Strona 1 z 1

turbo - burbo

: 9 sie 2009, o 17:45
autor: meeeeeen
Jako pierwszy laik i ignorant forumowy ponownie będę zawracał szanownemu koleżeństwu gitarę głupawymi pytaniami :oops:

Mam cichą i szczerą nadzieję, że ktoś pomoże... :razz:

Zastanawiam się nad nową turbiną do rydwanu - obecnie podobno dmucha VF 36 - podobno...

Ciekawi mnie konkretnie czym różni się VF 36 od VF 39 bo widzialem tego soporo na alledrogo.pl w rozsądnej kasie i chyba niezłym stanie...

Świstak ma spasić do motoru z '00 w WRX'ie - zaznaczam, ze silnik zakuty (CP, Eagle) na panewkach ACL i szpilach ARP, od kucia lany motulem 300 V więć powinien dawać radę czas jakiś jeszcze. Kucie 30 k temu w firmie na "C" z Piaseczna ale nie za mojej kadancji jeszcze :whistle:

Wrzućcie proszę jaikś pomysł tudzieź sugestię bo sam zielony jestem a niechciałbym nabroić :oops:

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

meeeeeen vel troublemaker vel destroyer

Re: turbo - burbo

: 9 sie 2009, o 23:02
autor: AMI
meeeeeen pisze: Zastanawiam się nad nową turbiną do rydwanu - obecnie podobno dmucha VF 36 - podobno...

W WRX? Malo prawdopodobne - chyba, ze podlubane.
meeeeeen pisze: Ciekawi mnie konkretnie czym różni się VF 36 od VF 39 bo widzialem tego soporo na alledrogo.pl w rozsądnej kasie i chyba niezłym stanie...

VF36 to turbo twin-scroll - troche inna konstrukcja niz vf39. Czesc zimna chyba jest jednak nawet podobna, ale goraca juz nie bardzo.
Inne kolektory, uppipe'y, downpipe'y.

I szczerze mowiac - gdybym mial vf36 w samochodzie, to bym na pewno o zamianie na vf39 nie myslal, bo to zly kierunek modyfikacji :)

Re: turbo - burbo

: 10 sie 2009, o 13:10
autor: meeeeeen
AMI pisze:
meeeeeen pisze: Zastanawiam się nad nową turbiną do rydwanu - obecnie podobno dmucha VF 36 - podobno...

W WRX? Malo prawdopodobne - chyba, ze podlubane.
meeeeeen pisze:zaznaczam, ze silnik zakuty (CP, Eagle) na panewkach ACL i szpilach ARP, od kucia lany motulem 300 V więć powinien dawać radę czas jakiś jeszcze. Kucie 30 k temu w firmie na "C" z Piaseczna ale nie za mojej kadancji jeszcze :whistle:
Do tego FMIC XS, blow HKS i sporo innych dupereli więc może i turbo zmienione ZGODNIE Z OŚWIADCZENIEM POPRZEDNIEGO WŁAŚCICIELA :roll:
AMI pisze:
meeeeeen pisze: Ciekawi mnie konkretnie czym różni się VF 36 od VF 39 bo widzialem tego soporo na alledrogo.pl w rozsądnej kasie i chyba niezłym stanie...

VF36 to turbo twin-scroll - troche inna konstrukcja niz vf39. Czesc zimna chyba jest jednak nawet podobna, ale goraca juz nie bardzo.
Inne kolektory, uppipe'y, downpipe'y.

I szczerze mowiac - gdybym mial vf36 w samochodzie, to bym na pewno o zamianie na vf39 nie myslal, bo to zly kierunek modyfikacji :)
Podziękował bardzo - nieco mi to rozjjaśnia :mrgreen:

Re: turbo - burbo

: 10 sie 2009, o 14:14
autor: AMI
na turbo powinno sie dac odczytac na tabliczce jego model z reguly.
Tak czy inaczej - jesli masz vf36 to gratuluje i zycze dobrej zabawy.
Spokojnie mozna na tym zrobic calkeim szybkie 350KM - na vpower racing pewnie jeszcze troche wiecej, jesli dobre modyfikacje towarzyszace byly przeprowadzone.
Nie zamienialbym tego chyba na zadne inne turbo z serii ihi do Subaru. No moze vf42 - ale to kompletna egzotyka :)

Jezdzic i sie cieszyc :)

Re: turbo - burbo

: 10 sie 2009, o 14:16
autor: Azrael
VF36 dobrze zestrojone + silnik 2.2 litra