Bry wszystkim.
Oddałem magiel do regeneracji. Był w dobrym (w miarę) stanie - okazało się, że listwa zębata itp. ok, wystarczyło skasować luzy. Po zabiegu wóz prowadził się dobrze, ładnie szedł za ręką, nic nie skrzypiało piszczało. Przejechałem ok 200km i przy zawracaniu musiałem skręcić koła do oporu w lewo. W tym momencie wywaliło mi wspomaganie, zapaliły się check engine i kontrola trakcji. Po niecałej godzinie przerwy i próbie dojechania do domu chwilę po ruszeniu zapaliły się jeszcze ABS i hill holder. Diagnoza po podłączeniu pod komputer i wysłuchaniu powyższej historii: źle złożona maglownica, coś przekręcone i przez to ma mniejszy zakres ruchu, a w momencie skrętu kół do oporu jest poza zakresem tego ruchu (prawdopodobnie chodzi o czujnik kąta skrętu i jakąś taśmę - jestem laikiem i dokładnie nie pamiętam). Człowiek od regeneracji magla twierdzi, że tego nie da się złożyć inaczej i to nie jego wina, dwóch innych mechaników twierdzi, że jest to możliwe. Ktoś coś pomoże zanim pojadę do tego faceta i zrobię mu jesień średniowiecza?
Brak wspomagania po regeneracji maglownicy
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Brak wspomagania po regeneracji maglownicy
Doprecyzuję temat - przy odpaleniu silnika od razu świecą się check engine i kontrola trakcji. Przy ruszaniu wbijam 1 bieg - bez zmian, wbijam dwójkę i wtedy zapala się ABS i hill holder. Po zatrzymaniu gasną. Przy ponownym ruszeniu historia się powtarza: 1 bieg - ok., wrzucam dwójkę i znów ABS i hill holder świecą. Check engine i kontrola trakcji Zapalone cały czas.
Brak wspomagania po regeneracji maglownicy
Uszkodzona taśma?
Przy rozbieraniu układu kierowniczego ZAWSZE istnieje ryzyko złożenia czegoś z przesunięciem o np. 180 stopni. Sama przekładnia nie jest idioto odporna, ale nawet mnie kilka razy udało się wymienić uszczelnienia i nic nie spieprzyć, więc to nie jest rocket science ani technomagia.
Odczytanie błędu "Check Engine" wskaże układ mający problemy, a dalej to już z górki. Dobra, jeśli będzie to błąd systemu ABS od razu można szukać w okolicy czujnika położenia kierownicy. I pewnie takie były wnioski z obdukcji?
Brak wspomagania po regeneracji maglownicy
Bry
Wreszcie mam trochę czasu na zajrzenie tutaj. Sprawa zakończyła się nowym akumulatorem i wymianą modułu sterowania wspomaganiem (jestem laikiem, więc jeśli źle go nazwałem, niech ktoś mnie poprawi) - 34710sc020 - takie ma oznaczenia. Podobno nie dostawał prądu, choć dla mnie trochę to dziwnie wyglądało. Taśmę przy kierownicy raczej wykluczam, wszystkie przełączniki działały.
Wreszcie mam trochę czasu na zajrzenie tutaj. Sprawa zakończyła się nowym akumulatorem i wymianą modułu sterowania wspomaganiem (jestem laikiem, więc jeśli źle go nazwałem, niech ktoś mnie poprawi) - 34710sc020 - takie ma oznaczenia. Podobno nie dostawał prądu, choć dla mnie trochę to dziwnie wyglądało. Taśmę przy kierownicy raczej wykluczam, wszystkie przełączniki działały.