Pacjent jak w temacie.
Zmylony paląca się kontrolką trakcji przypuszczałem że problemem może być system VDC. Nie paliło się Cruise i check Engine.
Objawy:
Odcinanie obrotów powyżej 4500rpm. Na każdym biegu. Poniżej 4500 rpm przyśpiesza gładko, bez jakiegokolwiek przerywania/szarpania. Czy to na benzynie czy gazie. Bez różnicy czy zimny czy ciepły.
Prawdopodobna Przyczyna:
Po podłączeniu do kompa wykryło błąd P1026
VARIABLE VALVE LIFT OIL PRESSURE SWITCH RH
Podjęte działania:
Skasowałem błąd. Po odpaleniu 10 sekund brak kontrolek na desce, zaterkotało w silniku, obroty spadły i zapaliła się kontrolka od wyłączonej kontroli trakcji. Na kompie błąd powrócił.
Wtyczki czujników poodłączałem wyczyściłem szprajem do styków. Bez zmian. Kable wyglądają na nieruszane.
Plastik od gniazda wtyczki w czujniku rusza się delikatnie prawo-lewo.
Na badanie ohmomierzem dzisiaj już było za zimno, ale jutro ogarnę.
Mam drugi silnik z dobrymi czujnikami, które będę podmieniał, ale wolę podpytać czy problem, może leżeć np w nagarze albo starym oleju, albo w innym wadliwym elemencie silnika który powoduje złą pracę w/w czujnika.
Czujnik spalania stukowego milczy i żadnych korekt nie robi.
Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu
Legacy 2004 3.0 5eat odcina przy 4500 rpm błąd P1026
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Legacy 2004 3.0 5eat odcina przy 4500 rpm błąd P1026
Ostatnio zmieniony 30 sty 2021, o 19:02 przez dzixd, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Legacy 2004 3.0 5eat odcina przy 4500 rpm błąd P1026
Tak sprawdzam przed każdą przejażdżką. Trochę w rodzinie było subaru, które umarły przez niesprawdzanie oleju
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
-
ewemarkam
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Auto: Forester '98 2.0 N/A AT
- Polubił: 1 raz
- Polubione posty: 38 razy
Legacy 2004 3.0 5eat odcina przy 4500 rpm błąd P1026
Na każdym biegu tylko takie obroty?
A na postoju też?
A na postoju też?
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Legacy 2004 3.0 5eat odcina przy 4500 rpm błąd P1026
Na postoju masz blokadę fabryczną na 4500 RPM. Nie wiem na czym to polega, ale z manualną skrzynią też jest do 4500RPM na jałowym. Tylko w 3.0 zauważyłem coś takiego.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Legacy 2004 3.0 5eat odcina przy 4500 rpm błąd P1026
Dobra problem rozwiązany.
Uszkodzony był czujnik ciśnienia oleju od zmiennych faz z prawej strony silnika umiejscowiony z tyłu silnika pod rurą od dolotu, pod elektrozaworem od zmiennych faz. Tak wygląda czujnik. Wymiana trwa 10 minut.
Żeby się do niego dostać potrzebne są klucze 8, 10 i 24.
Odkręcamy klemę minusową (klucz 10).
Demontujemy rurę od dolotu (dwie opaski na klucz 8).
Wyciągamy wtyczkę od elektrozaworu i od naszego czujnika.
Odkręcamy czujnik kluczem 24, Najlepiej podłożyć szmatę na belkę silnika, bo trochę oleju się wydostanie.
Wycieramy gwint czujnika.
Wkręcamy sprawny (pamiętajmy o kleju do gwintów albo o silikonie, bo może ciec potem) momentem na 17 Nm ( ja z powodu kiepskiego dojścia przykręciłem na czucie)
Montujemy co zdemontowane w odwrotnej kolejności.
Kasujemy błąd, odpalamy, dajemy mu się "nauczyć" przez jakieś 15-30 minut. Sprawdzamy błędy.
Nie ma? To możemy przyspieszać aż do czerwonego zakresu obrotów na liczniku.
Uszkodzony był czujnik ciśnienia oleju od zmiennych faz z prawej strony silnika umiejscowiony z tyłu silnika pod rurą od dolotu, pod elektrozaworem od zmiennych faz. Tak wygląda czujnik. Wymiana trwa 10 minut.
Żeby się do niego dostać potrzebne są klucze 8, 10 i 24.
Odkręcamy klemę minusową (klucz 10).
Demontujemy rurę od dolotu (dwie opaski na klucz 8).
Wyciągamy wtyczkę od elektrozaworu i od naszego czujnika.
Odkręcamy czujnik kluczem 24, Najlepiej podłożyć szmatę na belkę silnika, bo trochę oleju się wydostanie.
Wycieramy gwint czujnika.
Wkręcamy sprawny (pamiętajmy o kleju do gwintów albo o silikonie, bo może ciec potem) momentem na 17 Nm ( ja z powodu kiepskiego dojścia przykręciłem na czucie)
Montujemy co zdemontowane w odwrotnej kolejności.
Kasujemy błąd, odpalamy, dajemy mu się "nauczyć" przez jakieś 15-30 minut. Sprawdzamy błędy.
Nie ma? To możemy przyspieszać aż do czerwonego zakresu obrotów na liczniku.
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- dzixd
- Moderator działu
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
- Polubił: 9 razy
- Polubione posty: 307 razy
Legacy 2004 3.0 5eat odcina przy 4500 rpm błąd P1026
No, inaczej bym tego auta nie kupił, bo mniej więcej się orientuje, ile takie pierdółki kosztują
Jeździć nie umiem, ale się staram
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
- ptk22
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: JG
- Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
- Polubił: 2268 razy
- Polubione posty: 137 razy
Legacy 2004 3.0 5eat odcina przy 4500 rpm błąd P1026
dzixd, obawiam się, że nie kupił byś tego auta, jakby nie było w nim nic do pogrzebania
Jest ryzyko, musi być wybór.