Prośba o pomoc w identyfikacji problemu P0013, po wymianie silnika.
: 1 wrz 2024, o 11:54
Dzień dobry,
Mam prośbę o pomoc w identyfikacji problemu.
Samochód: Subaru Forester SJ IV rok produkcji 11.2012. Przebieg 347tyś km ( licznik). Silnik FB20 z 2016, przebieg 27tyś km.
Po wymianie silnika zalałem olejem 5w50 ( taki olej używałem w poprzednim silniku).
Po uruchomieniu silnika pojawia się błąd P0013. Podmieniłem:
- czujniki położenia wałka rozrządu,
- zawór olejowy wałka rozrządu.
Silnik na postoju pracuję równo, a po dodaniu gazu brak dławienia. Podczas jazdy dławi się i bardzo szarpie.
Zastanawiam się czy trzeba programować ECU ( jest z 2012r, EA1M202K), silnik przyjechał kompletny:
- wiązka
- wszystkie czujniki,
- przepustnica,
- cewki
- świece ( wyglądają jak nowe)
- itp itd
Dwa braki to sprężarka klimatyzacji i alternator.
Mam prośbę o pomoc w identyfikacji problemu.
Samochód: Subaru Forester SJ IV rok produkcji 11.2012. Przebieg 347tyś km ( licznik). Silnik FB20 z 2016, przebieg 27tyś km.
Po wymianie silnika zalałem olejem 5w50 ( taki olej używałem w poprzednim silniku).
Po uruchomieniu silnika pojawia się błąd P0013. Podmieniłem:
- czujniki położenia wałka rozrządu,
- zawór olejowy wałka rozrządu.
Silnik na postoju pracuję równo, a po dodaniu gazu brak dławienia. Podczas jazdy dławi się i bardzo szarpie.
Zastanawiam się czy trzeba programować ECU ( jest z 2012r, EA1M202K), silnik przyjechał kompletny:
- wiązka
- wszystkie czujniki,
- przepustnica,
- cewki
- świece ( wyglądają jak nowe)
- itp itd
Dwa braki to sprężarka klimatyzacji i alternator.