Strona 1 z 1

Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 11:32
autor: miszozon
Witam,
Mam pytanie czy ktoś wyciągał nadmiar oleju w AT przez otwór na bagnet.
Mam go trochę za dużo i raczej wolał bym mieć tak jak Bóg przykazał.
Kanału nie mam, do mechanika nie mam czasu nawet pojechać i tu moje pytanie.
Ogólnie bagnet wchodzi trochę ciężko i nie wiem czy z zestawem strzykawa+cieńki wąż igielitowy coś zdziałam.
Z tego co wiem to w dużej mierze skrzynie AT zalewa się przez otwór na bagnet, więc może ktoś robił taką operację.
Ponad to co ile się wymienia olej w AT, 50tkm czy jakoś inaczej?

Z góry dzięki za informacje.

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 13:17
autor: Grzesiek_67
miszozon,

daj spokój, nic nie odsysaj. Jak jest dużo za dużo to wyrzuci górnym odpowietrznikiem i tyle. A tak przy okazji - w jaki sposób dokonałeś pomiaru poziomu ATF ?

W zależności od stylu jazdy : 35 - 60 k km.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 13:20
autor: miszozon
nooo, zobaczyłem na bagnecie :)

jest podziałka na zimny/ciepły silnik. Auto stało na równym na "P".
Coś nie teges?

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 13:42
autor: citan
miszozon, u mnie w instrukcji stoi, że trzeba sprawdzać na "P", ale po przerzuceniu wszystkich trybów. U niektórych jest, że na "N". Sprawdź w manualu dokładnie.

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 13:47
autor: Grzesiek_67
miszozon,
pomiaru w 4EAT na pracującym silniku w poz. N (uprzednio warto dźwignię poprzełączać po wszystkich biegach).
Przy niepracującym silniku mamy (mimo skali na bagnecie COLD) "dupny" pomiar, czyt. błędny.


Pozdrawiam
Grzegorz

PS. O citan już wypisał... ;-)

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 14:05
autor: miszozon
ok, dzięki chłopaki. Sprawdzę i napiszę z ciekawości o ile się różni pomiar.

P.S. Grzesiek masz może jakąś dobrą serwisówke do Forka?
Z tego co znalazłem to tylko jakaś paczka pdf'ów (ok. 45mb). Nie potytułowane i ogólnie rzpieprzone trochę.

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 14:17
autor: Grzesiek_67
miszozon,
nie, nie mam. Moją jedyną serwisówką są wypowiedzi mądrych ludzi na tym forum, na jeszcze jednym i własne doświadczenia. That's all volks :-)

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 14:28
autor: miszozon
Święta prawda, "kto pyta nie błądzi".

Tak więc przy okazji chciałbym podziękować Ci Grześku_67 za udzielone odpowiedzi na dotychczasowe i przyszłe pytania (a pewnie ich będzie "kilka" jeszcze).

Flacha Ci się należy jak nic. :thumb:

Citan też dzięki :thumb:

: 18 sie 2009, o 14:30
autor: pmlody
a co google sie popsulo?? ;> pw

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 19:02
autor: miszozon
No niestety jak by nie mierzyć oleju jest za dużo (z. 2.5 cm)
W manualu jest napisane aby patrzeć na ciepłym, wyłączonym silniku.
Oczywiście machnąć wcześniej przez wszystkie tryby skrzyni.

Może panikuje ale wydaje mi się, że nie jest to wskazane.

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 19:35
autor: citan
miszozon pisze: Może panikuje ale wydaje mi się, że nie jest to wskazane.
Dziwne, że na wyłączonym.
Masz oddzielne oznaczenia na ciepły/zimny?

: 18 sie 2009, o 19:48
autor: pmlody
szprechen sie english??
(2) Make sure the vehicle is level. After selecting
all positions (P, R, N, D, 3, 2, 1), set the
select leveler in “P” range. Measure fluid level
with the engine idling. -> it means -> na włączonym silniku ( na biegu jałowym )
:cofee:

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 19:54
autor: jarmaj
miszozon pisze:P.S. Grzesiek masz może jakąś dobrą serwisówke do Forka?
Z tego co znalazłem to tylko jakaś paczka pdf'ów (ok. 45mb). Nie potytułowane i ogólnie rzpieprzone trochę.

Tu jest wszystko poukładane i potytułowane ;-)

http://www.megaupload.com/?d=MR9TUGN1

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 21:36
autor: Grzesiek_67
pmlody pisze: with the engine idling

Może mój angielski, że się tak wyrażę lotniczy, na coś się przyda.
engine idle - oznacza coś jakby jałowy bieg (minimalny ciąg) przy włączonym silniku ,
engine shutdown -oznacza przy wyłączonym silniku.

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Pomiar winien być dokonany przy włączonym silniku i pozycjach P lub N (w zależności od manualla). Tylko wtedy konfiguracja elektrozaworów głównych i pomocniczych w ASB jest właściwa do dokonywania pomiaru. Ale mi to rybka, "mierzta jak kceta" :mrgreen:

PS1. miszozon , nie panikuj, serio ;-)

Re: Za dużo oleju w AT

: 18 sie 2009, o 21:39
autor: miszozon
szprechen, szprechen....

ale nie za dobrze i musiałem sobie przetłumaczyć (słownik Collinsa).
Ponieważ na początku było "bezczynny, nieczynny, bezrobotny" to uznałem, że odnosi się to do silnika.
Na końcu faktycznie było to określone jako bieg jałowy. Nie doczytałem.
Teraz wklepałem do google translate i było krótko - "bieg jałowy" :oops:

Krótko mówiąc dąłem doopy. :mrgreen: