Strona 1 z 1

Taśma

: 8 lip 2020, o 17:42
autor: januszek1
Witam , czy można naprawić zerwaną taśmę przy kierownicy ? , lub gdzie mogę kupić drugą . pozdrawiam

Taśma

: 8 lip 2020, o 18:19
autor: ewemarkam
Kup używkę. Naprawiać raczej się nie da. Nowa będzie sakramencko droga. Pół roku temu założyłem używkę i narazie jest ok.

Taśma

: 9 lip 2020, o 06:27
autor: januszek1
dziękuję , czy są trudności przy wymianie ?

Taśma

: 9 lip 2020, o 06:41
autor: ewemarkam
Może być jedynie przy zdjęciu samej kierownicy

Taśma

: 9 lip 2020, o 18:16
autor: januszek1
Czy można podać nr mojej taśmy , może ktoś ma taką ?

Taśma

: 9 lip 2020, o 18:56
autor: januszek1
Pytanie do kolegów ,może ktoś posiada taśmę -zwijak 83116SA030 ?

Taśma

: 10 lip 2020, o 06:51
autor: januszek1
Witam ponownie. Zacząłem bardzo delikatnie obracać kierownicą w prawo i poczułem opór. / może nie jest żle/ .Ile obrotów w lewo należy wykonać, żeby był środek ? Czy jest możliwe rozwinięcie taśmy. pozdrawiam

Taśma

: 10 lip 2020, o 07:12
autor: ewemarkam
Nie, nie jest możliwe rozwinięcie taśmy. Żeby ją rozwinąć musisz ją otworzyć rozebrać. Jej obrót jest ograniczony przez nia samą w środku. Nie ma żadnych ograniczników. Dlatego trzeba uważać gdy się ma sama taśmę w ręce, co by jej nie zerwać gdy nią obracamy.
Taśma ma ok pół obrotu w każdą stronę więcej niż kierownica. Zazwyczaj pęka ona przy którymś końcu. Sama kierownica ok 1 i 3/4 w każdą stronę.

Taśma

: 10 lip 2020, o 07:59
autor: januszek1
Dzięki za odpowiedż. To znaczy mam wrócić jeden obrót 3/4 i to będzie środek , czy dobrze zrozumiałem . Czyli kręcąc kierownicą w lewo tęż powinienem poczuć lekki opór ? A jeżeli nie ma oporu w lewo to jest żle tak

Taśma

: 10 lip 2020, o 08:43
autor: ewemarkam
Opór na kierownicy powoduje przekładnia. Łącznie kierownica ma jakieś 3.5 obrotu. Od kół skręconych maksymalnie w lewo do kół skręconych maksymalnie w prawo. Sama taśma więcej o niecały obrót. Na obudowie taśmy masz znacznik który wyznacza jej środek. .

Generalnie w celu wymiany taśmy ustawiasz koła na wprost, zdejmujesz kierowcę, demontujesz stary zwijacz (taśmę). Bierzesz nowy bądź używany. Sprawdzasz czy jest ustawiony na środku (jest znacznik). Ale nie wiesz też czy ktoś nie kręcił nim wcześniej. Przekrec nim delikatnie aż poczujesz opór, potem w drugą stronę i policz obroty. Następnie wycofaj o połowę obrotów i ustaw na znaczniki. Dopiero tak ustawioną taśmę montujesz na kolumnie kierownicy.

Jeśli nigdy tego nie robiłeś to zleć to komuś kto wie jak jej nie zerwać ;)

Taśma

: 10 lip 2020, o 13:11
autor: januszek1
ok. dzięki