Strona 1 z 8

Nierówne przyspieszanie

: 16 sie 2009, o 22:03
autor: Niedźwiedź
Hej,

mam wrażenie, że w zakresie obrotów 2500-3500, przy "normalnym" wciskaniu gazu, zwłaszcza na dwójce (miasto) Forek nie ciągnie równo - przerywa, szarpie. Jak się depnie - jest ok, jak się przy tym przerywaniu odpuści gazu i znowu doda - jest ok.
Tankowałem na różnych stacjach - bez zmian, może po tankowaniu na Statoil trochę słabiej.
Sonda sprawdzona. Zero błędów na kompie.

Jakieś sugestie? :cofee:
Forek S-Turbo MY99

Re: Nierówne przyspieszanie

: 17 sie 2009, o 00:18
autor: Iskier
sprawdz przwody do swiec, czasami jeden potrafi miec przebicie, ja tak mialem.

Re: Nierówne przyspieszanie

: 17 sie 2009, o 01:14
autor: Azrael
Niedźwiedź pisze: Sonda sprawdzona. Zero błędów na kompie.


Ale co to znaczy sprawdzona? Ktoś odczytał kody błedów czy ktoś kompetentny odbył jazde próbną obserwując logi?

Re: Nierówne przyspieszanie

: 17 sie 2009, o 07:13
autor: Niedźwiedź
Iskier pisze: sprawdz przwody do swiec
są nowe :roll:
Azrael pisze: Ktoś odczytał kody błedów czy ktoś kompetentny odbył jazde próbną obserwując logi?
odczytał kody błędów, sprawdzał odczyty kompa na postoju na włączonym silniku i zmiennych obrotach.

Re: Nierówne przyspieszanie

: 17 sie 2009, o 08:54
autor: Konto usunięte
Niedźwiedź, tak jak Ci pisałem na PW auto jest niesłychanie wrażliwe na paliwo. Miałem ten (chyba ten) efekt przy słabym paliwie. A jak wlałem 95 to w ogóle dramat.

Może warto podjechać do Dżanka do 4turbo, żeby wpiął kompa i pojeździł. To nic nie kosztuje a wiele może powiedzieć. Jarek, z tego co pamiętam ma jakąś subarową skrzynkę, z której nie da się wyczytać wszystkiego (doładowania na pewno się nie daje, bo próbowałem ;-))

Re: Nierówne przyspieszanie

: 17 sie 2009, o 10:35
autor: Azrael
Niedźwiedź pisze: odczytał kody błędów, sprawdzał odczyty kompa na postoju na włączonym silniku i zmiennych obrotach.

No to usługa diagnostyczna nie zakończona, jak ktoś kto miał auto przed ocami nie odpowiedział to my przez forum mamy nikłe szanse, a chyba nie chcesz wymieniać losowych elementów i płacić za nie kasy?

Re: Nierówne przyspieszanie

: 17 sie 2009, o 11:45
autor: Niedźwiedź
Azrael pisze: ba nie chcesz wymieniać losowych elementów i płacić za nie kasy?
absolutnie nie :P Prawda jest taka, że nie było czasu na porządne sprawdzenie. Ale jak pisze Konto usunięte, :
Konto usunięte pisze: Może warto podjechać do Dżanka do 4turbo, żeby wpiął kompa i pojeździł. To nic nie kosztuje a wiele może powiedzieć
w środę/czwartek będę w okolicy to chętnie wpadnę. Jakieś konkret namiary mogę prosić? Chętnie się umówię z Dżankiem (to imię, nazwisko, przezwisko? Ja zielony w 4turbo jestem - za długo na "kropce" :razz: ) A jeśli to nic nie kosztuje, to w ogóle luksus :-)

Re: Nierówne przyspieszanie

: 17 sie 2009, o 11:46
autor: Azrael
Dżanek = Sub-fan (na forum) = Janek Kornecki (w serwisie)

Re: Nierówne przyspieszanie

: 17 sie 2009, o 20:59
autor: Niedźwiedź
Dżanek, czwartek, 10 :-)
Konto usunięte pisze: To nic nie kosztuje a wiele może powiedzieć.
to chyba takie Subarowe nic ;-)

Re: Nierówne przyspieszanie

: 20 sie 2009, o 14:11
autor: Niedźwiedź
Wróciłem z 4T. Uszkodzony blow-off + niedomagający siłownik ( :?: ) wastegate'a. Blow-off zamówiony - czekamy i w nast. tygodniu montujemy. Podobno powinien Forek zacząć "jeździć" ;-)

Re: Nierówne przyspieszanie

: 20 sie 2009, o 14:22
autor: vibowit
Niedźwiedź pisze:Blow-off zamówiony - czekamy i w nast. tygodniu montujemy. Podobno powinien Forek zacząć "jeździć" ;-)
Będziesz robił psssst? ;-)
Tam normalnie to chyba siedzi DV nie BOV, ale to tak w kwestii formalnej. :cofee:

Re: Nierówne przyspieszanie

: 20 sie 2009, o 14:35
autor: Niedźwiedź
vibowit, tak to nie blow-off tylko Dumping Valve -czy jakoś tak. Pssst robić nie będę bo montuję OEM DV.

Re: Nierówne przyspieszanie

: 20 sie 2009, o 14:43
autor: Azrael
diverter valve ;-) ew. by-pass valve

Re: Nierówne przyspieszanie

: 20 sie 2009, o 16:00
autor: Niedźwiedź
Niedźwiedź pisze: Dumping Valve
Azrael pisze: diverter valve ew. by-pass valve

no...to tak jak mówiłem :-)

Re: Nierówne przyspieszanie

: 20 sie 2009, o 17:17
autor: deLux
Niedźwiedź pisze:Wróciłem z 4T. Uszkodzony blow-off + niedomagający siłownik ( :?: ) wastegate'a. Blow-off zamówiony - czekamy i w nast. tygodniu montujemy. Podobno powinien Forek zacząć "jeździć" ;-)
wieviel? diagnoza / graty? PW jeśli niepubliczne ;-)

Re: Nierówne przyspieszanie

: 20 sie 2009, o 17:52
autor: Niedźwiedź
deLux, dla bezpieczeństwa :arrow: PW

Re: Nierówne przyspieszanie

: 20 sie 2009, o 23:52
autor: Niedźwiedź
Przy okazji, czy po wymianie DV to się coś jeszcze reguluje? Czy to jest plug&play?

Re: Nierówne przyspieszanie

: 21 sie 2009, o 00:14
autor: Azrael
Niedźwiedź, odkreca się 2 śruby i wypina dwa węzyki duży wąż. (nie pamiętam czy w Forku trzeba zdjąć do tego IC, chyba tak)

Re: Nierówne przyspieszanie

: 21 sie 2009, o 00:19
autor: Niedźwiedź
Azrael, ok. Czekając na nowego podepnę używkę. Oprócz tego DV jest jeszcze cośtam do wastegate'a do wymiany. Powiedziano mi ( :thumb: w 4T) , że się to coś podmieni z innej turbiny, włoży DV, wyreguluje i powinno być ok. Dlatego pytam o regulację, czy mogę sam sobie wrzucić DV.

Re: Nierówne przyspieszanie

: 21 sie 2009, o 00:33
autor: Azrael
Tu chodziło zapewne o regulację siłownika wastegate'a który pewnie jest uszkodzony, falowanie doładowania może powodować wadliwy siłownik.

Re: Nierówne przyspieszanie

: 21 sie 2009, o 00:38
autor: Niedźwiedź
no i wszystko jasne.

Re: Nierówne przyspieszanie

: 21 sie 2009, o 16:33
autor: deLux
Azrael pisze:Niedźwiedź, odkreca się 2 śruby i wypina dwa węzyki duży wąż. (nie pamiętam czy w Forku trzeba zdjąć do tego IC, chyba tak)
raczej nie, to tylko chwilka jak się ma patent na dojście do tych śróbek...

Re: Nierówne przyspieszanie

: 21 sie 2009, o 19:02
autor: Niedźwiedź
DV pożyczone od Hogiego wymienione bez zdejmowania IC bezproblemowo. Dojście do śrub ok przy użyciu płaskiego klucza. Odczucie subiektywne - jest lepiej. Czy faktycznie jest szybciej - ciężko powiedzieć. Jadę ma przejażdżkę, bo przejechałem w korkowych raczej warunkach max 10min. W sumie wymiana samego DV to nie wszystko, do zrobienia jest jeszcze wastegate, więc pełnia szczęścia w nast. tygodniu (jak przyjdzie nowy DV do 4T).

Tak w ogóle - możecie mi wyjaśnić - łopatologicznie - co robi DV i wastegate? Dżanek mówił, a ja zapomniał :wall:
próbowałem czytać , szukać fotek , ale nadaremnie :-(

Re: Nierówne przyspieszanie

: 21 sie 2009, o 19:17
autor: Azrael
DV wypuszcza powietrze z układu przy zaknięciu pedału gazu - Twój pewnie był nieszczelny. Wastegate reguluje ciśnienie doładowania upuszczając spaliny poza wirnik turbosprężarki.

Re: Nierówne przyspieszanie

: 21 sie 2009, o 22:57
autor: Niedźwiedź
Azrael, jakby jaśnie, jakby cieplej - dzięki :-)
Powiedz jeszcze - jakie jest fabryczne ładowanie i do jakiej wartości można bezpiecznie podnieść ciśnienie? Tak tyci, tyci ;-)

Wróciłem właśnie "z miasta" - jest leeeeeeeepiej. Ciągnie ładnie, wyczuwalnie lepiej i...wygląda na to , że szarpanie zniknęło :roll: