Outback MY05 bład transmisji P0700 P0741

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
maup
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback MY05 bład transmisji P0700 P0741

Post 31 sie 2020, o 21:19

Cześć

Zmieliłem transmisję, z własnej głupoty. Udało mi się dorwać używkę z uszkodzoną obudową, u Carfita złożyli z dwóch jedną, auto jeździło ale pojawiło się szarpanie przy b. dynamicznym przyspieszeniu albo np. na postoju na światłach, tak jakby się napęd sam z siebie rozpinał i zapinał. Wyszło na to, że trzeba zregenerować sprzęgło hydrokinetyczne (czy tam konwerter, jak zwał tak zwał). Zostało zregenerowane, szarpanie ustało, skrzynia pracowała bardzo ładnie i płynnie... aż w pewnym momencie zaświecił się CHECK Sport i Cruise. Wypluło błędy P0700 i P0741. Pojechałem do warsztatu, sczytali błędy już bezpośrednio ze skrzyni, to samo. Padło podejrzenie, że coś się nie powiodła ta regeneracja, sprzęgło pojechało na reklamację, firma która je robiła obejrzała dokładnie, nie znalazła nic złego ale na wszelki wypadek zregenerowała je jeszcze raz.
Mechaniki złożyli skrzynię do kupy, pojechali na testy - CHECK i te same błędy. Wymienili kasetę sterującą, sprawdzili zaworki, sprężynki, kulki, apiać to samo.
Chłopaki zaczynają wpadać w rozpacz a mnie się przypomniało, że jeszcze na starej skrzyni, przed wymianą, raz mi się ten szacowny komplet (P0700 i P0741) zapalił, ale skasowany w trasie przez taki zabawkowy interface ELM - nie pojawił się więcej. To może to jednak nie kwestia transmisji tylko coś w aucie?
Macie może jakieś pomysły?


=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========

ewemarkam
4 gwiazdki
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
Polubił: 0
Polubione posty: 25 razy

Outback MY05 bład transmisji P0700 P0741

Post 1 wrz 2020, o 07:07

P0700 ostatnio się przewijał przez forum. Generalnie powodem tam była mała ilość płynu hydraulicznego w skrzyni. Sprawdź go sobie. Pamiętaj na pracującym silniku i zagrzanej skrzyni.
Może jakaś opaska jest niedokrecona i ucieka. U Crafita są fachowcy ale to ludzie, każdy może coś przeoczyć ;)

maup
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback MY05 bład transmisji P0700 P0741

Post 1 wrz 2020, o 11:44

niestety poziom płynu jest OK. samochód najwyraźniej postanowił sobie robić z nas jaja :/
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2 + 2x Legacy III 2.5 my 99
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 167 razy

Outback MY05 bład transmisji P0700 P0741

Post 2 wrz 2020, o 10:11

maup pisze:
1 wrz 2020, o 11:44
niestety poziom płynu jest OK. samochód najwyraźniej postanowił sobie robić z nas jaja :/
wtyczki sprawdzane były czy coś nie zaśniedziało albo coś?
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

maup
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback MY05 bład transmisji P0700 P0741

Post 2 wrz 2020, o 21:45

wtyczki mają posprawdzać porządnie, całą wiązkę przedzwonić i przebadać na zwarcia.
jeszcze gdzieś w forumowych mądrościach (na kropce) wynikła kwestia zacisku DL na alternatorze (co to jest, nawet boję się zgadywać)
na razie cisza od nich :(
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========

lutek34
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Krosno
Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
Polubił: 3 razy
Polubione posty: 5 razy

Outback MY05 bład transmisji P0700 P0741

Post 3 wrz 2020, o 05:52

P0700 to błąd ogólny, zapisany w ECU informujący że w TCM jest zapisany inny błąd, w twoim przypadku P0741.
wszystko to zostało sprawdzone?
118790956_325936278611397_2578744809108952312_n.png

maup
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Osiołek II - Subaru Outback MY05 2,5 A/T
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Outback MY05 bład transmisji P0700 P0741

Post 6 wrz 2020, o 20:35

lutek, auto jest u Carfita więc zakładam, ze mają tę instrukcję, którą cytujesz i pojechali po niej.
...ale już im to wysyłam bo na temat obwodu światła STOP np. nie toczyliśmy pogawędki :)
dzięki, będę informował dalej :D
=== czym lepsze auto terenowe ===========
=== tym dalej trzeba iść po ciągnik ========

ODPOWIEDZ