Przymiarka do Subaru Forestera SH...

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
redot
0 gwiazdek
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Przymiarka do Subaru Forestera SH...

Post 24 lis 2020, o 18:57

Witam wszystkich,
przymierzam się do zakupu Forestera III SH 2.0 bez turbo i byłbym wdzięczny za pomoc w odpowiedzi na parę pytań:
1) czy w w tylnej części bagażnika (od strony klapy) są jakieś uchwyty, umożliwiające przypięcie psów? Chodzi m.in. o to, by w razie awaryjnego hamowania nie wyleciały przez przednią szybę ;-) Wiem, że można zamontować jakaś kratkę oddzielającą przestrzeń bagażową, ale to też niezbyt zabezpiecza psa przed uderzaniem o tylną kanapę/kratkę właśnie podczas hamowania lub, odpukać, jakiegoś wypadku.
2) czy SH jest lepiej zabezpieczone przed korozją od SG, w których kielichy gniły ponoć na potęgę? Przed zakupem nie ma za bardzo możliwości sprawdzić co jest pod nakładkami progów ani pod osłonami plastikowych nadkoli w bagażniku... Tam gdzie zaglądałem (kielichy przodu od dołu, nadkola tył, spód auta) są jedynie jakieś naprawdę minimalne ślady korozji, ale czy taka pobieżna inspekcja wystarczy? Równie dobrze pan sprzedawca mógł tam zaszaleć z barankiem.
3) jak to w końcu jest - czy w samochodach z fabrycznymi LPG trzeba kontrolować luzy zaworowe pomiędzy wymianami rozrządu? Spotkałem się z rozbieżnymi opiniami na ten temat.
4) czy po zdjęciu osłony rozrządu da się "na oko" zweryfikować czy pasek faktycznie był (relatywnie) niedawno wymieniany? Czy to prawda, że wtedy się "z automatu" kontroluje luzy zaworowe? Czy konieczne jest wyjęcie silnika by sprawdzić/wyregulować te luzy i ile (orientacyjnie) taka operacja kosztuje?
5) co powinienem koniecznie zrobić po zakupie takiego używanego forestera - jaki zakres czynności serwisowych wchodzi w grę? Chodzi mi o silnik/napęd, bo hamulce i zawieszenie są ok (sprawdzane na SKP). Na pewno olej (widać, że ciemny, w połowie skali) i filtr oleju, powietrza, a skrzynia, albo jakieś dyfry - co ile kkm się to robi? Czy do wymiany olejów będzie potrzebna pompka, czy wystarczy to zrobić grawitacyjnie? Lubię takie rzeczy robić sam. Czytałem o jakiejś "dynamicznej" wymianie oleju w skrzyni?
6) z czego może wynikać różnica w odległości od opony do błotnika z tyłu? Czytałem, że to może być wina "kończących żywot" amortyzatorów SLS? Niby sprawność wyszła podobna (ok. 50% L i P) ale różnica w prześwitach wynosi ok 2cm... Przednie amortyzatory +/- 75%.
7) trochę się naczytałem o dość wysokiej awaryjności i kosztach części/serwisu w Subaru, bo boxery są wymagające (byle Mietek ich nie naprawi) - jak to z tym jest? Jakie jest procentowe ryzyko konieczności remontu silnika, obrócenia panewek itp. w tych silnikach? Z jednej strony mówi się, że są dość żywotne (powinny wytrzymać 400 kkm) ale po pierwsze dochodzi czynnik niszczący w postaci LPG, no i teoria lubi się boleśnie rozmijać z praktyką.
8) tu jest napęd na 4, a więc wał napędowy - czy w miarę kumaty amator da radę samodzielnie zdemontować zawieszenie, żeby sobie porządnie ogarnąć zabezpieczenie tych kielichów, czy raczej będzie problem?
Z góry dzięki za odpowiedzi



BiP
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Auto: outback, starex, crosstrek
Polubił: 144 razy
Polubione posty: 146 razy

Przymiarka do Subaru Forestera SH...

Post 26 lis 2020, o 14:37

1. polecam kratkę. Oryginalna jest tak spasowana, że nawet mały sprawny pies się nie prześliźnie. Nie wszystkie marki takie fajne mają.
2. Chyba lepiej, ale szału nie ma. Bezramkowe forestery gniły w kielichach na potęgę. O dziwo legacy/obk z tamtych lat kielichy miały zdrowe. Tylne sanki zawsze były i są podatne i to prawdopodobnie będzie najsłabszy punkt. U mnie w 2015 xv poobłaziła z farby na spawach.
3. nie ma fabrycznego lpg. Jest ej20f którego na oczy nie widziałem. Najlepszy do lpg jest 2,5sohc z ameryki. Regulacja na śrubki bez wyciągania. A jeszcze lepsze silniki FB na łańcuchu z końca produkcji modelu.
4. 8-letni oryginalny pasek przy wymianie wygląda jak nowy.
5. z dynamiczną w automacie się nie rozpędzaj. Jak olej niespalony (malinowy, pachnący), a skrzynia chodzi bez zarzutu, spuszczasz grawitacyjnie to co w misce (ok 4,5l) + filtr zewn z lewej strony. Wlew przez bagnet. Filtr podobno musi być ori, ja uważam, że może być zamiennik byle z by-pasem. Co 60tkm. Dyfry też normalnie się robi.
6. Może być. Ogólnie te badania niemiarodajne są.
7. Ja trzymam na lpg do ok 300000. Potem zaczyna lecieć osprzęt. Ale auto można zajeźdzzić i w 20tkm. Serwis częsci sprowadza wielbłądami, poza tym raczej drogo i rzadko profesjonalnie obsłuży, więc bierze się tam tylko to co musi być z fabryki, albo najlepsze jest ori. A dla równowagi gumki zawieszenia mają bardzo tanio i zazwyczaj na półce. Blacharka używana z diesli jest prawie za darmo. Jest kilka firm, które handlują nowymi częściami z usa i kosztują niepremium.
8. czynności jak przy wymianie amotryzatora. Do wału daleko.
Użytkownicy, którzy polubili ten post :
redot (28 lis 2020, o 17:32)

redot
0 gwiazdek
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 0

Przymiarka do Subaru Forestera SH...

Post 28 lis 2020, o 17:32

Dzięki za odpowiedź. To ten ej20f to taki św. graal? Z tego co kojarzę to zakładali gaz, ale może faktycznie nie "w fabryce", a w salonach sprzedaży.
A jak można zarżnąć silnik w 20kkm poza gazowaniem zimnego silnika albo wjeżdżaniem na czerwone pole obrotomierza, bo wolałbym tego unikać? Słyszałem o tym, że warto lać oleju na max (a nie np. w połowie skali), ale nie wiem czy to prawda?
Jest jakaś sensowna publikacja o naprawach subaru foresterów (typu "napraw sam") bo nie znalazłem?

dominikd
2 gwiazdki
Auto: wrx kombi
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Przymiarka do Subaru Forestera SH...

Post 9 sty 2021, o 10:58

poszlo PW :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ODPOWIEDZ