Czołem, mój OBK prawie nie grzeje z prawej strony. Lewa całkiem przyzwoicie. Mam lpg, auto przełącza się na lpg błyskawicznie (700m od ruszenia na zimno). Nie grzeje się, nie znika płyn. Nie ma żadnych anomalii poza tym że z prawej nie grzeje.
Co zrobiłem:
- sprawdziłem że silniczek od klapy z prawej strony działa a sama klapa chodzi lekko i tak jak powinna.
- przepłukałem nagrzewnicę wężem ogrodowym (w obie strony), na 2 minuty zalałem ją octem i potem znów wypłukałem. Po płukaniu było kilka momentów kiedy było lepiej ale sprawdzałem to bardzo dokładnie więc przed tymi zabiegami też mogły być chwile kiedy było lepiej. Zasadniczo bilans ten sam - z prawej leci co najwyżej nie całkiem zimne.
Co planuję:
- zalać nagrzewnicę octem nie na 2minuty tylko na godzinę
- spróbować zajrzeć do układu wentylacji kamerą na kalbu zobaczyć czy ta klapa na pewno jest ok (ale to będzie już akt desperacji bo NIC nie wskazuje jakoby miałoby coś być nie tak a nią)
Co sugerujecie?
- może jakaś inna przyczyna?
- wypłukać czymś innym niż octem? jeśli tak to czym?
- coś innego?
OBK 2007 EU słabo grzeje prawa strona ogrzewania
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
OBK 2007 EU słabo grzeje prawa strona ogrzewania
przerabialem analogiczny temat w legacy polift (2 strefowa klima).
silniczkow (aktuatorow) jest w sumie 3.
od trybu nawiewu, temperatury (dla pasazera) i otwierajacy nad wentylatorem.
u mnie silniczek od trybu nawiewu terkotal i jakby nie potrafil zaskoczyc.
wystarczylo go otworzyc, wyczyscic i chodzi jak nowy.
na YT jest tez sporo filmow o problemach w toyotach i lexach. moze sie tez wyrobic slimak na osce silniczka i trzeba go wtedy na nowo osadzic.
aktuator od temperatury pasazera dziala "nie zero-jedynkowo" dopiero jak auto sie nagrzeje. jak jest zimne, to poprostu otwiera i zamyka klapke.
porobilem sporo fot, wiec w razie co moge podrzucic ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
silniczkow (aktuatorow) jest w sumie 3.
od trybu nawiewu, temperatury (dla pasazera) i otwierajacy nad wentylatorem.
u mnie silniczek od trybu nawiewu terkotal i jakby nie potrafil zaskoczyc.
wystarczylo go otworzyc, wyczyscic i chodzi jak nowy.
na YT jest tez sporo filmow o problemach w toyotach i lexach. moze sie tez wyrobic slimak na osce silniczka i trzeba go wtedy na nowo osadzic.
aktuator od temperatury pasazera dziala "nie zero-jedynkowo" dopiero jak auto sie nagrzeje. jak jest zimne, to poprostu otwiera i zamyka klapke.
porobilem sporo fot, wiec w razie co moge podrzucic ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
- lutek34
- 3 gwiazdki
- Lokalizacja: Krosno
- Auto: '05 Outback 2.5 SOHC + LPG, '17 WRX 6MT
- Polubił: 4 razy
- Polubione posty: 9 razy
OBK 2007 EU słabo grzeje prawa strona ogrzewania
też walczę z tym tematem w OBK, płukałem układ chłodzenia prestone flush, ocet w nagrzewnicy, woda z węzą w obie strony kilka razy i nadal mam to samo. Teraz już tylko zostało sprawdzić czy wszystkie silniczki w sterowaniu nawiewów działają prawidłowo, z tym że u mnie jest ogrzewanie jednostrefowe i dziwne że z lewej jest ciepło a z prawej zimnawo.
OBK 2007 EU słabo grzeje prawa strona ogrzewania
a po wylaczeniu stacyjki jest cisza, czy silniczek jakby nie moze "zaparkowac"?
tu przykladowo autopsja silniczka od sterowania trybu nawiewu
Sent from my iPhone using Tapatalk
tu przykladowo autopsja silniczka od sterowania trybu nawiewu
Sent from my iPhone using Tapatalk
OBK 2007 EU słabo grzeje prawa strona ogrzewania
Po płukaniu octem prawie nic nie pomogło. Ale zrobiłem tak: zagotowałem litr wody w czajniku z ok 30gramami kwasku cytrynowego. Tak odkamieniam czajnik w domu więc uznałem że może się uda. Zalałem to do nagrzewnicy i zostawiłem na pół godziny. Zlałem i znów to samo jeszcze raz. Wyleciało z nagrzewnicy trochę szlamu i zaczęła działać.
Jeśli masz jednostrefowe ogrzewanie to MUSI być wina nagrzewnicy ;)
Jeśli masz jednostrefowe ogrzewanie to MUSI być wina nagrzewnicy ;)