Za dużo oleju w AT
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Za dużo oleju w AT
Witam,
Mam pytanie czy ktoś wyciągał nadmiar oleju w AT przez otwór na bagnet.
Mam go trochę za dużo i raczej wolał bym mieć tak jak Bóg przykazał.
Kanału nie mam, do mechanika nie mam czasu nawet pojechać i tu moje pytanie.
Ogólnie bagnet wchodzi trochę ciężko i nie wiem czy z zestawem strzykawa+cieńki wąż igielitowy coś zdziałam.
Z tego co wiem to w dużej mierze skrzynie AT zalewa się przez otwór na bagnet, więc może ktoś robił taką operację.
Ponad to co ile się wymienia olej w AT, 50tkm czy jakoś inaczej?
Z góry dzięki za informacje.
Mam pytanie czy ktoś wyciągał nadmiar oleju w AT przez otwór na bagnet.
Mam go trochę za dużo i raczej wolał bym mieć tak jak Bóg przykazał.
Kanału nie mam, do mechanika nie mam czasu nawet pojechać i tu moje pytanie.
Ogólnie bagnet wchodzi trochę ciężko i nie wiem czy z zestawem strzykawa+cieńki wąż igielitowy coś zdziałam.
Z tego co wiem to w dużej mierze skrzynie AT zalewa się przez otwór na bagnet, więc może ktoś robił taką operację.
Ponad to co ile się wymienia olej w AT, 50tkm czy jakoś inaczej?
Z góry dzięki za informacje.
vel misza, Pozdrawiam!
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Za dużo oleju w AT
miszozon,
daj spokój, nic nie odsysaj. Jak jest dużo za dużo to wyrzuci górnym odpowietrznikiem i tyle. A tak przy okazji - w jaki sposób dokonałeś pomiaru poziomu ATF ?
W zależności od stylu jazdy : 35 - 60 k km.
Pozdrawiam
Grzegorz
daj spokój, nic nie odsysaj. Jak jest dużo za dużo to wyrzuci górnym odpowietrznikiem i tyle. A tak przy okazji - w jaki sposób dokonałeś pomiaru poziomu ATF ?
W zależności od stylu jazdy : 35 - 60 k km.
Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.
Re: Za dużo oleju w AT
nooo, zobaczyłem na bagnecie :)
jest podziałka na zimny/ciepły silnik. Auto stało na równym na "P".
Coś nie teges?
jest podziałka na zimny/ciepły silnik. Auto stało na równym na "P".
Coś nie teges?
vel misza, Pozdrawiam!
Re: Za dużo oleju w AT
miszozon, u mnie w instrukcji stoi, że trzeba sprawdzać na "P", ale po przerzuceniu wszystkich trybów. U niektórych jest, że na "N". Sprawdź w manualu dokładnie.
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Za dużo oleju w AT
miszozon,
pomiaru w 4EAT na pracującym silniku w poz. N (uprzednio warto dźwignię poprzełączać po wszystkich biegach).
Przy niepracującym silniku mamy (mimo skali na bagnecie COLD) "dupny" pomiar, czyt. błędny.
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. O citan już wypisał...
pomiaru w 4EAT na pracującym silniku w poz. N (uprzednio warto dźwignię poprzełączać po wszystkich biegach).
Przy niepracującym silniku mamy (mimo skali na bagnecie COLD) "dupny" pomiar, czyt. błędny.
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. O citan już wypisał...
Brak podpisu.
Re: Za dużo oleju w AT
ok, dzięki chłopaki. Sprawdzę i napiszę z ciekawości o ile się różni pomiar.
P.S. Grzesiek masz może jakąś dobrą serwisówke do Forka?
Z tego co znalazłem to tylko jakaś paczka pdf'ów (ok. 45mb). Nie potytułowane i ogólnie rzpieprzone trochę.
P.S. Grzesiek masz może jakąś dobrą serwisówke do Forka?
Z tego co znalazłem to tylko jakaś paczka pdf'ów (ok. 45mb). Nie potytułowane i ogólnie rzpieprzone trochę.
vel misza, Pozdrawiam!
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Za dużo oleju w AT
miszozon,
nie, nie mam. Moją jedyną serwisówką są wypowiedzi mądrych ludzi na tym forum, na jeszcze jednym i własne doświadczenia. That's all volks
nie, nie mam. Moją jedyną serwisówką są wypowiedzi mądrych ludzi na tym forum, na jeszcze jednym i własne doświadczenia. That's all volks
Brak podpisu.
Re: Za dużo oleju w AT
Święta prawda, "kto pyta nie błądzi".
Tak więc przy okazji chciałbym podziękować Ci Grześku_67 za udzielone odpowiedzi na dotychczasowe i przyszłe pytania (a pewnie ich będzie "kilka" jeszcze).
Flacha Ci się należy jak nic.
Citan też dzięki
Tak więc przy okazji chciałbym podziękować Ci Grześku_67 za udzielone odpowiedzi na dotychczasowe i przyszłe pytania (a pewnie ich będzie "kilka" jeszcze).
Flacha Ci się należy jak nic.
Citan też dzięki
vel misza, Pozdrawiam!
Re: Za dużo oleju w AT
No niestety jak by nie mierzyć oleju jest za dużo (z. 2.5 cm)
W manualu jest napisane aby patrzeć na ciepłym, wyłączonym silniku.
Oczywiście machnąć wcześniej przez wszystkie tryby skrzyni.
Może panikuje ale wydaje mi się, że nie jest to wskazane.
W manualu jest napisane aby patrzeć na ciepłym, wyłączonym silniku.
Oczywiście machnąć wcześniej przez wszystkie tryby skrzyni.
Może panikuje ale wydaje mi się, że nie jest to wskazane.
vel misza, Pozdrawiam!
Re: Za dużo oleju w AT
Dziwne, że na wyłączonym.miszozon pisze: Może panikuje ale wydaje mi się, że nie jest to wskazane.
Masz oddzielne oznaczenia na ciepły/zimny?
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
- Polubił: 74 razy
- Polubione posty: 425 razy
Re: Za dużo oleju w AT
miszozon pisze:P.S. Grzesiek masz może jakąś dobrą serwisówke do Forka?
Z tego co znalazłem to tylko jakaś paczka pdf'ów (ok. 45mb). Nie potytułowane i ogólnie rzpieprzone trochę.
Tu jest wszystko poukładane i potytułowane
http://www.megaupload.com/?d=MR9TUGN1
- Grzesiek_67
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Adamów
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: Za dużo oleju w AT
pmlody pisze: with the engine idling
Może mój angielski, że się tak wyrażę lotniczy, na coś się przyda.
engine idle - oznacza coś jakby jałowy bieg (minimalny ciąg) przy włączonym silniku ,
engine shutdown -oznacza przy wyłączonym silniku.
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Pomiar winien być dokonany przy włączonym silniku i pozycjach P lub N (w zależności od manualla). Tylko wtedy konfiguracja elektrozaworów głównych i pomocniczych w ASB jest właściwa do dokonywania pomiaru. Ale mi to rybka, "mierzta jak kceta"
PS1. miszozon , nie panikuj, serio
Brak podpisu.
Re: Za dużo oleju w AT
szprechen, szprechen....
ale nie za dobrze i musiałem sobie przetłumaczyć (słownik Collinsa).
Ponieważ na początku było "bezczynny, nieczynny, bezrobotny" to uznałem, że odnosi się to do silnika.
Na końcu faktycznie było to określone jako bieg jałowy. Nie doczytałem.
Teraz wklepałem do google translate i było krótko - "bieg jałowy"
Krótko mówiąc dąłem doopy.
ale nie za dobrze i musiałem sobie przetłumaczyć (słownik Collinsa).
Ponieważ na początku było "bezczynny, nieczynny, bezrobotny" to uznałem, że odnosi się to do silnika.
Na końcu faktycznie było to określone jako bieg jałowy. Nie doczytałem.
Teraz wklepałem do google translate i było krótko - "bieg jałowy"
Krótko mówiąc dąłem doopy.
vel misza, Pozdrawiam!