opaskami.

tomek12
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester 2.5xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Pęknięta osłona przegubu

Post 25 sie 2019, o 17:46

No i dojechałem!
Próbowałem naprawić to w warsztacie, ale w każdym mnie odsyłali (mówili że brak miejsc). Znalazłem Norauto i pojechałem z nadzieją, ale powiedzieli mi wprost że Subaru nie robią :( . Nawiasem mówiąc podczas całego pobytu we Francji widziałem tylko jedno Subaru (na autostradzie i to nie jestem pewien czy na francuskich numerach). Straciłem jeden dzień ale udało mi się kupić gumę (zmiennik "standardowy" bo dydykowana oczywiście na zamówienie), w zestawie był też smar. Rozciąłem gumę po długości, wcisnąłem smar przez otwór w starej, owinąłem i spiąłem trytkami.
Zrobiłem tak ponad 3000km. Z czasem zaczęło się rozszczelniać i trochę smaru wylatywało ale na pewno nie wszytko.
Jutro podjadę do warsztatu to się dowiem jakie konsekwencje ewentualnie.
Tak czy inaczej patent polecam w razie czego.
Dzięki za cenne rady - z taśmą jak na początku chciałem na pewno bym nie dojechał.

ODPOWIEDZ