Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
Michał z Ursusa
1 gwiazdka
Lokalizacja: ...z AMW...
Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 21:27

Czy jest możliwe z seryjnego silnika GT'ka 2.0 zrobić bezawaryjne 300KM?? oczywiście zdaje sobie sprawe że to nie będzie auto na kosmiczne przebiegi jak w TDI ale czy jest możliwe 300KM z tego motoru i czy będzie to jeździło??

Wiem że najlepiej jest zmienić silnik na 2.0 z STI ale to oczywiście kasa dlatego pytam o przeróbke tego silnika.
Jeżeli jest to możliwe to co trzeba zmienić i w silniku i w napędzie żeby było wszystko ok?

Z góry dzięki :-)


...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 21:30

Michał z Ursusa pisze: GT'ka 2.0 zrobić bezawaryjne 300KM??
wydaje mi sie, ze jezeli nawet zdrowy, nowy GT moglby wytrzymac, to 11 letni nawet zdrowy GT jest juz poprostu zuzyty na tyle, ze bez wiekszych inwestycji nie da rady.

Michał z Ursusa
1 gwiazdka
Lokalizacja: ...z AMW...
Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 21:36

Rozumiem że np do modów w stylu większe turbo trzeba będzie porobić sporo spraw że tak powiem serwisowych, mi chodzi co trzeba zrobić żeby uzyskać taką moc wiem że nie będzie to kosztowało 1000zł tylko troche więcej... ;-) ;-)
...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 21:49

zapewne do tego 1000 trzeba dolozyc 0 i pomnozyc przez 2 :mrgreen:

a, ze auto masz akurat z 98 (nie mapuje sie) to tym bardziej trudno. Najlepszym rozwiazaniem moze byc swap STi.

co do modow to sie nie wypowiem, bo w moim przekonaniu 300 koni jest takie troche 'glupie'. niby mozna zaryzykowac na seryjnych gratach i nic sie moze nie stanie, ale lepiej byloby juz budowac od razu mocne. no ale wtedy po co robic 300 jak mozna 350 ;-)

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 21:57

a dlaczego akurat 300 a nie 200, 400 czy 500? Jakaś magiczna granica? I dlaczego akurat KM?
czarne jest piękne...

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 22:00

vibowit, ale mnie pytasz?

jezeli mnie, to prawie 300 (powiedzmy 280) to jest jakas tam wytrzymalosc seryjnych gratow. Powyzej to duza loteria.

staaaaary, ja tylko przekladnie planetarne razem z malym rozpracowujemy :mrgreen:

vibowit
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kiełpin
Auto: szkoda
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 22:03

remek, nie. Ja pytałem Michała dlaczego akurat 300 sobie upatrzył.
czarne jest piękne...

Michał z Ursusa
1 gwiazdka
Lokalizacja: ...z AMW...
Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 22:44

czemu 300 dlatego że nie jestem bananem żeby mieć 500KM to po pierwsze a po drugie potrzebuje auto na ulice a nie 500KM i mega wielki lag poza tym moce rzędu 500KM to bardziej dla ,,mistrzów" prostej a ja wole szybciej jeździć zakręty więc 500 odpada
Wydaje mi się że taka moc będzie optymalna poprostu, moje auto waży 1052kg więc przy 300KM nie będzie wolne przynajmniej jak dla mnie.

Co do modów silnika to myślałem zakuć motor jeżeli to coś pomoże??? a co do strojenia to zawsze można zmienić komputer.

Wiem że silnik z STI i graty z STI są lepsze ale motor i skrzynia STI i cała reszta to troche kasy.
...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)

Piter 35
6 gwiazdek
Lokalizacja: Jelenia Góra
Polubił: 172 razy
Polubione posty: 103 razy

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 22:47

Michał z Ursusa pisze: myślałem zakuć motor jeżeli to coś pomoże
Myślisz ,że to będzie tańsze , a gdzie reszta :?:
Trzeba by jeszcze wyhamowac :idea: :mrgreen:

Michał z Ursusa
1 gwiazdka
Lokalizacja: ...z AMW...
Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 23:01

Hehe hamulce to ja już mam, w sumie musze tylko zawias ogarnąć ale mam nowe amory KYB więc narazie bym na tym pośmigał bo zawieszenie nie wiem jakie Tein to porażka wiem z własnego doświadczenia.

Więc heble załatwione.

Czyli mam rozumieć że mody z 240KM jakie teraz mam na 300KM będą droższe niż przekładka motoru i napędów z STI tak??
...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 23:07

Michał z Ursusa, no tak, ale zakucie motoru i komputery szmery bajery, takze nie sa tanie. Wiec skoro napisales, ze kasa i seryjny motor to takie odpowiedzi dostales.

Bo samo kupno kutych tlokow np. to nie wszystko. W 11 letnim aucie przy rozebraniu motoru, znajdzie sie na pewno pare drobiazgow do wymiany. A po zlozeniu okaze sie ze urywasz polosie, albo skrzynia rozlatuje sie przy przerwszym kilometrze. I wtedy skrzynia od STi, napedy od STi i masz juz niezle koszta.

Michał z Ursusa
1 gwiazdka
Lokalizacja: ...z AMW...
Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 22 cze 2009, o 23:12

Powiem inaczej.
Nie chce oszczędzać na aucie, dlaczego ten motor ponieważ wydawało mi się że przekładka kompletnego STI to wyjdzie sporo kasy.

Może ktoś zna przybliżoną cene modów na STI powiem tak że mam do przeznaczenia na auto 50tys zł i co moge za to zrobić?? 500KM nie chce to raz a dwa 50tys zł pewnie na 500KM nie wystarczy.
...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)

Witek
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Wrocław
Auto: A500 @ Piotruś II
Polubił: 20 razy
Polubione posty: 15 razy

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 23 cze 2009, o 01:24

Michał z Ursusa, skoro chcesz mieć auto na co dzień i masz 50 tys, to sprzedaj GTeka i kup STi bugaya. Będziesz miał nowszy, wytrzymalszy (również podczas zderzeń!) samochód który seryjnie przeżyje 300KM, bez modów (poza wydechem).

Alan, Alan, Alan!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Auto: WiśniaNieWiśnia
Polubił: 130 razy
Polubione posty: 355 razy

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 23 cze 2009, o 01:33

Witek pisze: bugaya
a ten Bugaj to z forum? :mrgreen:

Michał z Ursusa, zrobilbym jak mowi Witek. STi 01-02 to mocne auto, ktorego bebechy sa zaprojektowane, zeby przezyc taka moc. Lub jezeli koniecznie chcesz GT, poszukaj gratow do przeszczepu ale to tanio takze nie bedzie.

A tak BTW to nie napisales do czego potrzebujesz tych 300 koni. Bo co innego 300 kucy do upalania, a co innego 300 kucy, zeby od czasu do czasu w trasie przegonic pare TDi

Gość
5 gwiazdek
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 23 cze 2009, o 07:44

Michał z Ursusa,
akurat jest do kupienia w Luxemburgu Impreza GT z roku 2000, o mocy 315KM.

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1

Sprzedający dosyć dokładnie opisuje jakich modyfikacji dokonano w tym samochodzie.
W zakresie silnika (czy dokładniej doładowania powietrza) są to:
turbo STI '35
Boost Control Kit firmy APEXI,
zawór Blow off
chłodnica powietrza formy APS.

Poza tym sprzedający nic nie pisze o jakiś modyfikacjach w silniku.

Skoro w MY'00 tak można, to może w MY'98 też?
:roll:

Michał z Ursusa
1 gwiazdka
Lokalizacja: ...z AMW...
Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 23 cze 2009, o 08:50

Auto ma służyć do jazdy na codzień plus dwa razy w miesiącu nocne spoty także wtedy upalanie a tak auto na codzień także moce do 350KM maks z motoru STI.

Ja nie chce nowych brzydkich jak noc i ciężkich aut w stylu nowe Imprezy i EVO to są kible brzydkie i tyle nie chce tych aut chce modzić GT'ka
...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 23 cze 2009, o 09:18

Michał z Ursusa pisze: Ja nie chce nowych brzydkich jak noc i ciężkich aut w stylu nowe Imprezy i EVO to są kible brzydkie
No to sobie ładnie grabisz :evilgrin:

Michał z Ursusa
1 gwiazdka
Lokalizacja: ...z AMW...
Auto: Impreza GT MY98...Nardi...
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 23 cze 2009, o 13:13

Hehehe w jakim sensie grabie?? :-p poprostu każdy lubi co innego ;-) ;-)
...Adrenaline Motorsport Warsaw...Tylko To Się Liczy...:)

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 23 cze 2009, o 17:14

W sensie ogólnym i w kilku punktach szczegółowym. :evilgrin:



Ale oczywiście masz racje, każdy ma prawo do swojego gustu.
Mi też się podobają GT-ki (i wszystkie ich odmiany nie nazywające się GT), ale ja do jazdy wybrałbym tylko coś w budzie 2001-2007.

Tak samo jak z Evo, III jest fajne, VI najdrapieżniejsze, ale mając wybór, to do jazdy kupiłbym IX.

ky
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Boat City
Auto: die Pflaume
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 25 cze 2009, o 01:01

W sprawie 300KM z GT najlepiej byłoby podpytać Marcina Cz. z 4T, w końcu przerobił tę ścieżkę, najpierw chyba na seryjnych flakach (pamiętam jak przez mgłę, że przed którymś Modlinem, podczas strojenia na trochę ponad 300KM poddał się chyba korbowód), potem już na kutych. No i na końcu było więcej niż 300, a auto jeszcze niedawno miało się całkiem dobrze.

r.
Wieśniak w trójce. Dla przyjaciół Rufjan.

theD
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łańcut / Warszawa
Auto: WRX MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 26 cze 2009, o 23:59

Hmm a moze lepiej bedzie sprzedac gt i sciagnac gt STI z japonii i przelozyc ?
Obrazek
the_D !(de_Di !) // http://www.the-d.pl // http://www.sportmile.pl //
rozrywka / design / obsrywka

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 27 cze 2009, o 00:05

theD pisze: sciagnac gt STI z japonii

co sciagnac?
Jacek "AMI" Rudowski

theD
Awatar użytkownika
0 gwiazdek
Lokalizacja: Łańcut / Warszawa
Auto: WRX MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 27 cze 2009, o 00:33

AMI pisze:
theD pisze: sciagnac gt STI z japonii

co sciagnac?
Cos takiego:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8728351
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8768119


napisalem GT zeby nikt nie mylil z pozniejszymi.
Obrazek
the_D !(de_Di !) // http://www.the-d.pl // http://www.sportmile.pl //
rozrywka / design / obsrywka

AMI
5 gwiazdek
Lokalizacja: Dublin
Polubił: 0
Polubione posty: 1 raz

Re: Impreza GT MY98 - 300KM bezawaryjne

Post 27 cze 2009, o 00:37

WRX STi w budzie GC8 - mysle, ze nikt nie pomyli z pozniejszymi
Jacek "AMI" Rudowski

ODPOWIEDZ