Forester SG (EJ204) 2006r silnik padł (dojazd / remont / wymiana)

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
KubaK999
0 gwiazdek
Auto: Forester SG
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Forester SG (EJ204) 2006r silnik padł (dojazd / remont / wymiana)

Post 26 maja 2021, o 14:38

Cześć,

Niespełna 2 tygodnie temu moj forek ( przebieg 170 kkm ) zatrzymał mi się w trakcie jazdy, bez jakiś głośnych dźwięków , zauważyłem, że po dodaniu gazu nic sie nie dzieje to zjechalem na pobocze, 2 razy odpaliłem padł akumulator ( też słaby ) i zadzwoniłem po transport. Przed tą sytuacją nie było żandych niepokojących objawów, wyłącznie doskwierało mi przerywanie między 2,5 a 3k obrotow ( te z długiego wątku o którym nikt nic nie wie :P )

Autko oddałem do mechanika, pierwsze co okazało się że jechalem bez oleju ( jakiś czas temu zaczął uciekać, powoli, raz dolewałem, później trzymał poziom teraz z 2 miesiące nie sprawdzałem, może z 2-3k km w tym czasie zrobilem i nagle znowu uciekł ) po wstępnej obserwacji oraz odpaleniu z kabli, mówił, że trzęsie budą i słychać stuki, szczegolnie przy dodawnaniu gazu. Decyzja szybka silnik został wyciągniety, okazalo się ze mam spore luzy na zaworach na lewej glowicy, i stukają panewki na zimnym, więc wstępne rozwiązanie regulacja zaworów i wymiana panewek... Szybko się okazało, że w EJ204 wymiana panewek to praktycznie remont silnika, znaleźli też dość sporo opiłków metalu w misce wielkości nawet 2x2mm... Mam teraz do wyboru 3 możliwości :

1. Regulacja zaworów i dojeżdżanie motoru ( panewki ponoć nie stukają jeszcze super mocno i tylko na zimnym więc jest szansa ze z 20-30k km pojeździ zanimt trzeba będzie wymieniac na nowy ) ( koszt 1500-2000zł )

2. Wymiana silnika ( ~6000zł w zależności za ile znajde silnik )

3. Remont aktualnego silnika ( ~7000 zł )

Szczerze mówiąc nie wiem co robić, autko lubię, macie jakieś sugestie ? może zasugerujecie jakieś alternatywne rozwiązanie :P?



Lawnowerman
0 gwiazdek
Auto: Forek SH 2.0D
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

Forester SG (EJ204) 2006r silnik padł (dojazd / remont / wymiana)

Post 26 maja 2021, o 17:05

Jezeli masz wolne 7 plus gorke na jakies rzeczy ktore wyjda po drodze to remont.
W przeciwnym razie - jezeli trzeba by cos robic wiecej to IMO sprzedaj albo złom

RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

Forester SG (EJ204) 2006r silnik padł (dojazd / remont / wymiana)

Post 4 lip 2021, o 15:47

W kwestii wyjeżdżenia ojeju i decyzji co dalej robić.(panewki/ remont itd).

Znam taki przypadek wyjeżdżania oleju, aż do suchego bagnetu. Wycieku raczej nie było.

Po konsultacji z kilkoma fachowcami, gdzie samochód w czasie jak miał suchy bagnet, nie jeździł po bezdrożach, raczej utrzymywał pion, nikt nim nie dritfował zapadła decyzja … jeździć, obserwować często olej.

Samochód na początku po pierwszych kilometrach od tego wyjeżdżania oleju, z pewnością brał go więcej. Widać było to na tylnej szybie, oraz przyglądając bialą kartkę do rury wydechowej. O dziwo to zmniejszyło się. Nie potrafię wytłumaczyć dlaczego.

Biorąc pod uwagę w/w, oraz ro co napisał Kolega ( wolne 7 k pln pod warunkiem, że nic nie wyjdzie przy wymianie)…. chyba trzeba wybrać wariant 1.


Dużo zdrowia życzę. RR

dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Forester SG (EJ204) 2006r silnik padł (dojazd / remont / wymiana)

Post 7 lip 2021, o 11:58

KubaK999 pisze:
26 maja 2021, o 14:38
Cześć,

Niespełna 2 tygodnie temu moj forek ( przebieg 170 kkm ) zatrzymał mi się w trakcie jazdy, bez jakiś głośnych dźwięków , zauważyłem, że po dodaniu gazu nic sie nie dzieje to zjechalem na pobocze, 2 razy odpaliłem padł akumulator ( też słaby ) i zadzwoniłem po transport. Przed tą sytuacją nie było żandych niepokojących objawów, wyłącznie doskwierało mi przerywanie między 2,5 a 3k obrotow ( te z długiego wątku o którym nikt nic nie wie :P )

Autko oddałem do mechanika, pierwsze co okazało się że jechalem bez oleju ( jakiś czas temu zaczął uciekać, powoli, raz dolewałem, później trzymał poziom teraz z 2 miesiące nie sprawdzałem, może z 2-3k km w tym czasie zrobilem i nagle znowu uciekł ) po wstępnej obserwacji oraz odpaleniu z kabli, mówił, że trzęsie budą i słychać stuki, szczegolnie przy dodawnaniu gazu. Decyzja szybka silnik został wyciągniety, okazalo się ze mam spore luzy na zaworach na lewej glowicy, i stukają panewki na zimnym, więc wstępne rozwiązanie regulacja zaworów i wymiana panewek... Szybko się okazało, że w EJ204 wymiana panewek to praktycznie remont silnika, znaleźli też dość sporo opiłków metalu w misce wielkości nawet 2x2mm... Mam teraz do wyboru 3 możliwości :

1. Regulacja zaworów i dojeżdżanie motoru ( panewki ponoć nie stukają jeszcze super mocno i tylko na zimnym więc jest szansa ze z 20-30k km pojeździ zanimt trzeba będzie wymieniac na nowy ) ( koszt 1500-2000zł )

2. Wymiana silnika ( ~6000zł w zależności za ile znajde silnik )

3. Remont aktualnego silnika ( ~7000 zł )

Szczerze mówiąc nie wiem co robić, autko lubię, macie jakieś sugestie ? może zasugerujecie jakieś alternatywne rozwiązanie :P?
W każdym boxerze subaru wymiana panewek to remont silnika, bo trzeba blok rozpoławiać...
A to stukanie występuje tylko na zimnym silniku? Panewki to walą też na rozgrzanym.
Może masz piston slap? Albo stukają zawory... Ogólnie sądząc po tym co piszesz, to ten mechanik nie ogarnia chyba silników boxer.

1. Szansa że pojeździ 1k albo 30k. Lubisz hazard? :-d Moim zdaniem większe ryzyko, niż przy zakupie sprawnego używanego silnika
2. A jaki koszt samej wymiany silnika? 2000??
3. Najsensowniejsza opcja jeżeli planujesz kilka lat jeździć, a buda nie jest zbytnio zżarta.
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

RobRobson
1 gwiazdka
Auto: Subaru Forester SG 2,0 benzyna
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 3 razy

Forester SG (EJ204) 2006r silnik padł (dojazd / remont / wymiana)

Post 8 lip 2021, o 09:04

Hmm, po powyższej wypowiedzi Dzixda- ja się wycofuję z mojej sugestii aby jeżdzić i obserwować (czyli pkt 1). Zupełnie nie uwzględniłem sprawy panewek itd ;-( ;-(

ptk22
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: JG
Auto: Subaru Impreza 2.0 GX blobeye LPG
Polubił: 2268 razy
Polubione posty: 137 razy

Forester SG (EJ204) 2006r silnik padł (dojazd / remont / wymiana)

Post 29 lip 2021, o 06:16

KubaK999, jaką opcję wybrałeś?
Jest ryzyko, musi być wybór.

ODPOWIEDZ