W moim outback'u 2006r. Hałasuje pompa wspomagania kierownicy. Załączam filmik
Zdiagnozowałem też luz osiowy w tej pompie który również widać i słychać na filmie.
Załączam zdjęcia pompy.
Nie chce kupować używanych a zastanawiam się czy w grę wchodzi regeneracja za pomocą zestawów naprawczych tego typu
https://allegro.pl/oferta/zestaw-napr-p ... e=facebook
Zastanawialem się też nad kupnem nowej na allegro jest kilka wystawionych od 300 do 800 zł tylko na zdjęciach poglądowych jakieś te pompy mało podobne do mojej.
https://allegro.pl/oferta/pompa-wspomag ... e=facebook
Wymienię również płyn do układu wspomagania, zaopatrzyłem się w dwa litry, starczy, czy jeszcze dwa dokupić?
Nie chce rozpinać układu i wyciągać pompy w poszukiwaniu jakichś numerów póki nie będę przygotowany na regenerację czy wymianę.
Podsumowując proszę o pomoc w oszacowaniu stopnia zużycia mojej pompy, doradzenia w sposobie regeneracji a ewentualne dobraniu nowej.
Pozdrawiam
Uszkodzona pompa wspomagania.
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Uszkodzona pompa wspomagania.
Ona zdrowo rzęzi już - mam dwie takie pompy i obie mają lekki luz osiowy, jedna wyła jak tylko skręcałem kołami w drugiej wyje łożysko w zależności od obrotów ale bez wpływy czy kręcę kierownicą, czy nie. Z tego co słyszę na Twoim wideo to zaczął bym od wymiany oringu na wejściu zasilania na pompę
p.s. NTY to części tego typu co "psuja się od patrzenia" na nie
p.s. NTY to części tego typu co "psuja się od patrzenia" na nie
Sprzedam bandita 1200
-
arturj
- 2 gwiazdki
- Lokalizacja: Karczmiska, Lubelszczyzna
- Auto: Forester SF - był, była impreza gd 2.0 n/a, była na szczęście już nie ma e61, jest Forek sh 2,5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Uszkodzona pompa wspomagania.
Mały update
Właśnie rozebrałem pompę jak Twoja - nie ma ona łożysk, luz jaki jest w Twojej jest między zabezpieczeniem wałka a korpusem u mnie o dziwo zniknął po złożeniu - aha pompa jest składana bez też dużej papierowej uszczelki
Właśnie rozebrałem pompę jak Twoja - nie ma ona łożysk, luz jaki jest w Twojej jest między zabezpieczeniem wałka a korpusem u mnie o dziwo zniknął po złożeniu - aha pompa jest składana bez też dużej papierowej uszczelki
Sprzedam bandita 1200
-
Kamil_1986
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Outback 2.5
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Uszkodzona pompa wspomagania.
Cześć, ja w moim outbacku regenerowalem pompe. Moja zaczynała wyć przy mocniejszym skręcie no i ciekla niemiłosiernie. Twoją bardzo mocno słychać nawet bez ruszania kierownica. Jeżeli mogę coś doradzić to nawet jeżeli chcesz kupić używke, czy naprawiać to i tak musisz wykonać pełne płukanie układu wraz ze zbiornikiem płynu dlatego że masz za pewne w tej chwili bardzo dużo opliłkow w oleju. To jest podstawą. I dopiero wtedy zakładasz pompe. Inaczej kazda kolejna pompa padnie po miesiącu, dwóch. Ja polecam regenerację. Choć nie każdy się podejmie naprawy bo te pompy mają zmienna fazę ciśnienia czy jakoś tak, no nie chce bzdur pisać ale kilku mechaników mi odmówiło. W Lublinie znalazł się jeden

Uszkodzona pompa wspomagania.
Aaaaach, trochę się opóźnia relacja ale wytłumaczę się brakiem doświadczenia w odpowietrzaniu układu, nadmiarem pracy w warsztacie i dobrym grillem
Do rzeczy
Pompa wyła to znalazłem w Warszawie firmę co je regeneruje, wymontowalem ja i zawiozłem
Regeneracja 180 zł przy czym mechanicy mówili że pompa przed ich rozbiórka na teście wyszła okej, że jest szczelna i w ogóle.
Po regeneracji oddali mi stare uszczelki które rozsypały mi się że starości w rękach.
Pompę zamontowałem podłączyłem, odpowietrzylem, odpaliłem i wyła jeszcze gorzej niż przedtem
Poszperałem w necie i znalazłem sugestię żeby wymienić oring który znajduje się na wejściu do pompy, że jest on jest bardzo istotny. Więc żeby nie czekać na przesyłki pojechałem z powrotem do Warszawy i już mi ten oring dali za free
Złożyłem wszystko jeszcze raz zalałem już świeżym płynem i teraz już jest w miarę Dobrze.
W sensie słychać pompę przez dwie, trzy sekundy po odpaleniu silnika. Potem cisza, wspomaganie działa ,nawet przy skrajnych położeniach kierownicy jest spoko.
Także wszystko zależało od tego Oringu a patrząc na stan starych uszczelek z pompy to nawet tej regeneracji nie żałuję
Jest dobrze pozdrawiam.
(Powrzucał bym zdjęć z rozbiórki ale za duże są)

Do rzeczy
Pompa wyła to znalazłem w Warszawie firmę co je regeneruje, wymontowalem ja i zawiozłem
Regeneracja 180 zł przy czym mechanicy mówili że pompa przed ich rozbiórka na teście wyszła okej, że jest szczelna i w ogóle.
Po regeneracji oddali mi stare uszczelki które rozsypały mi się że starości w rękach.
Pompę zamontowałem podłączyłem, odpowietrzylem, odpaliłem i wyła jeszcze gorzej niż przedtem


Poszperałem w necie i znalazłem sugestię żeby wymienić oring który znajduje się na wejściu do pompy, że jest on jest bardzo istotny. Więc żeby nie czekać na przesyłki pojechałem z powrotem do Warszawy i już mi ten oring dali za free

Złożyłem wszystko jeszcze raz zalałem już świeżym płynem i teraz już jest w miarę Dobrze.
W sensie słychać pompę przez dwie, trzy sekundy po odpaleniu silnika. Potem cisza, wspomaganie działa ,nawet przy skrajnych położeniach kierownicy jest spoko.
Także wszystko zależało od tego Oringu a patrząc na stan starych uszczelek z pompy to nawet tej regeneracji nie żałuję
Jest dobrze pozdrawiam.
(Powrzucał bym zdjęć z rozbiórki ale za duże są)
-
michaal0009
- 0 gwiazdek
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 0