Strona 1 z 1
test CO2 w WRX o4'
: 9 lip 2009, o 22:39
autor: Tomnovy
Ponieważ jestem laikiem w tym temacie a spotkałem sie z dwoma sprzecznymi opiniami teoretycznie kompetentnych osób ...
Jak to jest z testem CO2 w Imprezie WRX 04' 2,0 ?
Będąc na sprawdzeniu auta w jednym z serwisów usłyszałem ze w oglądanym modelu jest podejżenie o przedmuch na uszczelce pod głowicą, padła propozycja testu CO2 - wynik testu pozytywny. Uszczelka do roboty ...
Niby wszystko Ok, wyszedłem z założenia że mam jasną sytuacje - nie warto pakować sie w auto zwłaszcza przy kosztach wymiany uszczelki w Imprezie. Kilka godzin później jednak pojawiło się ale...
Rozmowa z właścicielem serwisu Subaru w którym auto było na bieżąco serwisowane (innego niż ten w którym był sprawdzany) i moje zdziwienie kiedy od właściele serwisu słyszę że w WRXach nie ma zastosowania test CO2 ponieważ układ jest zamknięty, jeszcze kilka argumentów m.in. że testował to u siebie w serwisie ...
Dwa serwisy - dwie różne opinie moczno sprzeczne.
I teraz moje pytanie/ prośba o pomoc do Was - jak to jest z WRXem i testem CO2?
Jest wiarygodny i można się na nim opierać, czy nie ma on tutaj zastosowania ?
Pozdrawiam
Re: test CO2 w WRX o4'
: 9 lip 2009, o 23:28
autor: szczur75
Tomnovy pisze:
padła propozycja testu CO2 - wynik testu negatywny. Uszczelka do roboty ...
Wydawało mi się zawsze, że wynik negatywny oznacza brak CO2 = ok.
Re: test CO2 w WRX o4'
: 9 lip 2009, o 23:39
autor: Tomnovy
masz racje - mój błąd
ale nadal pytanie moje to jak jest z testem co2 w imprezie ?
Re: test CO2 w WRX o4'
: 10 lip 2009, o 02:05
autor: deLux
Tomnovy, no to zastrzeliłeś mnie. Tutejsi mędrcy zawsze zalecają test na obecność CO2 w płynie chłodniczym w razie podejrzenia o przedmuch na uszczelce.
Sam jestem ciekaw jak to z tym tematem jest.
Re: test CO2 w WRX o4'
: 10 lip 2009, o 07:53
autor: Azrael
Obecność spalin w układzie chłodzenia zawsze oznacza awarię silnika, nie wiem o co chodzić mogło właścicielowi serwisu z układem zamkniętym.
Re: test CO2 w WRX o4'
: 10 lip 2009, o 09:14
autor: carfit
generalnie w każdym aucie jest układ chłodzenia zamknięty, no bo jak ma być otwarty

. W subaru jak i w innych japończykach jest układ cisnieniowy a nie przelewowy jak w autach europejskich gdzie przez zbiornik wyrównawczy cały czas przepływa płyn. W subaru zbiornik wyrównawczy pełni tylko role odsysania i gromadzenia płynu. Zapewne o to chodziło serwisowi.
Zawartość CO2 w płynie jak mówi AZ zawsze oznacza awarię , uszczelki, głowicu etc. Natomiast mam za miedza firmę która notorycznie prawie każdemu klientowi wciska że ma uszczelke do wymiany

i już nie raz wyprowadzaliśmy klienta z błędu
Na Twoim miejscu podjechał bym jeszcze gdzie indziej i na własne oczy zobaczył wynik testu, zapewne maja popularny przyrząd , gdzie płyn chłodniczy miesza sie ze specjalnym płynem w urządzeniu i pokazuje inny kolor , wtedy bedziesz wiedział na 100%
Re: test CO2 w WRX o4'
: 10 lip 2009, o 11:30
autor: Tomnovy
Dzięi za odpowiedzi,
Byłem podczas testu i widziałem na własne oczy jego przebieg - płyn w górnym pojemniczku wyraźnie zmienił kolor, był znacznie jaśniejszy od tego w dolnym (wiem, język którym się posługuje jest mało profesjonalny :) )
Serwisy o których mowa to:
4Turbo - auto sprawdzane przed zakupem
Adamski - auto przez nich cały czas serwisowane
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
Re: test CO2 w WRX o4'
: 10 lip 2009, o 11:39
autor: carfit
Tomnovy pisze:
Byłem podczas testu i widziałem na własne oczy jego przebieg - płyn w górnym pojemniczku wyraźnie zmienił kolor
No to masz jasność

uszczelka papa

Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 21:17
autor: Olleo
Chlopaki krotkie pytanko. Co prawda nie o subaru, ale ten temat mi wyplulo google ;) Zonina Brave dzis sprawdzalem pod tym katem i plyn zmienil kolor. Przynajmniej tak mi sie wydaje (chociaz nie wiem, czy to na dole nie zmienil sie na jasniejszy), a tak tez twierdzi mechanik, bo ja bylem pod wrazeniem naglego spienienia sie plynu chlodniczego i wywalenia go na zewnatrz zbiorniczka wyrownawczego.
To tez potwierdza ww. teorie?
p.s. wymiana uszczelki, planowanie glowicy, uszczelniacze, test szczelnosci glowicy itd. w Fiacie, to 800-1000zl

Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 21:31
autor: Azrael
Olleo, jak testprzeprowadzony poprawnie to tak. Podczas testu nie może zostać zassany płyn, w tym celu spuszcza się nadmiar płynu.
Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 21:50
autor: Olleo
Zassany w sensie gdzie? Do tego urzadzenia? Plyn byl gdzies na max w zbiorniczku. Wcisnal ta rure, zassal troche podczas gazowania, a ja obserwowalem, jak nagle zaczela sie pojawiac w zbiorniku piana, jak w ciemnym mocnym ;) Tak rosnie i rosnie i wywalilo w koncu

Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 21:51
autor: Azrael
Tak, do urządzenia nie powinno być zassanego płynu.
Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 22:03
autor: Olleo
To po co to urzadzenie ma gruche na gorze? W sumie teraz sobie przypominam, ze sie zastanawialem, czemu gosc niby zasysal, a jakby tak malo mu sie udalo. Moze on tylko sie przysysal?
Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 22:06
autor: Olleo
Btw. choc to zmiana tematu - wyszlo mu na kompie, ze ma niby zbyt duze cisnienie ssace w kolektorze (podcisnienie?). Twierdzi, ze to moze byc efekt przestawienia rozrzadu. Fakt, ze chodzi nieco nierowno i cholernie duzo pali, ale z drugiej strony rozrzad byl zmieniany dwa tygodnie temu, a pali i chodzi tak samo przed i po. Warsztat, ktory wymienial rozrzad, twierdzil, ze robi to na blokadach, ale moze robil jednak na "farbke"?
Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 22:18
autor: Azrael
Olleo pisze:
o co to urzadzenie ma gruche na gorze? W sumie teraz sobie przypominam, ze sie zastanawialem, czemu gosc niby zasysal, a jakby tak malo mu sie udalo. Moze on tylko sie przysysal?
Zasysa się gruchą powietrze, nie płyn.
Olleo pisze:
Btw. choc to zmiana tematu - wyszlo mu na kompie, ze ma niby zbyt duze cisnienie ssace w kolektorze (podcisnienie?). Twierdzi, ze to moze byc efekt przestawienia rozrzadu. Fakt, ze chodzi nieco nierowno i cholernie duzo pali, ale z drugiej strony rozrzad byl zmieniany dwa tygodnie temu, a pali i chodzi tak samo przed i po. Warsztat, ktory wymienial rozrzad, twierdzil, ze robi to na blokadach, ale moze robil jednak na "farbke"?
Za duże? A nie za małe? Rzadko się spotyka za duże podciśnienie. A jakie są wolne obroty?
Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 22:23
autor: Olleo
Bardzo nierowne. Niby 850, ale silnik chodzi na jalowym nierowno.
Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 22:24
autor: Azrael
Olleo, to może być masa rzeczy ciężko stwierdzić bez spojrzenia na dane, ale rozrząd to typowy powód. Najprościej będzie sprawdzić czy stoi na znakach.
Re: test CO2 w WRX o4'
: 21 lip 2010, o 22:34
autor: Olleo
Generalnie bedzie sciagane wszystko przy okazji glowicy, to sprawdza, co i jak. Gosc mnie pocieszyl, ze jak wczesniej glowica byla robiona wiecej, niz raz lub nieudolnie, to jest na tyle splanowana, ze moze byc ciezko ustawic rozrzad po znakach. Ale sie kruca nie spodziewam, zeby mnie 12 prac Herkulesa trafilo w tej Bravce
Ja sie teraz zastanawiam, czy nasylas prawnikow na poprzedniego wlasciciela auta. Kluczowe jest, czy np. uszczelniacze sa miekkie, bo jak tak, to znaczy, ze ktos juz tam grzebal i gosc musi o sprawie wiedziec

Re: test CO2 w WRX o4'
: 22 lip 2010, o 15:08
autor: tadaoando
witam!
Olleo pisze:
p.s. wymiana uszczelki, planowanie glowicy, uszczelniacze, test szczelnosci glowicy itd. w Fiacie, to 800-1000zl
... szanowny kolego ciesz sie bo w subaru to niewyjete 3 tys. pln i oby tylko na tym sie skonczylo ...