Przymierzam się do zmiany mojego chrupka na Outbacka IV generacji. Ze względu na krótkie odcinki i nieduże przebiegi miesięczne, celuję zdecydowanie w silnik benzynowy. Od kiedy tylko dowiedziałem się, że w gamie jest silnik 3.6 – „zachorowałem” na niego. Chyba większość Was mnie zrozumie w tej kwestii…
Na tyle, na ile zdążyłem się zorientować, silnik ten jest chwalony ze względu na małą awaryjność. Co jednak, gdy zacznie się coś sypać? Wydatki koszmarne, czy po prostu jak w innych motorach Subaru? Jak wygląda kwestia napraw? Mechanicznie jest na tyle „normalny”, że dobry mechanik go ogarnie, czy trzeba raczej rozpatrzeć, czy w okolicy mam kogoś specjalizującego się w silnikach Subaru (lub po prostu japońcach), bo bez tego ani rusz? Jak wygląda kwestia automatu parowanego z tym motorem? Też „pancerny” czy może jednak cierpi na jakieś przypadłości/problemy (kosztowne)?
Jeśli kategorycznie odradzacie ten motor ze względu na np. wysokie koszty napraw i lub problemy z tymiż naprawami, to jaki inny motor benzynowy wziąć pod uwagę? Wiadomo, że chciałoby się w miarę mocny, a i najlepiej niełączony ze skrzynią CVT. Sorry, mam alergię na sposób pracy tych przekładni.
Outback, z jakim silnikiem?
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Outback, z jakim silnikiem?
Od 2mcy posiadam OBK-a MY10 3.6 z klasycznym planetarnym automatem 5-biegowym. Wcześniej jeździłem H6 IIgen oraz kilkoma Foresterami. Silnik 3.6 w połączeniu z tą skrzynią i SI-Drive jest wyśmienity. Ma masę mocy, kapitalne osiągi (realnie poniżej 7sekund do 100kmh) i doskonale się prowadzi. Jest bardzo zwinny i przyjemny w jeździe. Zamontowałem instalacje LPG (3.6 lepiej znosi gaz niż starszy 3.0, przy dobrze wyregulowanej instalacji nie trzeba regulować zaworów częściej niż co 70-80tys km), spalanie przy zwykłej jeździe szosowej około 10l lpg/100, przy szybszej autostradowej + góry - około 12.5-13l lpg. Jak na masę auta i osiagi - świetne. Te silniki mają jedną wadę - trzeba liczyć sie z wymianą UPG po około 250k km przebiegu, warto też wtedy wymienić łańcuch rozrządu i napinacze.
-
jo_gurt
- 0 gwiazdek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: OBK 2005 2.5i US, OBK 2012 3.6R US
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Outback, z jakim silnikiem?
Ja ujeżdżam H6 3,6 MY12 US od ok 5 lat. Uważam, że to jest silnik idealnie dobrany do tego samochodu.
Spalanie jak wyżej, na benzynie można odliczyć z litr. No i przy dynamicznej jeździe miejskiej będzie 17+ podtlenku biedy.
Spalanie jak wyżej, na benzynie można odliczyć z litr. No i przy dynamicznej jeździe miejskiej będzie 17+ podtlenku biedy.