LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
bmastudio
0 gwiazdek
Auto: OBK H6 MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 25 lip 2009, o 16:23

Witam !

MAm problem ze swoim Legacy 04. Chodzi o znany w tym roczniku problem z kołem dwumasowym. Moje autko miało wymieniane przy 45 kkm na gwarancji, znów cykało i piszczało - przy 90 kkm serwis nie chciał wymienić na gwarancji - trochę walczyłem z SIP ale odpuściłem (niestety, wiem że potem zmiękli i wymieniali) o i w końcu przy około 120 kkm wymieniłem na jednomasowe. Zrobiło to Warszawskie 4 turbo. I co - i guciu - po 1 tys km zaczęło znów piszczeć - pojechałem z reklamacją - podciągneli sprzęgło - przestało piszczeć na całe 7 dni a potem znowu - piszczy i tyka - częściej tyka no i oczywiście najbardziej jak autko się nagrzeja.

Proszę o opinie tych Was, którzy mieli do czynienia z tym problemem, albo mają wadliwą dwumasówkę, albo wymienili dwumasowe na jednomasowe - chciałbym wiedzieć czy to tlko u mnie ciągle cyka !!!!

P.S razem z kołoem dwumasowym wymienili mi też komplet sprzęgło i docisk.



Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 25 lip 2009, o 16:47

bmastudio, możesz napisać kiedy miałeś to sprzęgło wymieniane - chce sobie sprawdzić parę rzeczy z serwisem. Może być na PW.

subalega
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: LGT Hawk-eye
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 25 lip 2009, o 21:29

Tyle lat jest problem z tymi kołami dwumasowymi jednomasowymi w legasiach- aż wstyd na subaru :!:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 25 lip 2009, o 21:34

Problem z kołami dwumasowymi jest tez w wielu innych markach.
Be te koła to po prostu straszne gówno, które tylko sypie się co chwilę i zmusza do do płacenia.

bmastudio
0 gwiazdek
Auto: OBK H6 MY05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 25 lip 2009, o 22:04

Podobno tak - słyszałem jak gostkowi rozsypało się w saabie dieslu po 4 tysiącach

...ale u mnie jest zmienone z dumasowego na jednmasowe
ASO Koper (w rozmowie telefonicznej twierdzi, że "w żadnym aucie, w którym zamienili dwumasę na jedno problem nie wrócił"
... albo Klienci się załamali i olali wracanie

a ja poprostu mam dosyć tego cykania, i będę walczył i szukał i drążył ...

:x

sherif
2 gwiazdki
Lokalizacja: Wawa
Auto: Outback 3.0 MY08
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 26 lip 2009, o 21:13

bmastudio pisze: Proszę o opinie tych Was, którzy mieli do czynienia z tym problemem, albo mają wadliwą dwumasówkę, albo wymienili dwumasowe na jednomasowe - chciałbym wiedzieć czy to tlko u mnie ciągle cyka !!!!

P.S razem z kołoem dwumasowym wymienili mi też komplet sprzęgło i docisk.

Ja mialem wyieniane z dwumasy na zwykle kolo + nowe sprzeglo (na Bajecznej). Zrobilem juz kolo 25kkm i jedyny problem to, ze sprzeglo smierdzi, ja sie ciut zaduzo gazu da. Pozatym jest ok, chodzi leciutku, nic nie piszczy ani nie cyka.
Mecz ich, niech poprawiaja.
Pozdrawiam
Marcin

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 26 lip 2009, o 23:10

Azrael, czy Legac Spec. B, oczywiście MT, też ma koło dwumasowe :?:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 26 lip 2009, o 23:13

So What!, nie

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 00:25

Azrael, przynajmniej tyle. Dzięki!

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 00:46

Jedyny feler ze spec B to hamulce. Ale tak poza tym to świetne auto, mocy mu nie brakuje, skrzynia 6MT z STi (czyli najlepsza jaka może być).
So What! , jak rozważasz, to kupuj czym prędzej. Moim zdaniem to świetny samochód.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 09:40

So What! pisze: So What! , jak rozważasz, to kupuj czym prędzej. Moim zdaniem to świetny samochód.
Chodzi mi coś takiego po głowie od jakiegoś czasu :-)

jarmaj pisze: Jedyny feler ze spec B to hamulce.
Czytałem, że są słabe. Czy to ten sam zestaw, co w Legacu H6?

esilon
6 gwiazdek
Auto: mat
Polubił: 1 raz
Polubione posty: 4 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 10:00

So What! pisze: Chodzi mi coś takiego po głowie od jakiegoś czasu

no no, mi też czasem :->

zwróciłeś uwage jak mało jest ofert sprzedaży ze skrzynią MT ? zero wyboru

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 11:08

hehe jednym slowem jesli subaru to albo impreza czy legas spec b, albo wszystko inne... w automacie... :giggle:

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 11:11

gregski, ogólnie jak Subaru to raczej 6MT, a na pewno nie 5MT these days...

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 11:15

So What! pisze: Czytałem, że są słabe. Czy to ten sam zestaw, co w Legacu H6?

Tak.

Na Karmelickiej stoi takie Spec. B z big brake kitem Taroxa :)
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 11:17

owoc666, problem jest jaki że jak masz BBK to ilośc możliwych do załozenia felg spada do zera w zasadzie.

gregski
6 gwiazdek
Lokalizacja: inąd
Auto: Mammut
Polubił: 0
Polubione posty: 5 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 11:17

Az, a w co jeszcze pakowali 6MT ?

owoc666
Awatar użytkownika
5 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: było STi '05
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 11:26

Azrael pisze: owoc666, problem jest jaki że jak masz BBK to ilośc możliwych do załozenia felg spada do zera w zasadzie.


Dlaczego? OZ, Compo, BBS - nie działa?
Obrazek Obrazek

411KM @ 575Nm

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 11:26

gregski, Impreza STi, STI (02-09), Forester STi/STI, Legacy Spec.B (H6 i 2.5T), Legacy Blitzen (2.0T), te nowe diesle mają w Forku i Impreze 6MT ale to starszny syf to 6MT.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 11:27

owoc666 pisze: Dlaczego? OZ, Compo, BBS - nie działa?


ET z którym wchodzą obciera o nadkola. LEgacy Spec.B ma bardzo duże ET i nie ma tam miejsca na nie-pływający zacisk.

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 11:46

So What! pisze: zwróciłeś uwage jak mało jest ofert sprzedaży ze skrzynią MT ? zero wyboru
Nie jest tak najgorzej. Tak przynajmniej twierdzi Subaru Import Piter ;-)
gregski pisze: hehe jednym slowem jesli subaru to albo impreza czy legas spec b, albo wszystko inne... w automacie...
Jeżeli w miarę rodzinne Subaru, to Legac Spec. B, Forek XT (MY'06), ewentualnie Legac/OBK H6 (ale one są tylko z AT) :wall:
Na Forka XT dostałem czerwone światło, bo jest taki sam jak dotychczasowy, więcej pali i szybciej będę nim jeździł, więc wybór mi się zawęził :whistle:
owoc666 pisze: Tak.
Dzięki.

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 12:02

So What!, Spec.B to fajne auto ale ma 2 wady, 1. amory potrafią padać i są drogie 2. silnik w razie awarii (a zdarza im się) jest potwornie drogi w naprawach (silniki turbo to przy tym pikuś).

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 13:09

Azrael, dzięki za pomoc! Czyli jednak nie ma ideału. Może najlepszym rozwiązaniem będzie Legac H6, ew. OBK H6 :whistle: Tylko ten automat :wall:
Azrael pisze: 1. amory potrafią padać i są drogie
Przód i tył? Jakie są orientacyjne koszty i jak bardzo jest to awaryjne?
Azrael pisze: 2. silnik w razie awarii (a zdarza im się) jest potwornie drogi w naprawach (silniki turbo to przy tym pikuś).
Domyślam się, że H6 jest drogie w naprawie. Nie przypuszczałem jednak, że to są silniki awaryjne. Te same silniki, o tych samych parametrach są przecież nie tylko w Spec. B, ale również w zwykłym Legacy H6 oraz w OBK H6 :o

Azrael
6 gwiazdek
Lokalizacja: Warszawa
Polubił: 0
Polubione posty: 2 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 13:15

So What! pisze: Przód i tył? Jakie są orientacyjne koszty i jak bardzo jest to awaryjne?

Co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wypada wymienić. Cenę to musiałbyś handlowca pomęczyć bo ja nie znam, ale wiem że mi mówili że drogo.

So What! pisze: Domyślam się, że H6 jest drogie w naprawie. Nie przypuszczałem jednak, że to są silniki awaryjne. Te same silniki, o tych samych parametrach są przecież nie tylko w Spec. B, ale również w zwykłym Legacy H6 oraz w OBK H6 :o

Tam jest kilka dość egzotycznych rozwiązań. Nie jest to tak ze padają jak muchy jak 2.5T, ale zdarza im się. Łukasz mówi że za jego czasów parę robili na gwarancji tych silników. Więc pewnei z biegiem czasu się będzie zdarzało. My ostatnio mieliśmy jeden na tapecie ale po wycenie części klient się chyba poddał.

Ale ja bym też przygarnął takie Spec.B rocznik 07 na dupowóz :)

So What!
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulia V Q4
Polubił: 287 razy
Polubione posty: 55 razy

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

Post 27 lip 2009, o 13:17

Azrael pisze: Cenę to musiałbyś handlowca pomęczyć bo ja nie znam, ale wiem że mi mówili że drogo.
Ok. 7 kzł za komplet :wall:


Azrael, jeszcze raz dzięki za pomoc :-)

ODPOWIEDZ