Cześć, mam pytanko odnośnie co lepiej zrobić,
Posiadam Forka 2.0 XT 177 KM z 2002 roku wersja SG.
Problem polega na tym, że pije oleju sporo 0,6-1l na 1000 km.
Uszczelki pod zaworami wymienione, brak wycieków, ostatnio turbinę zdemontowałem i tam było trochę oleju, ale po regeneracji i tak ssie olej .
Domyślam się że pozostał tylko remont silnika. Czy mam rację ?
Ile kosztuje tego typu operacja ? Czy warto wymienić tylko longblock ?
Auto ma 295 tys km, z czego 100 tys na LPG.
Polecicie kogoś do porządnej diagnozy w okolicach Olsztyna ?
Z góry dzięki za podpowiedź :)
Forester 2.0 XT 177km, Remont czy używany silnik ?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
questionalit
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Forester II 2.0 177km
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Forester 2.0 XT 177km, Remont czy używany silnik ?
panewki, takie remonty zazwyczaj beda kosztowac tyle co silnik i rownowartosc dolania 500l oleju przez kolejne 500.000km
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Forester 2.0 XT 177km, Remont czy używany silnik ?
questionalit, masz jeden z najfajniejszych modeli w historii marki. Ja na Twoim miejscu rozważyłbym pełny remont silnika w dobrej firmie.
Jest ryzyko, musi być wybór.
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Forester 2.0 XT 177km, Remont czy używany silnik ?
questionalit, z takim spalaniem oliwy da się żyć, ale jest upierdliwe, bo raz weźmie 200 raz nie wiadomo gdzie litr. W trasie to już problem.
Remont silnika w subaru tak z grubsza kosztuje między 8, a 15k pln, w zależności co się zużyło i jak starannie chcesz go wykonać.
Jeśli już to bardziej wymieniasz short block i czasami się opłaca. Kiedyś u Carfita widziałem nówki uzbrojone (tłoki, wał etc) po około 8k pln brutto w jakiejś promocji.
Nie mam zielonego pojęcia co bym zrobił przy tym przebiegu. Czy czekał aż całkiem padnie czy robił już od razu. Do naprawy może być z grubsza tyle samo.
Remont silnika w subaru tak z grubsza kosztuje między 8, a 15k pln, w zależności co się zużyło i jak starannie chcesz go wykonać.
Jeśli już to bardziej wymieniasz short block i czasami się opłaca. Kiedyś u Carfita widziałem nówki uzbrojone (tłoki, wał etc) po około 8k pln brutto w jakiejś promocji.
Nie mam zielonego pojęcia co bym zrobił przy tym przebiegu. Czy czekał aż całkiem padnie czy robił już od razu. Do naprawy może być z grubsza tyle samo.
W sensie, że bierze przez panewki? nie, raczej nie. Panewki to będzie naturalna konsekwencja jak tego oleju braknie kiedyś, chociaż biorąc pod uwagę przebieg to i tak są do wymiany (zwłaszcza, że są stosunkowo tanie: pareset złotych)
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Forester 2.0 XT 177km, Remont czy używany silnik ?
Jest kilka czynników które wpłyną na decyzję:questionalit pisze: ↑12 lis 2020, o 11:40Cześć, mam pytanko odnośnie co lepiej zrobić,
Posiadam Forka 2.0 XT 177 KM z 2002 roku wersja SG.
Problem polega na tym, że pije oleju sporo 0,6-1l na 1000 km.
Uszczelki pod zaworami wymienione, brak wycieków, ostatnio turbinę zdemontowałem i tam było trochę oleju, ale po regeneracji i tak ssie olej .
Domyślam się że pozostał tylko remont silnika. Czy mam rację ?
Ile kosztuje tego typu operacja ? Czy warto wymienić tylko longblock ?
Auto ma 295 tys km, z czego 100 tys na LPG.
Polecicie kogoś do porządnej diagnozy w okolicach Olsztyna ?
Z góry dzięki za podpowiedź :)
Stan blacharski. Jeżeli jest kiepski to może nie warto remontować silnika tylko sprzedać tak jak jest? Bo co z tego jak wsadzisz 10k w silnik jak w blacharkę wsadzisz kolejne kilka tysięcy.
Czas jaki przewidujesz na eksploatację. Jeżeli chcesz mieć auto na dłużej to ja bym szedł w remont. Pewniejsza sprawa (pod warunkiem że wykonuje go ktoś kto się na tym zna) niż z kupowaniem używanego silnika.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.