Zawor upustowy turbiny
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 355 razy
Re: Zawor upustowy turbiny
Iskier, Azrael jak czeka na pizze to z nudow taki dyfer sobie sklada. Takie czasy kiedys kostka Rubika byla modna
- Iskier
- 1 gwiazdka
- Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zawor upustowy turbiny
Azrael,
a czy to nei dziala tak ze jak zaciagniesz reczny to wtedy jak mowisz rozlacza szpere i jest to nazwijmy luzny dyfer tak jak w klasycznym przednionapedowym aucie, kiedy jedno z kol stoi na asfalcie a drugie na lodzie , to na lodzie sie kreci a na asfalcie nie, wiec jesli przyjmiemy ze tyl to kolo stojace na asfalcie(zaciagniety reczny) a przod do kolo na lodzie wiec przod sie kreci a tyl nie ... nie wiem czy dobrze kombinuje popraw mnie jesli zle.
a czy to nei dziala tak ze jak zaciagniesz reczny to wtedy jak mowisz rozlacza szpere i jest to nazwijmy luzny dyfer tak jak w klasycznym przednionapedowym aucie, kiedy jedno z kol stoi na asfalcie a drugie na lodzie , to na lodzie sie kreci a na asfalcie nie, wiec jesli przyjmiemy ze tyl to kolo stojace na asfalcie(zaciagniety reczny) a przod do kolo na lodzie wiec przod sie kreci a tyl nie ... nie wiem czy dobrze kombinuje popraw mnie jesli zle.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Zawor upustowy turbiny
Jak rozłączysz szperę, to faktycznie masz normalny otwarty dyfer.
Tylko z zasady działania tego rodzaju przekładni planetarnej, jaka jest w dyfrze zastosowana wynika, że jeżeli zablokujesz jedno wyjście z niego (np. wyjście na tył), to drugie wyjście będzie musiało obracać się 2x szybciej niż przed tym zablokowaniem. Oczywiście jeżeli będzie podawana na dyfer ta sama prędkość obrotowa ze skrzyni. A to oznacza bardzo mocne przeciążenie w tymże dyfrze i może nie za pierwszym razem, ale w końcu może doprowadzić do jego uszkodzenia. Na śniegu to tam jeszcze też pewnie pół biedy, ale na przyczepnym asfalcie może być niedobrze.
Tylko z zasady działania tego rodzaju przekładni planetarnej, jaka jest w dyfrze zastosowana wynika, że jeżeli zablokujesz jedno wyjście z niego (np. wyjście na tył), to drugie wyjście będzie musiało obracać się 2x szybciej niż przed tym zablokowaniem. Oczywiście jeżeli będzie podawana na dyfer ta sama prędkość obrotowa ze skrzyni. A to oznacza bardzo mocne przeciążenie w tymże dyfrze i może nie za pierwszym razem, ale w końcu może doprowadzić do jego uszkodzenia. Na śniegu to tam jeszcze też pewnie pół biedy, ale na przyczepnym asfalcie może być niedobrze.
- Iskier
- 1 gwiazdka
- Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zawor upustowy turbiny
wiec zgadza sie to co napisal Azrael, po prostu silnik sie przydlawi, wiec warto wcisnac sprzeglo, wiec wychodzi na to ze jesli chodzi o reczny to zaden porzytek, ale i tak w Type R jest stosunek 65/35 na tyl wiec troche pomoze przy nawracaniu jesli sie to umiejetnie zrobi, toche pocwicze i wroce do formy, poscigac s ie z chlopakami z dolnegoslaska i nie tylko ,nei moge sie doczekac, Niki LAuda powiedzal ze jesli masz to we krwi to to nigdy nei umiera , mial racje!!!.
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Zawor upustowy turbiny
Albo się silnik przydławi, albo uda się dyfrowi przenieść takie obciążenie, aby na moment podwoić prędkość obrotową przednich kół, albo się rozleci.
Tak czy siak, powinno się na moment wysprzęglić.
Tym bardziej, że w momencie wysprzęglenia można podkręcić trochę obroty silnika i zaraz potem strzelić sprzęgłem zrywając przyczepność wszystkich 4 kół i płynnie odejść z nawrotu.
Tak czy siak, powinno się na moment wysprzęglić.
Tym bardziej, że w momencie wysprzęglenia można podkręcić trochę obroty silnika i zaraz potem strzelić sprzęgłem zrywając przyczepność wszystkich 4 kół i płynnie odejść z nawrotu.
Re: Zawor upustowy turbiny
Iskier - nie wiem, czy znajdzie sie za 7tys. funtow sensowny samochod, na pewno za relatywnie nieduza kase mozna znalezc znacznie ciekawsze samochody niz w Irlandii.
Tak czy inaczej - wplaciles zaliczke, to musisz sie juz cieszyc :)
A na pospinanych dyfrach bym nie jezdzil na codzien po przyczepnych nawierzchniach za bardzo.
Tak czy inaczej - wplaciles zaliczke, to musisz sie juz cieszyc :)
A na pospinanych dyfrach bym nie jezdzil na codzien po przyczepnych nawierzchniach za bardzo.
Jacek "AMI" Rudowski
Re: Zawor upustowy turbiny
http://bbs.scoobynet.com/private-sale-g ... 000-a.html
a tu masz przyklad samochodu, ktory wydaje mi sie dalece ciekawszy od tego spod lotniska :)
http://www.carldavey.co.uk/article.php?id=5 - i jeszcze jeden, chociaz to w sumie sedan
a tu masz przyklad samochodu, ktory wydaje mi sie dalece ciekawszy od tego spod lotniska :)
http://www.carldavey.co.uk/article.php?id=5 - i jeszcze jeden, chociaz to w sumie sedan
Jacek "AMI" Rudowski
- Iskier
- 1 gwiazdka
- Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zawor upustowy turbiny
wszystko fajnie, tylko ze te samochody sa starsze mi chodzilo o ostatni wypust tego modelu, wiec rok 2000. i ver. 6 , tamte sa ver.4, serio ver.6 nie kupisz ponizej tej ceny, z gosciem rozmawialem i mowil mi ze juz takiego w japoni nie znajdzie w tej cenie, i mial racje szukalem tez sporo po japoniskich stronach. to sa klasyki i wydaje mi sie ze te ostatnie roczniki beda zawsze w cenie.
Re: Zawor upustowy turbiny
Moze - dla mnie wazniejszy bylby stan i to co w samochodzie, niz rocznik na papierku. Ale ja to dziwny jestem :)
A w cenie juz tak dlugo te ostatnie roczniki tez nie beda, bo niby dlaczego mialyby byc...
A w cenie juz tak dlugo te ostatnie roczniki tez nie beda, bo niby dlaczego mialyby byc...
Jacek "AMI" Rudowski
- Iskier
- 1 gwiazdka
- Auto: Type-R, Type RA VI, Type RA III, i niestety EVO 8
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Zawor upustowy turbiny
mysle ze znajda sie amatorzy klasycznej budy i wtedy beda szukali jak najmlodszych, a zreszta ja to kupilem dla siebei i swiadomosci ze kupilem najlepszego z klasykow oczywiscie nei liczac 22b. mysle ze przy moich 5tys. rocznei jeszcze sproo nia pojezdze.
na moje potrzeby jest zajebiste , zreszta juz chce sie cieszyc z auta a nie sie zamartwiac czy dobrze zrobilem. ;)
na moje potrzeby jest zajebiste , zreszta juz chce sie cieszyc z auta a nie sie zamartwiac czy dobrze zrobilem. ;)