Montaż Pasów 3 Punktowych na Otwór

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
DeTomaso
0 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Bugeye WRX Wagon
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Montaż Pasów 3 Punktowych na Otwór

Post 17 cze 2020, o 12:00

Cześć,

Kupiłem ostatnio pasy 3-punktowe OMP Road 3 (https://motorsport.2brally.pl/pl/pasy-b ... 3-ece.html) - głównie pod kątem okazyjnych pojeżdżawek. Jest jednak kilka kwestii, które komplikują trochę sam proces montażu. Nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi, a zależy mi na zamontowaniu pasów zgodnie ze sztuką. Pacjent to Impreza Bugeye WRX Kombiwar :->

A. Pasy są montowane na ucho z otworem, a nie na karabińczyk do śruby oczkowej.
B. Zależy mi na tym, żeby równocześnie z pasami szelkowymi mieć zamontowane oryginalne pasy do codziennego użytku.
C. Producent nie przewidział w instrukcji wariantu opisanego w pkt. B. :lol:
D. Wszystkie poradniki, które do tej pory znalazłem dotyczą montażu na karabińczyk i śrubę oczkową ;-(

Z informacji jakie do tej pory zebrałem, najlepiej jest zamontować pasy do oryginalnych punktów montażowych oryginalnych pasów, czyli 1 punkt pasa biodrowego do śruby mocującej zapięcie oryginalnego pasa (od strony tunelu), 2 punkt w dolnym mocowaniu oryginalnego pasa (przy słupku), a 3 punkt (pas ramieniowy) w dolnym mocowaniu tylnego pasa (pod siedziskiem kanapy).

W związku z tym mam parę pytań :-)

1. Czy ktoś z Was przeprowadzał podobny montaż i może podzielić się jakimiś zdjęciami/poradami? ;-)
2. Czy w przypadku montażu opisanego powyżej potrzebne jest zastosowanie dłuższych śrub niż oryginalne?
3. Czy podczas montażu korzystał ktoś z tulejki widocznej na załączonym zdjęciu (ma umożliwiać swobodny obrót mocowania pasa - zdjęcie pochodzi z instrukcji OMP, ale sam element nie był dołączony przez producenta do pasów) i wie gdzie można takowe dostać?
4. Czy montaż na jednej śrubie: oryginalnego pasa oraz pasa szelkowego wraz z tulejką jest bezpieczny z punktu widzenia wytrzymałości śruby (duża powierzchnia narażona na gięcie w razie jakiegoś zdarzenia)?
tulejka.png
Na koniec dorzucam jeszcze zdjęcie samego ucha montażowego
mocowanie.png
Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi!



Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 89 razy
Polubione posty: 57 razy

Montaż Pasów 3 Punktowych na Otwór

Post 17 cze 2020, o 21:46

Zapytaj Kolegę Jarmaja , miał w STi-ju takie pasy :idea:
https://www.youtube.com/watch?v=6eI2AqyTYW4
Śnieżna zabawa


Spotkało Cię gradobicie lub parkingowa szkoda , zadzwoń - 608-42-49-26( rejon dolnego śląska )

jarmaj
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 15 razy
Polubione posty: 155 razy

Montaż Pasów 3 Punktowych na Otwór

Post 18 cze 2020, o 13:37

Nie nie. Miałem 4 punktowe z centralną klamrą, 3 calowe, a takie są na karabinki do śrub z oczkiem.


PC010087 - Copy.JPG

ODPOWIEDZ