Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Witam wszystkich serdecznie. Na poczatku kilka słow o mnie, mojej historii, i o moich autkach !Na imie mam Przemek mieszkam na podkarpaciu, swoje perypetie z szerokopojetą nazwa Subaru zacząlem ok szesc lat temu, wtedy to jeszcze marzylem o Imprezie, marzenia sie spelnily nawiazalem kilka kontaktow, kupilem kilka autek oczywiscie Subaru Imprez i teraz glownie chce sie zajmowac tylko nimi. Oczywiscie w roznych celach :)).
Mam 07 Subaru Impreze WRX STI wersja amerykanska
07 Subaru Impreze WRX wersja amerykanska
I kilka innych .
W czym tkwi moj problem? W tej chwili zajmuje sie naprawa tej wlasnie STi i mam klopot z systemem centralnego dyferencjalu. Tzn po zaplonie jest aktywny wszystko funkcjonuje a po odpaleniu silnika sie dezaktywuje z aut0 pozycji zreszta z jakiejkolwiek przechodzi na ta najnizsza pozycje rozdzielenia sily zielona kontrolka i zaczyna mrugac ! Myslalem ze to pompa ABS bo wymienilem oryginalna na pompe z WRX ( wiem wiem niemadre to bylo, ale czlowiek sie uczy) zalozylem oryginalna i dalej to samo! wypinalem instalacje moze cos sie rozkodowalo! zastanawia mnie tylko jedna rzecz ze autko ciezko tez sie prowadzi boje sie ze cos sie moze posypalo w dyferencjale. Np. przy pelnym skrecie do tylu czuje jakis stuk i szarpniecie na wolnym ruszaniu!
Prosze o wszelkie wskazowki moze juz ktos mial juz z tym jakis problem.
szukam informacji od dluzszego czasu i nic takiego nie moge znalesc.
Czytalem nawet na stronach anglojezycznych pisza cos o czujnikach "G" ze moze to byc ktorys z czujnikow ABS, i ze np pompa ABSkurcze niby wszystko dobre?
Prosze o pomoc!?
Mam 07 Subaru Impreze WRX STI wersja amerykanska
07 Subaru Impreze WRX wersja amerykanska
I kilka innych .
W czym tkwi moj problem? W tej chwili zajmuje sie naprawa tej wlasnie STi i mam klopot z systemem centralnego dyferencjalu. Tzn po zaplonie jest aktywny wszystko funkcjonuje a po odpaleniu silnika sie dezaktywuje z aut0 pozycji zreszta z jakiejkolwiek przechodzi na ta najnizsza pozycje rozdzielenia sily zielona kontrolka i zaczyna mrugac ! Myslalem ze to pompa ABS bo wymienilem oryginalna na pompe z WRX ( wiem wiem niemadre to bylo, ale czlowiek sie uczy) zalozylem oryginalna i dalej to samo! wypinalem instalacje moze cos sie rozkodowalo! zastanawia mnie tylko jedna rzecz ze autko ciezko tez sie prowadzi boje sie ze cos sie moze posypalo w dyferencjale. Np. przy pelnym skrecie do tylu czuje jakis stuk i szarpniecie na wolnym ruszaniu!
Prosze o wszelkie wskazowki moze juz ktos mial juz z tym jakis problem.
szukam informacji od dluzszego czasu i nic takiego nie moge znalesc.
Czytalem nawet na stronach anglojezycznych pisza cos o czujnikach "G" ze moze to byc ktorys z czujnikow ABS, i ze np pompa ABSkurcze niby wszystko dobre?
Prosze o pomoc!?
Ostatnio zmieniony 31 lip 2009, o 12:11 przez subydu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Konto usunięte
- 6 gwiazdek
- Polubił: 14 razy
- Polubione posty: 19 razy
Re: Prosze o pomoc?
subydu, zacznij od zmiany tytułu, tak, żeby sugerował o co chodzi. Tu większość prosi o pomoc
Wtedy na pewno więcej tuz technicznych tu zajrzy.
Wtedy na pewno więcej tuz technicznych tu zajrzy.
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Fido szczerze kombinuje pzy tych autach juz tyle ze idzie sie zalamac! stworzylem sobie nawet "siape"pod to wszystko
A jak to jest z tym olejem bo ja w serwisie dowiedzialem sie ze oleju do skrzyni wchodzi 4 litry i setka wiec pytam ich a gdzie dyfer a oni mowia ze to ten sam wlew co do skrzyni. Kurwa cos chyba bladze!
A jak to jest z tym olejem bo ja w serwisie dowiedzialem sie ze oleju do skrzyni wchodzi 4 litry i setka wiec pytam ich a gdzie dyfer a oni mowia ze to ten sam wlew co do skrzyni. Kurwa cos chyba bladze!
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
A takiego 75w140 ciezko znalesc. W stanach tez nie leja jakis luksusow mam tam znajomego w Subaru azjate i wyslal mi ich specyfikacje wiec do sti leje sie 75w95 ja wlalem do skrzyni 75w90 chyba bo taki tylk ow Rzeszowie w serwisie mieli zreszta na poczatku sprzedali mi do automatycznej skrzyni wyobrazacie sobie?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Jak trochę szarpie przy pełnym skręcie, to może znaczyć że spina dyfer na maksa. Wtedy tak się może dziać.
Co do oleju, to leje się go tylko do skrzyni (no i do tylnego dyfra, ale to oczywiste) i to załatwia kwstię centralnego i przedniego dyfra.
Co do oleju, to leje się go tylko do skrzyni (no i do tylnego dyfra, ale to oczywiste) i to załatwia kwstię centralnego i przedniego dyfra.
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Dzisiaj rano wymienilem ta pompe z modulem bylem przekonany ze to jest to, poyslalem kurcze zalozylem z Bratem od WRX to chyba byl blad bo przeciesz ABS jest powiazany bezposredia z DCCD a byl tylko uchwyt ugiety teraz zostawilem uchwyt i zalozylem tamta ale nic to nie zmienilo!
Kiedys jeszcze dzwonilem do kolegi z Lodzi on tez sie troche w takich autach obraca i mowi mi sprawdz olej w dyfrze kurde moze ja czegos nie lapie bo p[atrzylismy za szabelka druga i jest tylko od skrzyni zreszta mowili mi w tym serwisie ze dyfer jest powiazany ze skrzynia i teraz nie wiem chyba pojade do "siapy" i przyjze sie jeszcze raz temu wszystkiemu zreszta mam skrzynie od wrx na zewnatrz wiec moze sie jej tez przyjze moze rzeczywiscie nie ma oleju?
Tylko dlaczego jak sie cofie na tym pelnym skrecie to mi cos szarpie.
Kiedys czytalem jeszcze ze nie wolno jezdzic jak jest system nie aktywny bo moze wszystkie cztery kola zablokowac.
Kiedys jeszcze dzwonilem do kolegi z Lodzi on tez sie troche w takich autach obraca i mowi mi sprawdz olej w dyfrze kurde moze ja czegos nie lapie bo p[atrzylismy za szabelka druga i jest tylko od skrzyni zreszta mowili mi w tym serwisie ze dyfer jest powiazany ze skrzynia i teraz nie wiem chyba pojade do "siapy" i przyjze sie jeszcze raz temu wszystkiemu zreszta mam skrzynie od wrx na zewnatrz wiec moze sie jej tez przyjze moze rzeczywiscie nie ma oleju?
Tylko dlaczego jak sie cofie na tym pelnym skrecie to mi cos szarpie.
Kiedys czytalem jeszcze ze nie wolno jezdzic jak jest system nie aktywny bo moze wszystkie cztery kola zablokowac.
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
No wlasnie tez mi sie tak wydaje az boje sie teraz ruszac bo moge go zepsuc
Spina bo jest nieaktywny.
Czy zakladajac ta pompe od WRX moglem cos rozkodowac?
Wlalem 4,1 litra do skrzyni Valvoline 75W90 lub 95 czytalem kiedys ze powinien byc jakis lepszy ale nic nie moglem tutaj znalesc
Chociaz mowie oryginalny z systemu komputeroweg Subaru nawet po vin nr sprawdzalismy i zalecany to 75W90
Spina bo jest nieaktywny.
Czy zakladajac ta pompe od WRX moglem cos rozkodowac?
Wlalem 4,1 litra do skrzyni Valvoline 75W90 lub 95 czytalem kiedys ze powinien byc jakis lepszy ale nic nie moglem tutaj znalesc
Chociaz mowie oryginalny z systemu komputeroweg Subaru nawet po vin nr sprawdzalismy i zalecany to 75W90
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
2007 impreza
engine oil-------5quarts 5w30 oil
transmission and front differencial are the same you have to use---6.25 quarts of 80-90gear oil
rear differential---- 1 liter/ can LSD oil (special) $ 23.87
Zobaczcie taka mialem odpowiedz
engine oil-------5quarts 5w30 oil
transmission and front differencial are the same you have to use---6.25 quarts of 80-90gear oil
rear differential---- 1 liter/ can LSD oil (special) $ 23.87
Zobaczcie taka mialem odpowiedz
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Ja nie wiem, czy "pozycja zerowa" DCCD kiedy nie działa to pełne otwarcie, czy spięcie dyfra. Sugeruję tylko, że takie szarpanie nie musi znaczyć awarii szpery, a jedynie jej mocne spięcie.
Nie jestem pewny czy w skrzyniach z DCCD nie jest zalecany inny (coś mi się wydaje, że gdzieś mi się to obiło o uszy, ja nie mam DCCD, więc nie ślędzę uważnie tych tematów), ale normalnie zalecany jest do Subaru Shell Gear Oil SL.
Tylko przypadkiem do silnika tego 5w30 nie wlej!
Nie jestem pewny czy w skrzyniach z DCCD nie jest zalecany inny (coś mi się wydaje, że gdzieś mi się to obiło o uszy, ja nie mam DCCD, więc nie ślędzę uważnie tych tematów), ale normalnie zalecany jest do Subaru Shell Gear Oil SL.
Tylko przypadkiem do silnika tego 5w30 nie wlej!
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Nie wlalem chyba 5w50 mobila ale zmienie go w niedalekiej przyszlosci chyba na motula no wlasnie a jaki ten olej zalecacie?
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Mam tez 07 Impreze zwykla na automacie troche kiepskie hamulce ale pozostalosc calkiem calkiem czy jak zaloze tarcze i zaciski bez zmiany serwa i pompy to bedzie to dzialac?
Dodam ze te od WRX zaciski sa wieksze
Dodam ze te od WRX zaciski sa wieksze
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Będzie.subydu pisze:czy jak zaloze tarcze i zaciski bez zmiany serwa i pompy to bedzie to dzialac?
A do estijaja do silnika wlej Motula 15w50 300V COMPETITION.
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Dodam jeszcze ze ogolnie ta STi to jedzie nawet bez aktywnego DCCD nawet dobrze czuc ze tyl chyba bardziej ciagnie nic nie wyje nie szarpie podczas jazdy tylko przy cofaniu i to na pelnm skrecie . Ta pozycja o zielona na samy dole to rozlozenie w stosunku 70na30 tyl do przodu tak?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
DCCD nie zmienia inicjalnego rozłożenia przód-tył, tylko stopień spięcie szpery w dyfrze.
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
no i zobaczcie znalazlem na stronie motula tki Lubricants advisor i on podajetakie innformacje dla sti
Najlepszy olej silnika 8100 Eco-nergy 5w30 4,3 litra pojemnosc
Przekladnia reczna czyli skrzynia Gear 300 75W90
A pozniej taka informacja:
Centralny dyferencjal sterowany przez kierowce Gear competition 75W140
I teraz o co chodzi dlaczego jest to rozdzielone moze zeczywiscie gdzies jest oddzielny wlew oleju do c. dyferencjalu?
Najlepszy olej silnika 8100 Eco-nergy 5w30 4,3 litra pojemnosc
Przekladnia reczna czyli skrzynia Gear 300 75W90
A pozniej taka informacja:
Centralny dyferencjal sterowany przez kierowce Gear competition 75W140
I teraz o co chodzi dlaczego jest to rozdzielone moze zeczywiscie gdzies jest oddzielny wlew oleju do c. dyferencjalu?
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
A co powiecie jeszcze na pompe wspomagania kierownicy czy wrx a sti czyms sie roznia bo wiem ze maglownica jest inna ja ma wymieniona bo tamta sie nie chciala odpowietrzyć a ta troche jeszcze wyje?
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
czekam na dalsze wskazowki a teraz jade chyba sie wziasc za ta maske
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Aha gdyby ktos chcial jakies subarku to prosze ptac chetnie pomoge! w ogole w czymkolwiek zwiazanym z subaru!
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
subydu, bedziesz musial poczekac do poniedzialku, bo obcykany w DCCD techniczny wlasnie gdzies podrozuje po wyscigach gorskich. Nie ujmujac Jarmajowi i innym naszym specom oczywiscie
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Kurna no i tak
Skrzynia od WRX jest inna to wie kazdy rozni sie nawet tym ze od gory ma oczywiscie szabelke ale nie ma sruby takiej jakby wlewowej jak w STI, ktora znalazlem.
I znowu moja ciekawosc a moze ta skrzynia jest podzielona i ma dwa wlewy bo ma dwa spusty a WRX jeden.
Wiec dolalem ok 800ml przez ta srube a wynik taki ze podnioslo ogolny stan oleju sprawdzony szabelka, czyli zerowy.
tylko po co ta mala miska i drugi spust czyzby przedni most bylby jakos dolem odgrodzony?
Chyba stracilem juz wszelkie koncepcje. Pozostaje tylko diagnostyka bo moze to zeczywiscie jakies bledy typu elektronicznego.
Aha do przodu tez szarpnie jak mam pelny sket!
Skrzynia od WRX jest inna to wie kazdy rozni sie nawet tym ze od gory ma oczywiscie szabelke ale nie ma sruby takiej jakby wlewowej jak w STI, ktora znalazlem.
I znowu moja ciekawosc a moze ta skrzynia jest podzielona i ma dwa wlewy bo ma dwa spusty a WRX jeden.
Wiec dolalem ok 800ml przez ta srube a wynik taki ze podnioslo ogolny stan oleju sprawdzony szabelka, czyli zerowy.
tylko po co ta mala miska i drugi spust czyzby przedni most bylby jakos dolem odgrodzony?
Chyba stracilem juz wszelkie koncepcje. Pozostaje tylko diagnostyka bo moze to zeczywiscie jakies bledy typu elektronicznego.
Aha do przodu tez szarpnie jak mam pelny sket!
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
to zapewne 'wina' spietego dyfra. Jak zacznie dzialac DCCD i rozluznisz troche, pewno przestanie.subydu pisze: Aha do przodu tez szarpnie jak mam pelny sket!
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
subydu pisze:Wiec dolalem ok 800ml przez ta srube a wynik taki ze podnioslo ogolny stan oleju sprawdzony szabelka, czyli zerowy.
Oj kombinujesz jak koń pod górę!
Ściągnij sobie może service manuala, to unikniesz zbędnego komplikowania (uwaga, duży 100MB)
http://www.megaupload.com/?d=9JR2BMQE
Re: Prosze o pomoc? Awaria DCCD
Witam,Jarmaj dobrze słusznie prawi.Kombinujesz więc dodam żebyś podjechał na diagnostykę. Dla twojej świadomości olej do skrzyni idzie jeden i na tym koniec,kolejna rzecz skrzynia od STi jest kompletnie inna niż w WRX-koniec, do zlania oleju masz jeden glówny korek na klucz 21 i mały na klucz 14 ponieważ tam zasysa olej przez smok pompa oleju którą posiada ta skrzynia.W subaru w skrzyni są dwa dyfry przód i centralny więc nie ma mowy o różnych olejach.I kolejna rzecz to Twoje problemy z funkcją DCCD, jeżeli gdziekolwiek w całym systemie będzie przerwa w przesyle sygnału tzn. uszkodzenie czujnika ABS,pompy ABS czyli modułu który się w niej znajduje,czujnika przeciążenia G, głównego sterownika DCCD itd. to wówczas system nie działa,a to ze miga kontrolka na zielono mówi, że jest w trybie awaryjnym.Wyraznie to widać,ponieważ jak Włączysz zapłon to jest ok,natomiast zapalisz motor i za 1-2 sek przechodzi w tryb awaryjny.Więc dobrze Ci radzę skróć swoją drogę przez mękę i jedż na diagnostykę tam gdzie ktoś ma SSM III.Życzę powodzenia