legacy 2 5 t pisze:potem wieksze turbo i cooler
No dobra, to wiedzę, że jednak nie bardzo się orientujesz na co się porywasz. No to po kolei:
Dolot nie ma żadnego sensu, więc od razu można go sobie darować.
Wydech jak najbardziej, przelot od turbiny.
Nie wiem, jakie tam są ECU w tym legacy, ale w Imprezie od 99 roku można mapować bez problemu. Więc tu będzie podobnie.
Jak potem chcesz większe turbo i IC to czeka cię jeszcze (i rozumiem odpowiedni do tego przyrost mocy):
- zakucie silnika – koszt jakieś 10 tyś
- pewnie trzeba by coś zrobić z głowicami – ale nie wiem jakie tam siedzą.
- śruby do głowic które pozwoja nie wydmuchać zaraz uszczelki – 1 tyś
- nie wiem czy układ paliwowy da radę – pewnie przynajmniej wtryski do wymiany – jakieś 1,6 tyś za wtryski STi, wydajniejsze 2x droższe
- zrobienie przedniego IC – nie mam pojęcia ile, ale pewnie z 2-3 tyś
- turbo duże różnice, możesz dostać używkę, więc rozpiętośc pewnie od 2 do 5 tyś
- sprzęgło które wytrzyma taka moc – powiedzmy od 2,5 tyś
- no i skrzynia, spec B ma skrzynię z STi, w zwykłym turbo jest pewnie taka jak w WRX, czyli która takiej mocy nie ma prawa wytrzymać – więc albo przeszczep na estijajową (wał, półosie itp. inne), wątpię żeby poniżej 10 tyś, albo jakiś mocniejszy wkład do skrzyni, też z 8 tyś
- zawieszenie (no bo chyba nie chcesz na seryjnej kanapie z taką mocą jeździć) – min 5 tyś
- hamulce, do seryjnych mocy są za słabe, a co dopiero tyle. Z tego co pamiętam, to jest problem, bo estijajoweych nie da się zaadoptować (brak odpowiednich felg do Legacy), może jakiś zestaw. Jak zestaw, to z 9 tyś w górę.
- przy takiej mocy o szperach trzeba by pomyśleć. Jedna to ok 3 tyś. Potrzebne będą 3 szt. No chyba że poszlaby tam skrzynia i dyfer z STi, to problem w jakimś stopniu byłby rozwiazany
- strojenie – 3 tyś
- o masie drobiazgów jak mocniejsze poduszki pod silnik, pompa paliwa, itp. już nie wspominam.
Więc wychodzi jakieś 50 tyś PLN. Bez robocizny i masy drobiazgów których tu nie policzyłem.