Strona 1 z 1

Wysokotonowy syk/pisk

: 11 lip 2009, o 20:54
autor: wil3
Więc tak, od silnika wydobywa się delikatny pisk. Taki bardzo bardzo wysoki ton, w kabinie praktycznie niesłyszalny, ale ja mam ucho słonia, więc słyszę. Po otwarciu maski dźwięk staje się słyszalny dla szeregowego użytkownika :-) Zdiagnozowany syk powietrza od czegoś tam na literę K (kolektor?) - podobno nic strasznego. I teraz - da się to jakoś skorygować, czy się przyzwyczaić?

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 11 lip 2009, o 21:47
autor: Bergen
Jeśli faktycznie od dolotu, to można uszczelnić dolot, taką mam koncepcję.

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 12 lip 2009, o 12:11
autor: wil3
Dzięki Bergen. Trzeba będzie precyzyjnie zlokalizować nieszczelność i jakimś mcGyverem to uszczelnić, czy raczej wymiana jakiegoś "węża" w całości?

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 14 lip 2009, o 08:54
autor: Bergen
A nie wymieniałeś filtra powietrza jakoś niedawno?

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 14 lip 2009, o 09:07
autor: wil3
Bergen pisze:A nie wymieniałeś filtra powietrza jakoś niedawno?
Wymieniałem, ale dźwięk był już wcześniej :roll:

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 14 lip 2009, o 09:10
autor: FUX
A dźwiek jest jednostajny bez względu na obroty silnika?

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 14 lip 2009, o 09:13
autor: wil3
FUX pisze:A dźwiek jest jednostajny bez względu na obroty silnika?
Nie, przy otwartej masce pociągnąłem za przepustnicę i przy zwiększonych obrotach ustał, potem jak obroty wróciły na niższe to słychać znowu. :?:

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 14 lip 2009, o 09:36
autor: FUX
A łożysko np. w alternatorze?
Zdejmij paski klinowe i sprawdź.

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 14 lip 2009, o 09:44
autor: wil3
FUX pisze:A łożysko np. w alternatorze?
Zdejmij paski klinowe i sprawdź.
To było pierwsze, co sprawdziłem. Po zdjęciu paska i odpaleniu silnika dźwięk nadal występował :evil:

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 15 lip 2009, o 09:38
autor: MISIEK062006
słuchaj jeżeli syczenie na obrotach niknie to szukaj przewodów podciśnieniowych bo to na nich masz nieszczelność

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 29 lis 2012, o 16:34
autor: MOAB
czy udało Ci się ustalić jego źródło? Mam identyczne objawy, nie mogę za cholerę znaleźć przyczyny.

Pozdrawiam
Piotr

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 1 gru 2012, o 14:36
autor: wil3
@MOAB, nie, żyję z tym :) poza tym to cholerstwo wydaje się być też uzależnione od temperatury, jak jest chłodno to jakby zanika (tak mi się wydaje). Tak czy inaczej, przyzwyczaiłem się i zapomniałem nawet o tym wątku.

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 1 gru 2012, o 16:50
autor: cyfron
U mnie też cos takiego się dzieje :-|

Właśnie nie zawsze ten dźwięk występuje i tylko na niskich obrotach, po dodaniu gazu cichnie.

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 2 gru 2012, o 21:38
autor: MOAB
Dzięki. Dokładnie mam to samo i w tym samym miejscu. Nie jest to dźwięk mechaniczny, ale raczej ciśnieniowy. Do tego czuć "dziwny zapach". Jakby odparowującego płynu chłodniczego????..
Nie wiem, czy ma to związek ze sobą. Przy przepustnicy przewody z płynem raczej nie biegną, czy się mylę?
Mi w dodtaku gdy zaczyna się ten pisk zaczyna mulić auto. Cieżko ruszyć, potem jak się wkręci jest już ok.

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 2 gru 2012, o 21:48
autor: cyfron
U mnie płynu nie czuć a samochód jedzie normalnie bez problemu, po prostu od czasu do czasu słychac ten wku... dźwięk :-| .

Re: Wysokotonowy syk/pisk

: 31 sty 2013, o 14:44
autor: MOAB
Nie dawał mi spokoju, więc przyjrzałem się sprawie dokładnie. Jak już było pisane problem dotyczy nagrzanego silnika, który jednak na wolnych obrotach pracuje równiutko. Spsikałem więc cały dolot jakimś g...nem do szukania nieszczelności i okazało się, że po zalaniu okolic uszczelki kolektora ssącego jednego z cylindów silnik się zadławił. Wychodzi więc na to, że jest tam jakaś mikro nieszczelność, która pod wpływem temperatury się powiększa. Dziś będzie ściągany pająk i wymieniane wszystkie uszczelki. O efektach dam znać