Strona 1 z 1

prosze o podpowiedź

: 10 sie 2020, o 12:09
autor: AlekWRX
Witajcie, czy ktoś moze mi podpowiedzieć co mogło być przyczyną wyjścia korbowodu w silniku subaru wrx 268 koni. Silnik był po pełnym remoncie, czyli wymieniono, wał, panewki, pierscienie, rorzad kpl, wykonano pełną regeneracje głowic, chłodniczkę oleju, i jeden korbowód bo był zataciu panewek.

prosze o podpowiedź

: 10 sie 2020, o 20:46
autor: dzixd
AlekWRX pisze:
10 sie 2020, o 12:09
Witajcie, czy ktoś moze mi podpowiedzieć co mogło być przyczyną wyjścia korbowodu w silniku subaru wrx 268 koni. Silnik był po pełnym remoncie, czyli wymieniono, wał, panewki, pierscienie, rorzad kpl, wykonano pełną regeneracje głowic, chłodniczkę oleju, i jeden korbowód bo był zataciu panewek.
Co to znaczy wyjście korbowodu?
Pękł?
Wygiął się?
Wyszło zabezpieczenie przy tłoku?
Niedokręcony przy wale?

Re: prosze o podpowiedź

: 11 sie 2020, o 12:03
autor: Alan, Alan, Alan!
Albo nie zauwazyli, że zmęczony życiem. Tobie poszły panewki?
U mnie w podobnej sytuacji zleciłem wymianę walu, mimo że można go było skrobnąć jeszcze. Nie jest tani, ale przynajmniej mam spokój.

prosze o podpowiedź

: 19 sie 2020, o 11:03
autor: AlekWRX
dzixd pisze:
10 sie 2020, o 20:46
AlekWRX pisze:
10 sie 2020, o 12:09
Witajcie, czy ktoś moze mi podpowiedzieć co mogło być przyczyną wyjścia korbowodu w silniku subaru wrx 268 koni. Silnik był po pełnym remoncie, czyli wymieniono, wał, panewki, pierscienie, rorzad kpl, wykonano pełną regeneracje głowic, chłodniczkę oleju, i jeden korbowód bo był zataciu panewek.
Co to znaczy wyjście korbowodu?
Pękł?
Wygiął się?
Wyszło zabezpieczenie przy tłoku?
Niedokręcony przy wale?
korbowod sie ułamał w połowie i resztą przy sile rozpędu uszkodził blok silnika

prosze o podpowiedź

: 19 sie 2020, o 18:46
autor: dzixd
AlekWRX pisze:
19 sie 2020, o 11:03
dzixd pisze:
10 sie 2020, o 20:46
AlekWRX pisze:
10 sie 2020, o 12:09
Witajcie, czy ktoś moze mi podpowiedzieć co mogło być przyczyną wyjścia korbowodu w silniku subaru wrx 268 koni. Silnik był po pełnym remoncie, czyli wymieniono, wał, panewki, pierscienie, rorzad kpl, wykonano pełną regeneracje głowic, chłodniczkę oleju, i jeden korbowód bo był zataciu panewek.
Co to znaczy wyjście korbowodu?
Pękł?
Wygiął się?
Wyszło zabezpieczenie przy tłoku?
Niedokręcony przy wale?
korbowod sie ułamał w połowie i resztą przy sile rozpędu uszkodził blok silnika
:o
a obie części korbowodu były przymocowane do wału i do tłoka?
Jeżeli tak to jakaś wada materiału, albo wina firmy dostarczającej części, że sprzedają szmelc. Korbowód był wymieniany na nowy, oryginalny?

Jeżeli nie były przymocowane no to wina serwisu, bo poprawnie nie zamontowali korbowodu.

Ciężki temat, moim zdaniem wołać rzeczoznawce, który da ci podkładkę do dalszego działania.

prosze o podpowiedź

: 15 wrz 2020, o 09:34
autor: AlekWRX
korbowód został stary. Korbowód był zablokowany na sworzniu tłoka a na panewce chodził swobodnie. Spróbuje jakies zdjecia podesłac

prosze o podpowiedź

: 15 wrz 2020, o 09:42
autor: AlekWRX
IMG_20200723_132324.jpg
tłok
IMG_20200722_140633.jpg
korba

prosze o podpowiedź

: 4 lis 2020, o 10:18
autor: Z innej beczki
Ja bym obstawił niechlujne złożenie silnika. Przyczyn można szukać ale jeżeli piszesz że korbowód na sworzniu tłoka "chwyciło" no to by trzeba szukać czy nie popełniono błędu przy montażu sworznia tłokowego czyli po pierwsze jeżeli szedł stary korbowód - stary tłok - stary sworzeń i  żaden z elementów nie był w żaden sposób obrabiany (czyli luzy fabryczne zostają) ponad to elementy były nieuszkodzone czyli sworzeń, korbowód posiadał wymaganą chropowatość powierzchni to powinien zostać przy demontażu odpowiednio opisany i wrócić na swoje miejsce czyli korbowód z drugiego tłoka ze sworzniem z drugiego tłoka itd.. Po drugie podczas montażu sworznia trzeba nałożyć na niego pastę lub olej montażowy aby nie pracował na sucho. Po trzecie przy montażu sworznia wchodzi on dość ciasno w otwór w tłoku i jeśli coś podejdzie jakiś brud to wbijanie na siłę go może przynieść taki skutek. Podsumowując to albo pomylony sworzeń, albo zamontowany na sucho, albo wbijany na siłę jeszcze do tego brudnymi rencami.
Jak dla mnie Ty od strony użytkownika jeśli miałeś prawidłowy poziom i ciśnienie oleju. Żadna kontrolka na desce nie zgłaszała awarii to nie mając obowiązku mieć jakąkolwiek wiedzę techniczną powinieneś śmigać do odcięcia i wszystko powinno grać taka awaria może powstać tylko w wyniku wady materiałowej (mało prawdopodobne skoro silnik swoje już przejeździł), lub błędu przy składaniu silnika.