Strona 1 z 2

LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 25 lip 2009, o 16:23
autor: bmastudio
Witam !

MAm problem ze swoim Legacy 04. Chodzi o znany w tym roczniku problem z kołem dwumasowym. Moje autko miało wymieniane przy 45 kkm na gwarancji, znów cykało i piszczało - przy 90 kkm serwis nie chciał wymienić na gwarancji - trochę walczyłem z SIP ale odpuściłem (niestety, wiem że potem zmiękli i wymieniali) o i w końcu przy około 120 kkm wymieniłem na jednomasowe. Zrobiło to Warszawskie 4 turbo. I co - i guciu - po 1 tys km zaczęło znów piszczeć - pojechałem z reklamacją - podciągneli sprzęgło - przestało piszczeć na całe 7 dni a potem znowu - piszczy i tyka - częściej tyka no i oczywiście najbardziej jak autko się nagrzeja.

Proszę o opinie tych Was, którzy mieli do czynienia z tym problemem, albo mają wadliwą dwumasówkę, albo wymienili dwumasowe na jednomasowe - chciałbym wiedzieć czy to tlko u mnie ciągle cyka !!!!

P.S razem z kołoem dwumasowym wymienili mi też komplet sprzęgło i docisk.

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 25 lip 2009, o 16:47
autor: Azrael
bmastudio, możesz napisać kiedy miałeś to sprzęgło wymieniane - chce sobie sprawdzić parę rzeczy z serwisem. Może być na PW.

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 25 lip 2009, o 21:29
autor: subalega
Tyle lat jest problem z tymi kołami dwumasowymi jednomasowymi w legasiach- aż wstyd na subaru :!:

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 25 lip 2009, o 21:34
autor: jarmaj
Problem z kołami dwumasowymi jest tez w wielu innych markach.
Be te koła to po prostu straszne gówno, które tylko sypie się co chwilę i zmusza do do płacenia.

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 25 lip 2009, o 22:04
autor: bmastudio
Podobno tak - słyszałem jak gostkowi rozsypało się w saabie dieslu po 4 tysiącach

...ale u mnie jest zmienone z dumasowego na jednmasowe
ASO Koper (w rozmowie telefonicznej twierdzi, że "w żadnym aucie, w którym zamienili dwumasę na jedno problem nie wrócił"
... albo Klienci się załamali i olali wracanie

a ja poprostu mam dosyć tego cykania, i będę walczył i szukał i drążył ...

:x

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 26 lip 2009, o 21:13
autor: sherif
bmastudio pisze: Proszę o opinie tych Was, którzy mieli do czynienia z tym problemem, albo mają wadliwą dwumasówkę, albo wymienili dwumasowe na jednomasowe - chciałbym wiedzieć czy to tlko u mnie ciągle cyka !!!!

P.S razem z kołoem dwumasowym wymienili mi też komplet sprzęgło i docisk.

Ja mialem wyieniane z dwumasy na zwykle kolo + nowe sprzeglo (na Bajecznej). Zrobilem juz kolo 25kkm i jedyny problem to, ze sprzeglo smierdzi, ja sie ciut zaduzo gazu da. Pozatym jest ok, chodzi leciutku, nic nie piszczy ani nie cyka.
Mecz ich, niech poprawiaja.

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 26 lip 2009, o 23:10
autor: So What!
Azrael, czy Legac Spec. B, oczywiście MT, też ma koło dwumasowe :?:

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 26 lip 2009, o 23:13
autor: Azrael
So What!, nie

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 00:25
autor: So What!
Azrael, przynajmniej tyle. Dzięki!

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 00:46
autor: jarmaj
Jedyny feler ze spec B to hamulce. Ale tak poza tym to świetne auto, mocy mu nie brakuje, skrzynia 6MT z STi (czyli najlepsza jaka może być).
So What! , jak rozważasz, to kupuj czym prędzej. Moim zdaniem to świetny samochód.

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 09:40
autor: So What!
So What! pisze: So What! , jak rozważasz, to kupuj czym prędzej. Moim zdaniem to świetny samochód.
Chodzi mi coś takiego po głowie od jakiegoś czasu :-)

jarmaj pisze: Jedyny feler ze spec B to hamulce.
Czytałem, że są słabe. Czy to ten sam zestaw, co w Legacu H6?

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 10:00
autor: esilon
So What! pisze: Chodzi mi coś takiego po głowie od jakiegoś czasu

no no, mi też czasem :->

zwróciłeś uwage jak mało jest ofert sprzedaży ze skrzynią MT ? zero wyboru

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 11:08
autor: gregski
hehe jednym slowem jesli subaru to albo impreza czy legas spec b, albo wszystko inne... w automacie... :giggle:

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 11:11
autor: Azrael
gregski, ogólnie jak Subaru to raczej 6MT, a na pewno nie 5MT these days...

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 11:15
autor: owoc666
So What! pisze: Czytałem, że są słabe. Czy to ten sam zestaw, co w Legacu H6?

Tak.

Na Karmelickiej stoi takie Spec. B z big brake kitem Taroxa :)

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 11:17
autor: Azrael
owoc666, problem jest jaki że jak masz BBK to ilośc możliwych do załozenia felg spada do zera w zasadzie.

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 11:17
autor: gregski
Az, a w co jeszcze pakowali 6MT ?

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 11:26
autor: owoc666
Azrael pisze: owoc666, problem jest jaki że jak masz BBK to ilośc możliwych do załozenia felg spada do zera w zasadzie.


Dlaczego? OZ, Compo, BBS - nie działa?

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 11:26
autor: Azrael
gregski, Impreza STi, STI (02-09), Forester STi/STI, Legacy Spec.B (H6 i 2.5T), Legacy Blitzen (2.0T), te nowe diesle mają w Forku i Impreze 6MT ale to starszny syf to 6MT.

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 11:27
autor: Azrael
owoc666 pisze: Dlaczego? OZ, Compo, BBS - nie działa?


ET z którym wchodzą obciera o nadkola. LEgacy Spec.B ma bardzo duże ET i nie ma tam miejsca na nie-pływający zacisk.

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 11:46
autor: So What!
So What! pisze: zwróciłeś uwage jak mało jest ofert sprzedaży ze skrzynią MT ? zero wyboru
Nie jest tak najgorzej. Tak przynajmniej twierdzi Subaru Import Piter ;-)
gregski pisze: hehe jednym slowem jesli subaru to albo impreza czy legas spec b, albo wszystko inne... w automacie...
Jeżeli w miarę rodzinne Subaru, to Legac Spec. B, Forek XT (MY'06), ewentualnie Legac/OBK H6 (ale one są tylko z AT) :wall:
Na Forka XT dostałem czerwone światło, bo jest taki sam jak dotychczasowy, więcej pali i szybciej będę nim jeździł, więc wybór mi się zawęził :whistle:
owoc666 pisze: Tak.
Dzięki.

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 12:02
autor: Azrael
So What!, Spec.B to fajne auto ale ma 2 wady, 1. amory potrafią padać i są drogie 2. silnik w razie awarii (a zdarza im się) jest potwornie drogi w naprawach (silniki turbo to przy tym pikuś).

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 13:09
autor: So What!
Azrael, dzięki za pomoc! Czyli jednak nie ma ideału. Może najlepszym rozwiązaniem będzie Legac H6, ew. OBK H6 :whistle: Tylko ten automat :wall:
Azrael pisze: 1. amory potrafią padać i są drogie
Przód i tył? Jakie są orientacyjne koszty i jak bardzo jest to awaryjne?
Azrael pisze: 2. silnik w razie awarii (a zdarza im się) jest potwornie drogi w naprawach (silniki turbo to przy tym pikuś).
Domyślam się, że H6 jest drogie w naprawie. Nie przypuszczałem jednak, że to są silniki awaryjne. Te same silniki, o tych samych parametrach są przecież nie tylko w Spec. B, ale również w zwykłym Legacy H6 oraz w OBK H6 :o

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 13:15
autor: Azrael
So What! pisze: Przód i tył? Jakie są orientacyjne koszty i jak bardzo jest to awaryjne?

Co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wypada wymienić. Cenę to musiałbyś handlowca pomęczyć bo ja nie znam, ale wiem że mi mówili że drogo.

So What! pisze: Domyślam się, że H6 jest drogie w naprawie. Nie przypuszczałem jednak, że to są silniki awaryjne. Te same silniki, o tych samych parametrach są przecież nie tylko w Spec. B, ale również w zwykłym Legacy H6 oraz w OBK H6 :o

Tam jest kilka dość egzotycznych rozwiązań. Nie jest to tak ze padają jak muchy jak 2.5T, ale zdarza im się. Łukasz mówi że za jego czasów parę robili na gwarancji tych silników. Więc pewnei z biegiem czasu się będzie zdarzało. My ostatnio mieliśmy jeden na tapecie ale po wycenie części klient się chyba poddał.

Ale ja bym też przygarnął takie Spec.B rocznik 07 na dupowóz :)

Re: LEGACY MY 04 CYKA po wymianie dwumasowego na jednomasowe

: 27 lip 2009, o 13:17
autor: So What!
Azrael pisze: Cenę to musiałbyś handlowca pomęczyć bo ja nie znam, ale wiem że mi mówili że drogo.
Ok. 7 kzł za komplet :wall:


Azrael, jeszcze raz dzięki za pomoc :-)