Swap diesla
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
grzesiek147852
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Subaru Impreza GC Combi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Swap diesla
Witam wszystkich. Posiadam Forestera 2008 z dieslem pod maską. W najbliższym czasie chce zmienic silnik na beznyne tylko nie wiem ktory silnik będzie najlepszy do tego modelu. Forek nie bedzie nigdzie upalany, nie bedzie ciągał przyczep. Bedzie służył na dojazdy do roboty i z powrotem. Poradzi ktoś w co najlepiej zainwestowac? Czy lepiej odpuscic temat i go sprzedac za parę groszy. Szczerze to chciałbym go zostawic. Z góry dzięki za odpowiedz
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Swap diesla
Przeszczepiać warto albo 2.5T albo 3.0 H6. Pod warunkiem że zostawiasz skrzynie z diesla. Po prostu słabszy silnik nie poradzi sobie ze skrzynią z diesla. Albo zmieniasz też cały napęd skrzynia i dyfer to obojętne co wsadzisz ale dobrze jakby miało ze 150kunia.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Swap diesla
A kto będzie ci to przekładał?grzesiek147852 pisze: ↑15 paź 2020, o 12:45Witam wszystkich. Posiadam Forestera 2008 z dieslem pod maską. W najbliższym czasie chce zmienic silnik na beznyne tylko nie wiem ktory silnik będzie najlepszy do tego modelu. Forek nie bedzie nigdzie upalany, nie bedzie ciągał przyczep. Bedzie służył na dojazdy do roboty i z powrotem. Poradzi ktoś w co najlepiej zainwestowac? Czy lepiej odpuscic temat i go sprzedac za parę groszy. Szczerze to chciałbym go zostawic. Z góry dzięki za odpowiedz
Przełożenie samego silnika nic nie da. Trzeba przełożyć wiązkę elektryczną, bak, przewody paliwowe. Czyli najłatwiej kupić rozbitka benzynowego na dawce, najlepiej z podobnego rocznika koszt 10-15k zł
Za przekładkę skasują cie od 5-15k zł.
Po przekładce czeka cię przeprawa ze zmianą danych w dowodzie rejestracyjnym.
Potem przy sprzedaży będziesz sprzedawał taniej niż go zrobiłeś, bo jest traktowany jak ulep (VIN z diesla, a silnik benzyna).
Ogólnie zabawa jest mało opłacalna. Lepiej sprzedać i kupić benzynę. Chyba że będziesz robić przekładkę sam i tanio kupisz dawcę.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
grzesiek147852
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Subaru Impreza GC Combi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Swap diesla
A może wejsc poprostu w remont tego silnika. Kupujac drugi silnik kupujemy tak naprawde kota w worku. Wydam za przekładke powiedzmy 12k i dalej nie wiem na czym stoje. Nie wiadomo czy za pół roku czy za rok sie nie rozleci a koszt bloku itp jest troche wyzszy a skutek lepszy.
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- ptk22 (16 paź 2020, o 12:25)
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Swap diesla
na remont diesla licz minimum 20-25k.grzesiek147852 pisze: ↑15 paź 2020, o 22:29A może wejsc poprostu w remont tego silnika. Kupujac drugi silnik kupujemy tak naprawde kota w worku. Wydam za przekładke powiedzmy 12k i dalej nie wiem na czym stoje. Nie wiadomo czy za pół roku czy za rok sie nie rozleci a koszt bloku itp jest troche wyzszy a skutek lepszy.
Trzeba nowy shortblock kupować. który chyba z 18k kosztuje(musisz zweryfikować) Wszelkie używki prędzej czy później padają. Wada fabryczna bloku
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
grzesiek147852
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Subaru Impreza GC Combi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Swap diesla
A z nowym shortblockiem juz bedzie wszysto cacy? https://www.carsport.pl/kompletny-short ... iesel.html
Powiedzmy ze to kupie i moge sie cieszyc bezproblemową jazdą?
Powiedzmy ze to kupie i moge sie cieszyc bezproblemową jazdą?
-
Lawnowerman
- 0 gwiazdek
- Auto: Forek SH 2.0D
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 3 razy
-
grzesiek147852
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Subaru Impreza GC Combi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Swap diesla
Zależy czy reszta osprzętu jest sprawna...grzesiek147852 pisze: ↑16 paź 2020, o 08:15A z nowym shortblockiem juz bedzie wszysto cacy? https://www.carsport.pl/kompletny-short ... iesel.html
Powiedzmy ze to kupie i moge sie cieszyc bezproblemową jazdą?
Najlepiej zapytaj w ASO albo nie Aso od subaru jaki koszt takiej operacji, i jaka gwarancja jest na naprawę.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
grzesiek147852
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Subaru Impreza GC Combi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
-
grzesiek147852
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Subaru Impreza GC Combi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
Swap diesla
Wydaje mi się ze reszta będzie sprawna. Nigdy nie było problemów ze skrzynia czy napedem
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Swap diesla
Też tak uważam. Jak ma być to nadal normalny samochód, to najlepiej wyremontuj obecny silnik. Będziesz miał fajne auto na lata.
A jak chcesz przekładać graty, to od razu grubo: silnik 3.0 od bmw, mosty od patrola, 2 wyciągarki
Jest ryzyko, musi być wybór.
Swap diesla
Na olx jest wystawiony sh z 3,0 h6, gość robi takie przekładki chociaż ja bym chyba wybrał 2,5 bo taki był oryginalnie oferowany do tego auta
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 73 razy
- Polubione posty: 424 razy
Swap diesla
Wszystko się da zrobić. No może poza wyciągnięciem z d... otwartego parasola. Pytanie po co?
Można np. wstawić silnik estiaja do garbusa
I tym podobne.
Jeżeli ktoś jest pasjonatem ekstremalnych przeróbek, super, to świetna sprawa. Tak powstają fantastyczne projekty.
Jeżeli to jest jakaś forma tuningu, gdzie na pierwszym miejscu nie jest koszt, tylko efekt (czasem koszt niezwykle wysoki, ale jak efekt cieszy!) - świetna sprawa.
Ktoś jest takim samochodowym majsterklepką i sobie lubi dłubać przy przeróbce auta - świetnie jak to jego pasja sama w sobie!
Wreszcie jeżeli ktoś z jakiegoś powodu jest niezwykle emocjonalnie związany z tym konkretnie samochodem (rzadkim, z niezwykłą przeszłością, związany sentymentem, itp), to trudno dyskutować z czyimiś uczuciami. Niech robi swoje.
Ale rozpatrywać takie coś w kwestii "czy warto"???
W odniesieniu do dupowozu na codzień? Wymieniać wszystko poza karoserią, żeby zrobić kundla, który wyjdzie drożej niż taki sam fabryczny, który będzie bez przerwy niedomagał, którego będzie trudno serwisować i w zasadzie nie będzie dało się sprzedać?
Sorry za pytanie, ale czy leci z nami lekarz?
Można np. wstawić silnik estiaja do garbusa
I tym podobne.
Jeżeli ktoś jest pasjonatem ekstremalnych przeróbek, super, to świetna sprawa. Tak powstają fantastyczne projekty.
Jeżeli to jest jakaś forma tuningu, gdzie na pierwszym miejscu nie jest koszt, tylko efekt (czasem koszt niezwykle wysoki, ale jak efekt cieszy!) - świetna sprawa.
Ktoś jest takim samochodowym majsterklepką i sobie lubi dłubać przy przeróbce auta - świetnie jak to jego pasja sama w sobie!
Wreszcie jeżeli ktoś z jakiegoś powodu jest niezwykle emocjonalnie związany z tym konkretnie samochodem (rzadkim, z niezwykłą przeszłością, związany sentymentem, itp), to trudno dyskutować z czyimiś uczuciami. Niech robi swoje.
Ale rozpatrywać takie coś w kwestii "czy warto"???
W odniesieniu do dupowozu na codzień? Wymieniać wszystko poza karoserią, żeby zrobić kundla, który wyjdzie drożej niż taki sam fabryczny, który będzie bez przerwy niedomagał, którego będzie trudno serwisować i w zasadzie nie będzie dało się sprzedać?
Sorry za pytanie, ale czy leci z nami lekarz?
- Użytkownicy, którzy polubili ten post :
- Kruszyn (31 paź 2020, o 15:50)
Swap diesla
Wg, mnie to zależy, taki swap w momencie jak padnie diesel i realny koszt jego naprawy wyniesie z 20-25 tysięcy wyjdzie sporo taniej.
Zakładając że mamy już trupa boxer diesela da się kupić całego Legacy III lub Outbacka za 5 tysi i wykorzystać do przekładki lub ewentualnie nowszy model ale anglika.
Przekładamy silnik z wiązką i ECU, skrzynię, most jeżeli ma inne przełożenie. Pewnie bak da się przystosować bo nie sądzę żeby produkowali inny do diesla.
Wiadomo że nie jest to wymiana klocków i tarcz ale szacuję że koszt robocizny to realnie parę tysięcy. Jakoś ludzie BMW VAG itp przekładają i nie jest to jakiś szczególny kosmos...
Zakładając że mamy już trupa boxer diesela da się kupić całego Legacy III lub Outbacka za 5 tysi i wykorzystać do przekładki lub ewentualnie nowszy model ale anglika.
Przekładamy silnik z wiązką i ECU, skrzynię, most jeżeli ma inne przełożenie. Pewnie bak da się przystosować bo nie sądzę żeby produkowali inny do diesla.
Wiadomo że nie jest to wymiana klocków i tarcz ale szacuję że koszt robocizny to realnie parę tysięcy. Jakoś ludzie BMW VAG itp przekładają i nie jest to jakiś szczególny kosmos...
-
grzesiek147852
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Subaru Impreza GC Combi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
-
Lawnowerman
- 0 gwiazdek
- Auto: Forek SH 2.0D
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 3 razy
Swap diesla
Ile takich aut przełożyłeś?maciuo pisze:Wg, mnie to zależy, taki swap w momencie jak padnie diesel i realny koszt jego naprawy wyniesie z 20-25 tysięcy wyjdzie sporo taniej.
Zakładając że mamy już trupa boxer diesela da się kupić całego Legacy III lub Outbacka za 5 tysi i wykorzystać do przekładki lub ewentualnie nowszy model ale anglika.
Przekładamy silnik z wiązką i ECU, skrzynię, most jeżeli ma inne przełożenie. Pewnie bak da się przystosować bo nie sądzę żeby produkowali inny do diesla.
Wiadomo że nie jest to wymiana klocków i tarcz ale szacuję że koszt robocizny to realnie parę tysięcy. Jakoś ludzie BMW VAG itp przekładają i nie jest to jakiś szczególny kosmos...
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 73 razy
- Polubione posty: 424 razy
-
grzesiek147852
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Olsztyn
- Auto: Subaru Impreza GC Combi
- Polubił: 0
- Polubione posty: 1 raz
-
Lawnowerman
- 0 gwiazdek
- Auto: Forek SH 2.0D
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 3 razy
Swap diesla
maciuo pisze: ↑28 paź 2020, o 13:43Wg, mnie to zależy, taki swap w momencie jak padnie diesel i realny koszt jego naprawy wyniesie z 20-25 tysięcy wyjdzie sporo taniej.
Zakładając że mamy już trupa boxer diesela da się kupić całego Legacy III lub Outbacka za 5 tysi i wykorzystać do przekładki lub ewentualnie nowszy model ale anglika.
Przekładamy silnik z wiązką i ECU, skrzynię, most jeżeli ma inne przełożenie. Pewnie bak da się przystosować bo nie sądzę żeby produkowali inny do diesla.
Wiadomo że nie jest to wymiana klocków i tarcz ale szacuję że koszt robocizny to realnie parę tysięcy. Jakoś ludzie BMW VAG itp przekładają i nie jest to jakiś szczególny kosmos...
Zakładając.
IMO sądzisz, ze producent robi auta z klocków, które dowolnie mozna przekladać.
Choćby z racji innej kontrukcji karoserii możesz mieć dosłownie wszystko inne.
Inną długośc wiązki, inaczej łapy silnika, mocowanie wózka tylnego dyfra, inne zegary, inny wymiar / mocowanie chłodnic itd.
Auta ze sprawnym silnikiem o jakim piszesz zaczynają się do 12 tys.
IMO w najlepszym wypadku zmieścisz się w 25 tys i pół roku pracy.
Swap diesla
padniętych tanich diesli jest pełno, gdyby to było takie proste to już by jakaś grupa Mirków opracowała to i tłukła masowo.
Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.
Živela Jugoslavija!
Živela Jugoslavija!
Swap diesla
Tylko nie zapomnij zdać relacji! A dla niedowiarków proszę bardzo:
https://www.olx.pl/oferta/subaru-forest ... e23917f02f
Z tego co wiem to nie jest to pierwsze takie auto od tego człowieka
https://www.olx.pl/oferta/subaru-forest ... e23917f02f
Z tego co wiem to nie jest to pierwsze takie auto od tego człowieka
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Swap diesla
No to niech jeszcze wbije modyfikacje w dowód. Bo problemy zaczynają się gdy silnika w danym modelu nie było.maciuo pisze:Tylko nie zapomnij zdać relacji! A dla niedowiarków proszę bardzo:
https://www.olx.pl/oferta/subaru-forest ... e23917f02f
Z tego co wiem to nie jest to pierwsze takie auto od tego człowieka
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 73 razy
- Polubione posty: 424 razy
Swap diesla
Gdzie takich widziałeś?
Bo ja jakoś nie widzę żeby ktokolwiek napisał, że to niemożliwe.