Montaż Pasów 3 Punktowych na Otwór
: 17 cze 2020, o 12:00
Cześć,
Kupiłem ostatnio pasy 3-punktowe OMP Road 3 (https://motorsport.2brally.pl/pl/pasy-b ... 3-ece.html) - głównie pod kątem okazyjnych pojeżdżawek. Jest jednak kilka kwestii, które komplikują trochę sam proces montażu. Nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi, a zależy mi na zamontowaniu pasów zgodnie ze sztuką. Pacjent to Impreza Bugeye WRX Kombiwar
A. Pasy są montowane na ucho z otworem, a nie na karabińczyk do śruby oczkowej.
B. Zależy mi na tym, żeby równocześnie z pasami szelkowymi mieć zamontowane oryginalne pasy do codziennego użytku.
C. Producent nie przewidział w instrukcji wariantu opisanego w pkt. B.
D. Wszystkie poradniki, które do tej pory znalazłem dotyczą montażu na karabińczyk i śrubę oczkową
Z informacji jakie do tej pory zebrałem, najlepiej jest zamontować pasy do oryginalnych punktów montażowych oryginalnych pasów, czyli 1 punkt pasa biodrowego do śruby mocującej zapięcie oryginalnego pasa (od strony tunelu), 2 punkt w dolnym mocowaniu oryginalnego pasa (przy słupku), a 3 punkt (pas ramieniowy) w dolnym mocowaniu tylnego pasa (pod siedziskiem kanapy).
W związku z tym mam parę pytań
1. Czy ktoś z Was przeprowadzał podobny montaż i może podzielić się jakimiś zdjęciami/poradami?
2. Czy w przypadku montażu opisanego powyżej potrzebne jest zastosowanie dłuższych śrub niż oryginalne?
3. Czy podczas montażu korzystał ktoś z tulejki widocznej na załączonym zdjęciu (ma umożliwiać swobodny obrót mocowania pasa - zdjęcie pochodzi z instrukcji OMP, ale sam element nie był dołączony przez producenta do pasów) i wie gdzie można takowe dostać?
4. Czy montaż na jednej śrubie: oryginalnego pasa oraz pasa szelkowego wraz z tulejką jest bezpieczny z punktu widzenia wytrzymałości śruby (duża powierzchnia narażona na gięcie w razie jakiegoś zdarzenia)?
Na koniec dorzucam jeszcze zdjęcie samego ucha montażowego Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi!
Kupiłem ostatnio pasy 3-punktowe OMP Road 3 (https://motorsport.2brally.pl/pl/pasy-b ... 3-ece.html) - głównie pod kątem okazyjnych pojeżdżawek. Jest jednak kilka kwestii, które komplikują trochę sam proces montażu. Nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi, a zależy mi na zamontowaniu pasów zgodnie ze sztuką. Pacjent to Impreza Bugeye WRX Kombiwar
A. Pasy są montowane na ucho z otworem, a nie na karabińczyk do śruby oczkowej.
B. Zależy mi na tym, żeby równocześnie z pasami szelkowymi mieć zamontowane oryginalne pasy do codziennego użytku.
C. Producent nie przewidział w instrukcji wariantu opisanego w pkt. B.
D. Wszystkie poradniki, które do tej pory znalazłem dotyczą montażu na karabińczyk i śrubę oczkową
Z informacji jakie do tej pory zebrałem, najlepiej jest zamontować pasy do oryginalnych punktów montażowych oryginalnych pasów, czyli 1 punkt pasa biodrowego do śruby mocującej zapięcie oryginalnego pasa (od strony tunelu), 2 punkt w dolnym mocowaniu oryginalnego pasa (przy słupku), a 3 punkt (pas ramieniowy) w dolnym mocowaniu tylnego pasa (pod siedziskiem kanapy).
W związku z tym mam parę pytań
1. Czy ktoś z Was przeprowadzał podobny montaż i może podzielić się jakimiś zdjęciami/poradami?
2. Czy w przypadku montażu opisanego powyżej potrzebne jest zastosowanie dłuższych śrub niż oryginalne?
3. Czy podczas montażu korzystał ktoś z tulejki widocznej na załączonym zdjęciu (ma umożliwiać swobodny obrót mocowania pasa - zdjęcie pochodzi z instrukcji OMP, ale sam element nie był dołączony przez producenta do pasów) i wie gdzie można takowe dostać?
4. Czy montaż na jednej śrubie: oryginalnego pasa oraz pasa szelkowego wraz z tulejką jest bezpieczny z punktu widzenia wytrzymałości śruby (duża powierzchnia narażona na gięcie w razie jakiegoś zdarzenia)?
Na koniec dorzucam jeszcze zdjęcie samego ucha montażowego Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi!