Przegrzewający się silnik

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
kinio111
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Przegrzewający się silnik

Post 21 lis 2021, o 16:55

Witam kolegów.
Forum śledzę już jakiś czas, ale póki mój OBK śmigał jak marzenie, to nic nie pisałem (a mam go już 6 lat i ponad 150kkm). Niestety ostatnio pojawił się problem - mocno przegrzewający się silnik. Czytam i szukam, szukam i czytam, ale przypadku jak mój nie znalazłem, więc postanowiłem zapytać. A że na mechanice się znam raczej słabo, nie obrażę się za wytłumaczenie łopatologiczne.
Już piszę jakie objawy, ale zacznę od pacjenta: Outback 2010, 2.5i CVT. Dodam że historia dzieje się w UK. A to ważne bo tutejsi mechanicy są raczej nauczeni od razu wymieniać, nie naprawiać, a tym bardziej pomyśleć. I zanim mi zdiagnozują UPG, wolę sprawdzić z doświadczonymi kierowcami jedynie słusznej marki, co mogę zrobić na własną rękę żeby potwierdzić/wyeliminować UPG lub inne usterki. Objawy są takie że grzeje się mocno (aż czuć na klapie, zwłaszcza na nadkolach), ale zauważyłem że w mieście jakby bardziej. Nie wiem czy to tylko dlatego że na autostradzie dochładza go listopadowe powietrze, czy też może coś innego? Płyn w zbiorniku wyrównawczym jest do fulla, w chłodnicy też. Mam wrażenie że ten w zbiorniku jest zimny, nawet jak w chłodnicy praktycznie zagotowany. Dodam że nic nie dymi, płynu nie ubywa, nakrętka na chłodnicy też raczej nie puszcza. Ogrzewanie działa, i to ostro. Górna rura od chłodnicy jest mega gorąca, a ta dolna zimna, co najwyżej letnia. Proszę o porady zanim mi poradzą UPG i skasują jak za zboże

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 21 lis 2021, o 16:55 przez kinio111, łącznie zmieniany 1 raz.



dzixd
Awatar użytkownika
Moderator działu
Lokalizacja: Dziki Zachód
Auto: Legacy IV "prawie spec b h6", legacy II 2.2, 2xLegacy III 2.5 MY99, Impuls - Legacy IV H6 5EAT LPG
Polubił: 9 razy
Polubione posty: 307 razy

Przegrzewający się silnik

Post 21 lis 2021, o 18:38

Zacząłbym od zrobienia testu na CO2 w układzie, kosztuje to grosze.
Potem sprawdziłbym termostat, czy otwiera się w pełnym zakresie (też nie jest to zbyt skomplikowane)
Jeździć nie umiem, ale się staram :mrgreen:
Naprawiać też nie umiem, ale się staram.
Konto usunięte pisze:
29 gru 2018, o 17:15
masz dobre serducho i ostrego pierdolca :lol: :thumb:
Obrazek

kinio111
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przegrzewający się silnik

Post 21 lis 2021, o 21:42

Dzięki, spróbuję znaleźć jakiegoś z lekka ogarniętego mechanika.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Przegrzewający się silnik

Post 1 gru 2021, o 09:19

kinio111 pisze:
21 lis 2021, o 16:55
Górna rura od chłodnicy jest mega gorąca, a ta dolna zimna, co najwyżej letnia.
Temostat do wymiany. Uszczelka termostatu też, bo na 99% nie przeżyje wymiany.
Ten typ tak ma..

kinio111
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przegrzewający się silnik

Post 1 gru 2021, o 11:29

Tak też zrobiłem, do tego pompa wody, bo swoje lata już miała. Teraz lekka mania - codzienne podnoszenie maski po jeździe, jest lepiej, ale jest gorący - nie wiem już czy sobie wkręcam, czy też to normalna temperatura pracy tego silnika.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


ata
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Subaru
Polubił: 8 razy
Polubione posty: 10 razy

Przegrzewający się silnik

Post 1 gru 2021, o 18:23

kinio111 pisze:
1 gru 2021, o 11:29
nie wiem już czy sobie wkręcam, czy też to normalna temperatura pracy tego silnika
Termometr prawdę ci powie ...
Oczywiście taki z zakresem do 100°C, nie musi być "laserowy" wystarczy kuchenny.
Te silniki szybko się nagrzewają i długo trzymają temperaturę.

kinio111
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przegrzewający się silnik

Post 23 kwie 2022, o 09:37

Czołgiem. Temat powraca, więc i ja z moimi wątpliwościami. Jeśli termometr prawdę mi powie, to jaka temperatura powinna być? Ostatnio zauważyłem, że problem gorącego silnika występuje u mnie głównie podczas jednego typu jazdy. Mianowicie czasem robię fuchy jako kurier, i wtedy często jeżdżę bardzo krótkie odcinki, i częste postoje, bez wyłączania zapłonu. Rozumiem że wtedy nie ma chłodzenia powietrzem, ale czy to 'normalne' dla tego silnika? Kupiłem czytnik OBD2, i temperatura płynu chłodzącego pokazuje mi nawet 98°C, ale nie wiem na ile wiarygodny ten odczyt.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Lipton
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy Outback, 2.5, 2000 rok, automat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Przegrzewający się silnik

Post 24 cze 2022, o 20:13

kinio111, Jak dla mnie to temperatura silnika po rozgrzaniu powinna stać w miejscu (ewentualnie spadać po wyłączeniu silnika:D) o ile jest wszystko w porządku. Podobne objawy jak Ty miałem u siebie, co prawda w 10 lat starszym modelu, ale jednak. Płynu było tyle co powinno, w zbiorniczku wyrównawczym niby wszystko ok, pozornie płynu nie ubywało, termostat sprawny, jak katowałem go w upale 30 stopniowym to temperatura trzymała, a potem nagle któregoś dnia znów skakała. Nie było reguły. Okazało się, że to UPG. Nie znam się specjalnie, więc się tym nie kieruj, ale skoki temperatury nie są normalne w żadnym samochodzie. Po to jest wentylator, termostat itp. żeby temperatura stała w miejscu. Od czasu zrobienia UPG (5 lat) jak wskaźnik złapie swoją pozycję, to nic go już nie rusza, niezależnie od korków, stylu jazdy, postojów, krótkich odcinków itp.

kinio111
0 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Przegrzewający się silnik

Post 25 cze 2022, o 13:29

Czytałem że ten wskaźnik tak jest zaprojektowany, żeby nie 'skakać'' za dużo, i nie denerwować kierowców. Ja wskaźnika nie mam w swoim modelu, a skoki widzę na czytniku OBD2, co znowu niby jest normalne. Jadę za tydzień do fachowca, mam nadzieję że rozwieje moje wątpliwości. Mam też nadzieję że nie UPG, ale dzięki!

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Lipton
1 gwiazdka
Auto: Subaru Legacy Outback, 2.5, 2000 rok, automat
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Przegrzewający się silnik

Post 29 cze 2022, o 20:38

kinio111, Wiesz u mnie było tak, że w zasadzie raz w korku stałem dłuższy czas (30-40 minut) w upale i potem jak już się rozluźniło to jadąc pod górę przy dodawaniu gazu wskazówka szła w górę i zapalała się kontrolka vdc off (okazuje się, że w Outbacku II pod nią podpięte jest ostrzeżenie o zbyt wysokiej temperaturze pracy silnika, coś pięknego:D). Zjechałem na parking, samochód postał 3-4 godziny i bez problemów wróciłem do domu. Dzień później odwiedziłem mechanika i naprawdę tylko lekko zapocone wyglądało miejsce gdzie są uszczelki. Jeździłem tak jeszcze całe lato zanim zebrałem fundusze na naprawę (miałem w planach jeszcze regenerację maglownicy, wymianę całego wydechu itp. - jak coś robić to raz a dobrze) i nieraz symulowałem tamte warunki, żeby mieć pewność, że jest sens te uszczelki robić. Więc godzinę potrafiłem trzymać włączone auto na pełnym słońcu przy prawie 30 stopniach w cieniu i nic. Ani razu przez 2 miesiące wskazówka nie drgnęła. Po dobraniu się do uszczelek, generalnie okazało się, że głowice są w stanie idealnym (oczywiście i tak oddałem do planowania), a uszczelki w zasadzie nie istniały.
Parę lat później (2 lata temu) miałem powtórkę z rozrywki. Myślałem, że po 50 tys. od wymiany poszła znów UPG. Nadeszła zima i okazało się, że spod maski wydobywa się coś jakby para wodna. Rozszczelniła się chłodnica po 20 latach, ale bardzo delikatnie i tylko przy dużej wilgotności i temperaturze bliskiej 0 stopni coś tam było można zauważyć po tym dymku. Potem okazało się, że chłodnica była strasznie zasyfiona i okazało się, że przez to była bardzo mało wydajna, stąd ten jednorazowy skok temperatury sprzed 2 lat.

Piszę to dlatego, żeby zobrazować, że Subaru są specyficzne i to że temperatura stoi nie musi wykluczać UPG, a to że skacze nie musi oznaczać UPG:) Niemniej powodzenia i czekam na informację co z Twoim autkiem.

ODPOWIEDZ