Rozsadziło zbiorniczek wyrównawczy Forester
: 12 maja 2020, o 19:27
Na wstępie powiem, że na autach się za bardzo nie znam więc opis problemu może być niefachowy :)
Kupiłem Subaru Forestera 1 STurbo. Na początku oddałem go do mechanika i zrobiłem zawieszenie, rozrząd oraz regulację zaworów. (Tutaj zaznaczę bo może przyda się później ta informacja - podczas wymiany płynu chłodniczego nie było żadnych oznak o tym, że może znajdować się tam olej).
Zauważyłem jedną rzecz przed tymi naprawami: wokół wlewu do zbiornika wyrównawczego zbierał się olej (potem było go coraz więcej ale jakoś się tym specjalnie nie przejmowałem, raz na miesiąc wytarłem go ręcznikiem - ręcznik czarny od oleju). Dlaczego to podkreślam - podobno tam nie ma oleju tylko płyn chlodniczy - dochodzą węże do chłodnicy i od zbiornika płynu chłodniczego oraz powrót na silnik. Na zdjęciu poniżej widać ten olej i trochę rozszczelniony zbiorniczek (wokół wlewu).
Po wymianie rozrządu pojeździłem jakieś 2 miesiące. Wjeżdżając do garażu podziemnego spod maski zaczął wydobywać się dym. Co się okazało, rozsadziło zbiornik wyrównawczy a pod samochodem był płyn chłodniczy wymieszany z olejem. W środku zbiornika masło - olej z wodą.
Mechanik twierdzi, że na 99% to uszczelka pod głowicą, będzie to weryfikowane. Inna opcja to chłodniczka oleju, która została uszkodzona i przez to w wodzie pojawił się olej. A ja mam takie pytanie: czy ktoś wie skąd ten olej na zbiorniczku skoro podobno jest tam tylko woda ? Dwa: dlaczego na pierwszy zdjęciu nie jest podpięty jeden przewód doprowadzający wodę ? Z jakiegoś powodu nie było go przy kupnie a został podpięty po wymianie rozrządu. Czy to może być powód tej awarii ? Z góry dziękuję za jakieś wskazówki.
Kupiłem Subaru Forestera 1 STurbo. Na początku oddałem go do mechanika i zrobiłem zawieszenie, rozrząd oraz regulację zaworów. (Tutaj zaznaczę bo może przyda się później ta informacja - podczas wymiany płynu chłodniczego nie było żadnych oznak o tym, że może znajdować się tam olej).
Zauważyłem jedną rzecz przed tymi naprawami: wokół wlewu do zbiornika wyrównawczego zbierał się olej (potem było go coraz więcej ale jakoś się tym specjalnie nie przejmowałem, raz na miesiąc wytarłem go ręcznikiem - ręcznik czarny od oleju). Dlaczego to podkreślam - podobno tam nie ma oleju tylko płyn chlodniczy - dochodzą węże do chłodnicy i od zbiornika płynu chłodniczego oraz powrót na silnik. Na zdjęciu poniżej widać ten olej i trochę rozszczelniony zbiorniczek (wokół wlewu).
Po wymianie rozrządu pojeździłem jakieś 2 miesiące. Wjeżdżając do garażu podziemnego spod maski zaczął wydobywać się dym. Co się okazało, rozsadziło zbiornik wyrównawczy a pod samochodem był płyn chłodniczy wymieszany z olejem. W środku zbiornika masło - olej z wodą.
Mechanik twierdzi, że na 99% to uszczelka pod głowicą, będzie to weryfikowane. Inna opcja to chłodniczka oleju, która została uszkodzona i przez to w wodzie pojawił się olej. A ja mam takie pytanie: czy ktoś wie skąd ten olej na zbiorniczku skoro podobno jest tam tylko woda ? Dwa: dlaczego na pierwszy zdjęciu nie jest podpięty jeden przewód doprowadzający wodę ? Z jakiegoś powodu nie było go przy kupnie a został podpięty po wymianie rozrządu. Czy to może być powód tej awarii ? Z góry dziękuję za jakieś wskazówki.