Skrzynia 4EAT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
-
Wojtek100899
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy 2.0 165KM, 4EAT (2007)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Skrzynia 4EAT
Witam, mam pytanie odnośnie skrzyni w Subaru Legacy. Mam zamiar wymienić skrzynię (4EAT) w swoim Subaru. Pytanie jest następujące, czy muszę znależć skrzynię z identycznym numerem jaki posiada moja skrzynia? Czy wystarczy ta sama pojemność i rok? Temat skrzyń biegów jest mi zupełnie obcy, każda rada się przyda. Szukam kogoś kto doradziłby wybór odpowiedniej. Z góry dzięki za odpowiedzi.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 32 razy
Skrzynia 4EAT
Ważne jest oznaczenie. Pierwsze 7 znaków. Skrzyń w Subaru było 4 rodzaje, różnią się trochę między sobą a niby to samo. Skrzynia z legacy z tego samego rocznika może być z VTD jak i z MPT. Druga sprawa, najlepiej wymienić kompet z dyfrem tylnym, wtedy masz pewność że wszystko zabangla.
-
Wojtek100899
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy 2.0 165KM, 4EAT (2007)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Skrzynia 4EAT
Mój numer skrzyni to TV1B7MTCAB, przeszukałem Internet i nie mogę znależć takich numerów.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 32 razy
Skrzynia 4EAT
Podałem dla przykładu. Najmniej informacji jest właśnie o skrzyniach j.w. TV1B. Czyli skrzynia w phase 2 wersji 2. Nie dam głowy ale jeśli byś chciał inna np TV1A to zmiana pewnie razem z TCU i wtedy trzeba sprawdzić czy będzie sterownik pasował. Ogólnie może być rzeźba. Trzeba dobrze poszukać np na NASIOC może ktoś tam takie mody robił.
-
Wojtek100899
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy 2.0 165KM, 4EAT (2007)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Skrzynia 4EAT
Dzięki za informacje. Zmiana skrzyni to alternatywa, jestem umówiony na regenerację skrzyni tylko przez COVID dostawy części się opóżniają juz ponad miesiąc i z mechanikiem rozważaliśmy wymianę całej skrzyni. Jeżeli znacie kogoś kto naprawia tego typu skrzynie lub ma dostęp do części to będe wdzieczny za informacje. (po zmianie oleju występowało szarpnięcie z 2 na 3 oraz lekkie przeciąganie biegów. Adaptacja złagodziła objawy, jednak nadal występują.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 32 razy
Skrzynia 4EAT
Skoro skrzynia i tak do rewizji to zalej jakiegoś transFix np od Lucas. Odwlecze Ci może naprawę trochę, ale skoro szarpie między 2 a 3 to pewnie już hamulec zużyty. Więc bez naprawy się nie obejdzie.
-
Wojtek100899
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy 2.0 165KM, 4EAT (2007)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Skrzynia 4EAT
Wszystkie objawy zaczęły występować po wymianie oleju, przed skrzynia bardzo płynnie zmieniała biegi. Do czasu naprawy zaleje transfixa jak mówisz.
-
Wojtek100899
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy 2.0 165KM, 4EAT (2007)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Skrzynia 4EAT
Statyczna najpierw, później dynamiczna gdy zaczęły pojawiać się problemy po wymianie statycznej. Dynamiczna zminimalizowała przeciąganie, lecz nadal ono występuje. Na zimnym zaraz po odpaleniu zmienia płynniej niż na ciepłym.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 32 razy
Skrzynia 4EAT
Robiłeś może tzw, "stall test". On też weryfikuje niektóre rzeczy, jeśli obroty wyjdą Ci wyżej niż powinnyz tzn więcej niż 2700 obr. To może wystarczy wyregulować hamulec w skrzyni.
Stall test, rozgrzej silnik i skrzynię. Na postoju, trzymasz hamulec i odpowiednio na R późnej na D i jeszcze jak masz to na pozycji 2 skrzyni. Trzymasz hamulec i dodajesz gazu. Obserwujesz do ilu obroty Ci się podniosą. Prawidłowo to chyba 2300 - 2700. Jeśli jest więcej to coś slizga, można podciągnąć troszkę hamulec w skrzyni. Niżej kawałek z serwisówki. Co prawda do starszej skrzyni, ale konstrukcyjnie one się niewiele różnią.
Stall test, rozgrzej silnik i skrzynię. Na postoju, trzymasz hamulec i odpowiednio na R późnej na D i jeszcze jak masz to na pozycji 2 skrzyni. Trzymasz hamulec i dodajesz gazu. Obserwujesz do ilu obroty Ci się podniosą. Prawidłowo to chyba 2300 - 2700. Jeśli jest więcej to coś slizga, można podciągnąć troszkę hamulec w skrzyni. Niżej kawałek z serwisówki. Co prawda do starszej skrzyni, ale konstrukcyjnie one się niewiele różnią.
- Załączniki
-
stall test.pdf
- (173.01 KiB) Pobrany 12 razy
-
band brake1.pdf
- (395.6 KiB) Pobrany 11 razy
-
band brake.pdf
- (192.98 KiB) Pobrany 10 razy
-
Wojtek100899
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy 2.0 165KM, 4EAT (2007)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Skrzynia 4EAT
Spróbuję jutro zrobić ten test, zajmujesz się skrzyniami na codzień czy po prostu robisz to z pasji? Pytam z ciekawości, ponieważ masz bardzo dużą wiedze na ten temat.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 32 razy
Skrzynia 4EAT
Z pasji, miałem kiedyś problem ze swoją i hobbystycznie studiowałem serwisowke. Trochę mi tez pomagał inny forumowicz. Już chyba nie aktywny tutaj. Ale dzięki niemu nie wydałem fortuny na naprawę. Mi akurat nie działał tylni napęd. Kwestia wymiany zaworu, ale podczas diagnostyki też się czegoś nauczyłem. Poza tym serwisowki są dobrze opisane dla naszych samochodów.
Teraz znów czasami mi przeciągnie z 1 na 2 przy pełnym bucie a jak jadę spokojnie to czasami znów szarpnie. Ale akurat u mnie hamulec i jego regulacja nie załatwi sprawy. Skrzynia już swoje przyjeździła, oprócz w/w problemu zachowuje się wzorowo.
Tu masz cała wiedzę:
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/
To była pierwsza wymiana oleju w skrzyni? Czy już wymieniałeś wcześniej? Jeśli pierwsza to niestety ale ktoś wcześniej mógł wlać tego trans fix'a. I teraz wraz z nowym olejem już go nie ma i są problemy.
Teraz znów czasami mi przeciągnie z 1 na 2 przy pełnym bucie a jak jadę spokojnie to czasami znów szarpnie. Ale akurat u mnie hamulec i jego regulacja nie załatwi sprawy. Skrzynia już swoje przyjeździła, oprócz w/w problemu zachowuje się wzorowo.
Tu masz cała wiedzę:
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/
To była pierwsza wymiana oleju w skrzyni? Czy już wymieniałeś wcześniej? Jeśli pierwsza to niestety ale ktoś wcześniej mógł wlać tego trans fix'a. I teraz wraz z nowym olejem już go nie ma i są problemy.
-
Wojtek100899
- 0 gwiazdek
- Auto: Subaru Legacy 2.0 165KM, 4EAT (2007)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 0
- Polubione posty: 32 razy
Skrzynia 4EAT
Znam jeden taki przypadek. Pewien forumowicz prosił mnie o pomoc, pojechałem z nim Forka oglądać, takiego jak mój. Oprócz korozji i to nie jakieś ogromnej nie było się do czego przyczepić. Miesiąc po zakupie wymieniał płyny. No i po wymianie oleju w skrzyni ta zaczęła ślizgać na 1 i 2. Czyli nieuczciwy handlarz dolał specyfiku j/w. Tylko że auto sprowadzone i nic nie udowodnisz. Wlej w takim razie lukasa, jeździj i ewentualnie szukaj skrzyni albo czekaj na graty do naprawy.
On finalnie skrzynię wymienił.
On finalnie skrzynię wymienił.