Cześć
Po długim namyśle i długim okresie przeszukiwania Internetu stwierdziłem, że napiszę w końcu posta na forum odnośnie kolektora wydechowego do silnika 2.0 n/a EJ204.
Kupiłem mianowicie ostatnio Impreze z 2007 roku i od razu zechciałem doprowadzić go do należytego stanu by posłużył kilka lat.
Sprawa pierwsza wydech. Bulgocze, ok ale wiem, że nie jest to dobre dla silnika (na dodatek z taką konstrukcją jaka siedzi przy silniku - zdjęcie)
Nie podoba mi się w jaki sposób odprowadzany jest przepływ spalin. Na dodatek nie ma katalizatora a wydech jest przelotowy.
Teraz do rzeczy. Poszukuję rozwiązania, które będzie najlepsze dla silnika oraz być może spowoduje przyrost mocy względem serii.
Zawsze można byłoby zamontować na powrót oryginalny kolektor z katem a na końcu zostawić tłumik przelotowy.
Moim pomysłem jest osiągnięcie czegoś więcej i tu pewnie przydałaby się wiedza kogoś kto buduje auta pod KJS lub profesjonalnie skupia się na tuningu. Dla wielu osób być może jest to bez sensu ale może nie bez powodu nazwa działu to "Dział techniczny ...czyli dla kochających inaczej" :D
Proszę o jakąś podpowiedź.
Zastanawiam się jeszcze w razie braku pomysłu nad takim kolektorem + za nim katalizator ceramiczny o normach 3/4 i na koniec tłumik przelotowy.
Katalizator musi być. Co do kolektora kusi mnie zwłaszcza równo odległościowy.
W drugim wolnossaku 125km mam taki i za jego sprawą pośrednio dostałem wzrost mocy o 10km - sprawdzane na hamowni przed i po z tym że tam nie ma kata ale na końcu jest tłumik komorowy z cienką końcówką
Sam nie wiem, mam dylemat :D
kolektor wydechowy 2.0 n/a EJ204 - nie BULGOT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania