Za dużo oleju w AT

Pytania i problemy techniczne związane z Subaru. Trytytki, śrubki i inne tematy dla maniaków niszczenia żelastwa ;-)
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
ODPOWIEDZ
miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 11:32

Witam,
Mam pytanie czy ktoś wyciągał nadmiar oleju w AT przez otwór na bagnet.
Mam go trochę za dużo i raczej wolał bym mieć tak jak Bóg przykazał.
Kanału nie mam, do mechanika nie mam czasu nawet pojechać i tu moje pytanie.
Ogólnie bagnet wchodzi trochę ciężko i nie wiem czy z zestawem strzykawa+cieńki wąż igielitowy coś zdziałam.
Z tego co wiem to w dużej mierze skrzynie AT zalewa się przez otwór na bagnet, więc może ktoś robił taką operację.
Ponad to co ile się wymienia olej w AT, 50tkm czy jakoś inaczej?

Z góry dzięki za informacje.


vel misza, Pozdrawiam!

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 13:17

miszozon,

daj spokój, nic nie odsysaj. Jak jest dużo za dużo to wyrzuci górnym odpowietrznikiem i tyle. A tak przy okazji - w jaki sposób dokonałeś pomiaru poziomu ATF ?

W zależności od stylu jazdy : 35 - 60 k km.

Pozdrawiam
Grzegorz
Brak podpisu.

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 13:20

nooo, zobaczyłem na bagnecie :)

jest podziałka na zimny/ciepły silnik. Auto stało na równym na "P".
Coś nie teges?
vel misza, Pozdrawiam!

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 13:42

miszozon, u mnie w instrukcji stoi, że trzeba sprawdzać na "P", ale po przerzuceniu wszystkich trybów. U niektórych jest, że na "N". Sprawdź w manualu dokładnie.

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 13:47

miszozon,
pomiaru w 4EAT na pracującym silniku w poz. N (uprzednio warto dźwignię poprzełączać po wszystkich biegach).
Przy niepracującym silniku mamy (mimo skali na bagnecie COLD) "dupny" pomiar, czyt. błędny.


Pozdrawiam
Grzegorz

PS. O citan już wypisał... ;-)
Brak podpisu.

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 14:05

ok, dzięki chłopaki. Sprawdzę i napiszę z ciekawości o ile się różni pomiar.

P.S. Grzesiek masz może jakąś dobrą serwisówke do Forka?
Z tego co znalazłem to tylko jakaś paczka pdf'ów (ok. 45mb). Nie potytułowane i ogólnie rzpieprzone trochę.
vel misza, Pozdrawiam!

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 14:17

miszozon,
nie, nie mam. Moją jedyną serwisówką są wypowiedzi mądrych ludzi na tym forum, na jeszcze jednym i własne doświadczenia. That's all volks :-)
Brak podpisu.

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 14:28

Święta prawda, "kto pyta nie błądzi".

Tak więc przy okazji chciałbym podziękować Ci Grześku_67 za udzielone odpowiedzi na dotychczasowe i przyszłe pytania (a pewnie ich będzie "kilka" jeszcze).

Flacha Ci się należy jak nic. :thumb:

Citan też dzięki :thumb:
vel misza, Pozdrawiam!

pmlody
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Leśnik 2.0xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 18 sie 2009, o 14:30

a co google sie popsulo?? ;> pw

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 19:02

No niestety jak by nie mierzyć oleju jest za dużo (z. 2.5 cm)
W manualu jest napisane aby patrzeć na ciepłym, wyłączonym silniku.
Oczywiście machnąć wcześniej przez wszystkie tryby skrzyni.

Może panikuje ale wydaje mi się, że nie jest to wskazane.
vel misza, Pozdrawiam!

citan
5 gwiazdek
Lokalizacja: Bełchatów
Auto: japońskie
Polubił: 41 razy
Polubione posty: 14 razy

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 19:35

miszozon pisze: Może panikuje ale wydaje mi się, że nie jest to wskazane.
Dziwne, że na wyłączonym.
Masz oddzielne oznaczenia na ciepły/zimny?

pmlody
Awatar użytkownika
2 gwiazdki
Auto: Leśnik 2.0xt
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Post 18 sie 2009, o 19:48

szprechen sie english??
(2) Make sure the vehicle is level. After selecting
all positions (P, R, N, D, 3, 2, 1), set the
select leveler in “P” range. Measure fluid level
with the engine idling. -> it means -> na włączonym silniku ( na biegu jałowym )
:cofee:

jarmaj
6 gwiazdek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński ;-)
Polubił: 74 razy
Polubione posty: 425 razy

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 19:54

miszozon pisze:P.S. Grzesiek masz może jakąś dobrą serwisówke do Forka?
Z tego co znalazłem to tylko jakaś paczka pdf'ów (ok. 45mb). Nie potytułowane i ogólnie rzpieprzone trochę.

Tu jest wszystko poukładane i potytułowane ;-)

http://www.megaupload.com/?d=MR9TUGN1

Grzesiek_67
Awatar użytkownika
6 gwiazdek
Lokalizacja: Adamów
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 21:36

pmlody pisze: with the engine idling

Może mój angielski, że się tak wyrażę lotniczy, na coś się przyda.
engine idle - oznacza coś jakby jałowy bieg (minimalny ciąg) przy włączonym silniku ,
engine shutdown -oznacza przy wyłączonym silniku.

Pozdrawiam
Grzegorz

PS. Pomiar winien być dokonany przy włączonym silniku i pozycjach P lub N (w zależności od manualla). Tylko wtedy konfiguracja elektrozaworów głównych i pomocniczych w ASB jest właściwa do dokonywania pomiaru. Ale mi to rybka, "mierzta jak kceta" :mrgreen:

PS1. miszozon , nie panikuj, serio ;-)
Brak podpisu.

miszozon
Awatar użytkownika
3 gwiazdki
Lokalizacja: Łódź
Auto: Forek S-turbo
Polubił: 0
Polubione posty: 0

Re: Za dużo oleju w AT

Post 18 sie 2009, o 21:39

szprechen, szprechen....

ale nie za dobrze i musiałem sobie przetłumaczyć (słownik Collinsa).
Ponieważ na początku było "bezczynny, nieczynny, bezrobotny" to uznałem, że odnosi się to do silnika.
Na końcu faktycznie było to określone jako bieg jałowy. Nie doczytałem.
Teraz wklepałem do google translate i było krótko - "bieg jałowy" :oops:

Krótko mówiąc dąłem doopy. :mrgreen:
vel misza, Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ