Lozysko Outbkack BP9

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
trek
0 gwiazdek
Auto: BP9
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Lozysko Outbkack BP9

Post 8 lip 2020, o 08:34

Hej.
Posiadam Outbacka BP9 2004 z silnikiem 2.5 SOHC NA z 4AT.
Ktores lozysko wyje (podejrzewam lozysko podpory walu).
I tutaj pojawiaja sie dwa pytanie - jaki w tym samochodzie jest centralny dyfer (podejrzewam ze wiskoza, ale nie mam pewnosci) i czy zezwala ono na jazde bez walu napedowego celem weryfikacji czy to wlasnie to lozysko ?



ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 25 razy

Lozysko Outbkack BP9

Post 8 lip 2020, o 17:56

Jeśli masz automat to albo MPT albo VTD. Nie ma wiskozy. Wyjmiesz wał to wyleci Ci olej tamtędy w czasie jazdy. Jedyne co możesz zrobić bezpiecznie, to lokalizacja bezpiecznika FWD. W zasadzie jego gniazda (będzie puste), wsadzając tam jakiś dowolny bezpiecznik odłączasz tylny napęd. Wtedy cały moment obrotowy leci na przód. Tył się będzie po prostu kręcił. Wtedy na liczniku pojawi Ci się lampka FWD.


Teoretycznie jakbyś dobrze zabezpieczył otwór po wale to można jechać, szczerze to nie wiem czy występuje tam jakieś większe ciśnienie. Ale oczywiście po uprzednim włożeniu w/w bezpiecznika.
W zasadzie gdy zdejmiesz wał powinno je być słychać. Jak nim zakrecisz.



ODPOWIEDZ