Cześć, mam problem z moim H6, czytam internet od kilku dni i bez wsparcia kompetentnych się nie obędzie.
Ostatnio na trasie zaczęło mi szarpać autem. Objawy wyglądały następująco.
- najpierw jakieś problemy z zasilaniem, wyłączający się wyświetlacz od navi, przygasające światła.
- następnie pojawiła się mrugająca kontrolka „SPORT”, która po jakimś czasie zgasła
- w drodze powrotnej pojawił się znów migający „SPORT”
- po chwili check engine i migająca kontrolna „CRUSE”
Kody jakie odczytałem to: P0700, P0720, P0734.
- skasowałem je ale szybko powróciły a autem zaczęło szarpać
- reszta trasy na lawecie
- zaprzyjaźniony mechanik odsyła do serwisu skrzyń automatycznych, bo sam nie wie co i jak
- po kilku dniach po odpaleniu auto jechało normalnie ale choć „SPORT” mruga cały czas.
- byłem też w serwisie skrzyń automatycznych, po skasowaniu 150pln dowiedziałem się, że to „jakiś błąd komunikacji komputera skrzyni” i żeby do elektryka
- pojeździłem nim trochę pojawił się znów „check engine” tym razem z kodami P0700, P0731, P0732.
Pytanie gdzie z tym jechać? Jechać do elektryka czy polecicie mi kogoś konkretnie znającego się na OBK? Najlepiej w Warszawie.
Doradźcie proszę. Szukam serwisu gdzie wiedzą co w tych autach do czego, bo bardzo się z nim nie chcę rozstawać, a do tej pory było, hmmm, różnie...
Pacjent to Subaru Outback My06, H6, automat.
Pozdrawiam Świnki!
Outback H6 problem ze skrzynią.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Outback H6 problem ze skrzynią.
Skrzynia to pewnie 5eat. 5 biegowy automat. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi. Opisane problemy mogą być spowodowane brakiem dobrej masy na skrzyni. Sprawdź kostki przyłączeniowe skrzyni. Są chyba na jej górze od strony komory silnika. Moze wystarczy je rozpiąć, psiknac czymś do konserwacji stykow, rozłączyć parę razy. To są pancerne skrzynie. Na sterowniku można by sprawdzić czy są wszystkie masy, tak samo czy aby na pewno dobry mają styk bezpieczniki od skrzyni, wyjąć parę razy i oczyścić. Oczywiście wszystko co napisałem na odpietym akumulatorze.
Szkoda że spece nie podali błędu skrzyni.
Szkoda że spece nie podali błędu skrzyni.
Outback H6 problem ze skrzynią.
Dzięki za podpowiedź. Elektryk posprawdzał i radzi żeby podjechać gdzieś, gdzie można preprogramować komputer skrzyni biegów. Ktoś w Was wie gdzie w Warszawie znajdę takiego mistrza? Czy to musi być ASO? Czy ktoś jeszcze się tym zajmie?
Kod błędu P1601
Pozdrawiam
Wojtek
Kod błędu P1601
Pozdrawiam
Wojtek
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Outback H6 problem ze skrzynią.
Poczytałem trochę o tym błędzie, wygląda na to że trzeba wykasować jakąś pamięć (memory 2) skrzyni i na nowo przeprowadzić procedurę nauki. Więc albo dobry serwis automatów, albo ASO.
Tu jest coś o tym
https://www.subaruoutback.org/threads/c ... or.156186/
Tu jest coś o tym
https://www.subaruoutback.org/threads/c ... or.156186/
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
Outback H6 problem ze skrzynią.
elektryk, grzebał przy TCM?
Co do powyższych błędów, to jeśli wszystkie żyły biegnące od TCM do skrzyni są drożne, to trzeba podłączyć coś, co komunikuje się z TCM i odczytywać wskazania z czujników prędkości w skrzyni i czujnika prędkości z koła, czy wszystkie czujniki wskazują w miarę jednakowo, bez zaników. Wskazanie Turbine speed 1 jest odczytywane tylko na 4 biegu.
Jeśli odczyt z któregoś z czujników będzie wskazywał jakieś anomalia, to trzeba się do niego dorwać na płycie sterującej skrzyni.
dla przykładu: