W weekend kupiłem Outbacka z 2008 roku z silnikiem 2,5 benzyna z gazem. Chciałbym sprawdzić luz zaworowy i dokonać ewentualnej regulacji bo nie wiadomo kiedy to było robione. Czy w tym silniku luz regulowany jest śrubkami (jeśli dobrze ogarnąłem serwisówkę to tak powinno być) czy trzeba wymieniać płytki? Czy do regulacji trzeba wyciągać silnik? Posiadam podstawową wiedzę i narzędzia i chciałbym przeprowadzić regulację samodzielnie.
Drugie pytanie dotyczy wymiany rozrządu. Czy do wymiany potrzeba jakichś specjalistycznych narzędzi czy można to zrobić we własnym garażu mając do dyspozycji podstawowe narzędzia? Z pod pokrywy rozrządu od strony kierowcy jest minimalny wyciek co może oznaczać konieczność wymiany uszczelniacza wałka. Posiada ktoś wiedzę jakie wymiary posiada ten uszczelniacz żebym kupił go jeszcze zanim zabiorę się za robotę lub oddam do warsztatu.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 16 paź 2019, o 08:59
autor: ewemarkam
Szczerze to uszczelniacz kup w ASO. Jest parę złoty droższy niż zamiennik. Za uszczelniacz wału zapłaciłem 14 pln a zamiennik corteco 12pln.
Z zaworami jest tak, że jeśli masz jeden wałek w głowicy to masz śrubki, jeśli dwa wałki to szklanki.
Z rozrządem możesz mieć tylko problem odkręcić koło pasowe na wale.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 16 paź 2019, o 10:16
autor: ziomek4000
W jaki sposób można sprawdzić czy są 2 wałki czy jeden?
Czy w tym silniku luz regulowany jest śrubkami (jeśli dobrze ogarnąłem serwisówkę to tak powinno być) czy trzeba wymieniać płytki? Czy do regulacji trzeba wyciągać silnik? Posiadam podstawową wiedzę i narzędzia i chciałbym przeprowadzić regulację samodzielnie.
Z tego co kojarzę w tym modelu jest jeszcze ej253 SOHC, ale to zobaczysz patrząc na silnik od przodu. Wtedy jest regulacja na śrubki i od spodu dojdziesz bez problemu.
wymiana rozrządu:
Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów( dostęp do zaworów masz):
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 16 paź 2019, o 13:07
autor: ziomek4000
Nie wygląda to źle. Dam radę zrobić. Chociaż widzę że będzie potrzebny przyrząd do zablokowania rolki. Posiada ktoś może rysunek z wymiarami?
I w moim przypadku muszę dodatkowo zdemontować rolki na wałkach rozrządu żeby wymienić uszczelniacze.
Nie wygląda to źle. Dam radę zrobić. Chociaż widzę że będzie potrzebny przyrząd do zablokowania rolki. Posiada ktoś może rysunek z wymiarami?
I w moim przypadku muszę dodatkowo zdemontować rolki na wałkach rozrządu żeby wymienić uszczelniacze.
widziałem chyba na allegro blokadę rozrządu ale nie pamiętam do jakiego modelu. o rysunek ciężko będzie...
widziałem chyba na allegro blokadę rozrządu ale nie pamiętam do jakiego modelu
Na allegro tylko to. Porównując film i aukcję to nie będzie pasowało. Jakby mi się udało dorwać jakieś stare koło to bym na jego podstawie dorobił klucz.
widziałem chyba na allegro blokadę rozrządu ale nie pamiętam do jakiego modelu
Na allegro tylko to. Porównując film i aukcję to nie będzie pasowało. Jakby mi się udało dorwać jakieś stare koło to bym na jego podstawie dorobił klucz.
mam takie koło ale od poprzedniej generacji obk i z tego co wiem to chyba inne koło pasowe jest, bo silnik ej251 czyli poprzednik twojego. Możesz spróbować suwmiarką zmierzyć np. ale nie wiem czy da radę tak głęboko włożyć.
Jak patrzyłem ile tam jest miejsca to wydaje mi się że suwmiarką nie da rady tam dojść. Może jakby zdemontować wiatraki z chłodnicy to będzie na tyle miejsca żeby wsadzić suwmiarkę.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 17 paź 2019, o 19:16
autor: ziomek4000
Dzisiaj sprawdzałem silnik. Mam 2 paski osprzętu, czyli silnik ej25 (takie oznaczenie jest na silniku i naprowadził mnie na to jeden z postów na forum). Teraz pytanie jak będzie w tym przypadku z wymianą rozrządu? Tak samo jak w silniku ej253?
Teraz nie wiem czy się cieszyć czy płakać że jest taki silnik. Trzeba będzie pamiętać żeby co jakiś czas sprawdzić napięcie paska i przede wszystkim nauczyć się jakie ma być żeby nic nie zepsuć.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 17 paź 2019, o 21:22
autor: dzixd
ziomek4000 pisze:Dzisiaj sprawdzałem silnik. Mam 2 paski osprzętu, czyli silnik ej25 (takie oznaczenie jest na silniku i naprowadził mnie na to jeden z postów na forum). Teraz pytanie jak będzie w tym przypadku z wymianą rozrządu? Tak samo jak w silniku ej253?
Teraz nie wiem czy się cieszyć czy płakać że jest taki silnik. Trzeba będzie pamiętać żeby co jakiś czas sprawdzić napięcie paska i przede wszystkim nauczyć się jakie ma być żeby nic nie zepsuć.
Na tabliczce znamionowej masz dokładne oznaczenie silnika.
Na bloku masz wybite tylko oznaczenie z jakiej rodziny silników jest silnik np. ej16, ej22 ej20 ej25 itp.
A dokładny numer silnika znajdziesz na tabliczce znamionowej
Wtedy jest regulacja na śrubki i od spodu dojdziesz bez problemu.
Myślisz że od góry też da radę to zrobić? W garażu nie mam kanału a pogoda niestety nie sprzyja pracy pod chmurką gdzie mam dostęp do kanału. Dodatkowo nie wiem czy wyrobię się ze wszystkim w 1 dzień więc wolałbym nie zostawiać rozgrzebanego samochodu bez zabezpieczenia.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 21 paź 2019, o 21:01
autor: ewemarkam
Same zawory to maks 2 godziny. A z rozrządem to mi dopiero 3 komplet po VIN pasował. Nie wiem czemu ale raz nie pasował napinacz, drugi raz pasek był za długi i dopiero 3 komplet był ok. Napinacz był inny. Nie sprawdzałem czy pasuje, wziąłem inny rozrząd z takim samym napinaczem. Rozrząd zamawiał mi znajomy.
Same zawory to maks 2 godziny. A z rozrządem to mi dopiero 3 komplet po VIN pasował. Nie wiem czemu ale raz nie pasował napinacz, drugi raz pasek był za długi i dopiero 3 komplet był ok. Napinacz był inny. Nie sprawdzałem czy pasuje, wziąłem inny rozrząd z takim samym napinaczem. Rozrząd zamawiał mi znajomy.
Nie strasz. Jak sprawdzałem w katalogu intercars po vinie to widziałem że pokazuje zestawy zarówno do silników sohc jak i dohc więc sobie odpuściłem zakupy u nich mimo że mam duże rabaty. Na razie jestem w kontakcie ze sklepem z allegro który sprzedaje części tylko do japończyków.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 22 paź 2019, o 12:57
autor: ewemarkam
Ale ja mam po prostu takie szczęście. Reszta gratów pasowała bez problemów. Tzn reszta pasków, amortyzatory itp. Pozostałe jak uszczelnienie silnika czy skrzyni to już ASO, bo raz że dostępne bez problemów a dwa czasem dostępne tylko w ASO.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 22 paź 2019, o 16:11
autor: ziomek4000
Części zamówione. Teraz pozostaje czekać i w międzyczasie zrobić na tyle miejsca w garażu żeby wstawić tam samochód na czas naprawy.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 14 lis 2019, o 13:03
autor: ziomek4000
Posiada ktoś może spolszczoną wersję instrukcji serwisowej z fragmentem dotyczącym regulacji luzów zaworowych? Próbowałem znaleźć jakiś film instruktażowy na necie ale nic konkretnego nie trafiłem.
Posiada ktoś może spolszczoną wersję instrukcji serwisowej z fragmentem dotyczącym regulacji luzów zaworowych? Próbowałem znaleźć jakiś film instruktażowy na necie ale nic konkretnego nie trafiłem.
Posiada ktoś może spolszczoną wersję instrukcji serwisowej z fragmentem dotyczącym regulacji luzów zaworowych? Próbowałem znaleźć jakiś film instruktażowy na necie ale nic konkretnego nie trafiłem.
Tą po angielsku posiadam. Ale przyznam że na jej podstawie nie do końca ogarniam w jakiej kolejności ustawiać zawory. Chodzi mi o kolejność cylindrów.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 17 lis 2019, o 00:44
autor: ewemarkam
Pewnie już sobie poradziłeś. Ale w/g mnie to w takiej jak jest zapłon. Czyli 1,3,2,4. Najpierw strona pasażera a później kierowcy.
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 17 lis 2019, o 12:50
autor: dzixd
ewemarkam pisze:Pewnie już sobie poradziłeś. Ale w/g mnie to w takiej jak jest zapłon. Czyli 1,3,2,4. Najpierw strona pasażera a później kierowcy.
W serwisowce jest wszystko pięknie opisane łącznie z tym jak ustawiać martwy punkt
Wysłane z mojego mądrego telefonu
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 25 sty 2022, o 10:12
autor: czmarcin
ile jest zaworów w silniku SOHC (jeden wałek rozrządu w głowicy) 16 czy 8 ???
Outback my08 2,5 regulacja luzów i rozrząd
: 25 sty 2022, o 14:43
autor: ewemarkam
W każdym przypadku silnik jest 16 zaworowy, czyli po 8 zaworów na głowice. Nie zależnie czy SOHC czy DOHC. W SOHC zawory naciskane są przez dzwigienki, natomiast w DOHC wałki naciskają szklanki.