Strona 1 z 2

Zużycie paliwa

: 14 lut 2008, o 16:24
autor: Sławek
Mam od niedawna Forysia 2.0 XT 177 PS. Ponieważ spala sporo a narazie nie chcę go gazować mam pytanie: przy jakich obrotach będzie palił najmniej. Oczywiście chodzi o obroty które nie zaszkodzą silnikowi. Pytanie jest o tyle zasadne albowiem niektórzy Kierownicy twierdzą że na zużycie paliwa ma głównie wpływ prędkość . Jest to oczywiste na trasie natomiast w mieście (gdzie mamy speed limitowany) jest większa możliwośc wpływu na obroty i stąd moje pytanie. :?:

: 14 lut 2008, o 16:50
autor: esilon
Sławek, mam takiego samego forka i powiem Ci ,że do dzisiaj nie wiem jak to sie dzieje , że pali zawsze 12-13, robiłem próbe w mieście i minimum jakie udało sie osiądnać, to cos w okolicach 11,cośtam przy jeździe między 2000- 3500 obr, w trasie nawet 10 kiedys było ale to na odcinku 100km przy prędkość ok 110km/h, natomiast wystarczy kilka zdecydowanych manewró wyprzedzania i wracamy do spalania 11,9-13, . Po tych spostrzeżeniach doszedłem do wniosku, że czas przestać mierzyć spalanie bo i tak pali 12-13l/100
Sławek pisze: spala sporo a narazie nie chcę go gazować
jest o tym wątek ;-)

: 14 lut 2008, o 17:56
autor: AMI
Obawiam sie, ze najlepsza metoda na zmniejszenie spalania bedzie przesiadka w Cinquecento :)

: 14 lut 2008, o 19:02
autor: redroad30
esilon pisze:.... Po tych spostrzeżeniach doszedłem do wniosku, że czas przestać mierzyć spalanie bo i tak pali 12-13l/100
jest cały wątek na kropce.
A ja się podpisuję po zacytowanym zdaniem - trasa 11-12, miasto 16-17 (2.5XT) i nie ma cudów :). Jakbym miał natchnienie na oszczędność paliwa, to autobusem, tramwajem... :)

Red

: 14 lut 2008, o 22:55
autor: Sławek
Dzięki, ale istotą pytania są obroty a nie prędkość. Niestety nie mam komputera który pokazuje chwilowe zużycie zależnie od obrotów. Można jechać 70km/h na 3,4 a nawet chyba na 5 i jaki jest tego efekt?. Podobno najlepiej obroty utrzymywać na poziomie 2500-3000 bo wtedy jeszcze nie włącza się turbina ale nie jestem tego pewien.Inną możliwością są obroty na poziomie 2000 , przyśpieszenie jest wtedy tragiczne ale jeżeli nie mogę go i tak wykorzystać bo jadę w kolumnie bez możliwości wyprzedzenia lub na długiej podmiejskiej prostej (nie można szybciej) to może warto? :?:

: 15 lut 2008, o 13:53
autor: Filip Cz
2000 rpm to nie jest najlepsze dla silnika. Lepiej jechać na wyższych obrotach i lekko przyspieszać. Zamontuj sobie zegar doładowania. Będziesz widział co się dzieje. Im większe doładowanie tym więcej pali.

: 15 lut 2008, o 13:57
autor: samochodzik
Filip Cz pisze:2000 rpm to nie jest najlepsze dla silnika. Lepiej jechać na wyższych obrotach i lekko przyspieszać. Zamontuj sobie zegar doładowania. Będziesz widział co się dzieje. Im większe doładowanie tym więcej pali.
moim zdaniem lepiej jest przyspieszac zdecydowanie i krotko, a pozniej utrzymywac rowna predkosc, oczywiscie warto jezdzic na jak najwyzszych biegach

moje doswiadczenia ze spalaniem na codzien to:
IMPREZA 2,5sti = 14 - 17L
FORESTER 2,5 = 8,5 - 9L

: 15 lut 2008, o 14:49
autor: carfit
samochodzik pisze:
Filip Cz pisze:2000 rpm to nie jest najlepsze dla silnika. Lepiej jechać na wyższych obrotach i lekko przyspieszać. Zamontuj sobie zegar doładowania. Będziesz widział co się dzieje. Im większe doładowanie tym więcej pali.
moim zdaniem lepiej jest przyspieszac zdecydowanie i krotko, a pozniej utrzymywac rowna predkosc, oczywiscie warto jezdzic na jak najwyzszych biegach

moje doswiadczenia ze spalaniem na codzien to:
IMPREZA 2,5sti = 14 - 17L
FORESTER 2,5 = 8,5 - 9L
moje doświadczenia na co dzień :evilgrin:
STI 25-55 L
Forester 12-20 L

:mrgreen:

: 15 lut 2008, o 15:04
autor: samochodzik
carfit pisze:
samochodzik pisze:
Filip Cz pisze:2000 rpm to nie jest najlepsze dla silnika. Lepiej jechać na wyższych obrotach i lekko przyspieszać. Zamontuj sobie zegar doładowania. Będziesz widział co się dzieje. Im większe doładowanie tym więcej pali.
moim zdaniem lepiej jest przyspieszac zdecydowanie i krotko, a pozniej utrzymywac rowna predkosc, oczywiscie warto jezdzic na jak najwyzszych biegach

moje doswiadczenia ze spalaniem na codzien to:
IMPREZA 2,5sti = 14 - 17L
FORESTER 2,5 = 8,5 - 9L
moje doświadczenia na co dzień :evilgrin:
STI 25-55 L
Forester 12-20 L

:mrgreen:
55L to tylko na torze, czyli musisz byc szybki na codzien :shock:

: 15 lut 2008, o 15:09
autor: hogi
Mi średnio z 800 km wyszło 17,5 LPG (miasto)
Teraz zrobiłem 200 km jeżdżąc jak kapelusz, też po mieście.
Wieczorem zatankuję, okaże sie czy warto sie tak włóczyć :evilgrin:

: 15 lut 2008, o 16:11
autor: osa551
Jejku, a mi pali 12,8 - 13,3l w jeździe po mieście :shock: . Czy to znaczy, że jeżdżę jak ostatnia dupa? To cuda chyba jakieś. Legacy było 2.0 i paliło 10.8l, teraz Forek 2.5XT 13,3l. Rozumiem, że powinien palić ok 15l.

Obroty nie mam pojęcia jakie bo to automat. Nie zadaję sobie trudu sprawdzania obrotów.

: 15 lut 2008, o 16:19
autor: Vert
mi pali od 12 do 30 srednio 15-16 litrow na 100km
osa przyjedz do uleza to zobaczymy czy jezdzisz jak dupa :mrgreen:

: 15 lut 2008, o 16:21
autor: osa551
Vert pisze:osa przyjedz do uleza to zobaczymy czy jezdzisz jak dupa
Nawet bym nie śmiała wjechać na tor, czy jak to się tam nazywa. :mrgreen:

: 15 lut 2008, o 16:26
autor: Vert
osa551 pisze:
Vert pisze:osa przyjedz do uleza to zobaczymy czy jezdzisz jak dupa
Nawet bym nie śmiała wjechać na tor, czy jak to się tam nazywa. :mrgreen:
nazywa sie to lotnisko :mrgreen:

no a powinnas wiedziec jak bestia sie pozwala rozpedzic droga oso oraz jakie ma mozliwosci trakcyjno hamujace.kolega carfit by Ci pokazal jak sie prowadzi forestera :evilgrin:

: 15 lut 2008, o 16:28
autor: osa551
Vert pisze:kolega carfit by Ci pokazal jak sie prowadzi forestera
a to dziękuję, instruktaż dostaję co weekend od Bilexa :mrgreen:

: 15 lut 2008, o 16:31
autor: Bilex
osa551 pisze:
Vert pisze:kolega carfit by Ci pokazal jak sie prowadzi forestera
a to dziękuję, instruktaż dostaję co weekend od Bilexa :mrgreen:
Cicho! Jeszcze na dotarciu jest... :evilgrin:

: 15 lut 2008, o 16:32
autor: carfit
Bilex pisze:
osa551 pisze:
Vert pisze:kolega carfit by Ci pokazal jak sie prowadzi forestera
a to dziękuję, instruktaż dostaję co weekend od Bilexa :mrgreen:
Cicho! Jeszcze na dotarciu jest... :evilgrin:
masz gwarancję :?: :mrgreen: to but do spodu :evilgrin:

: 15 lut 2008, o 16:35
autor: Vert
osa551 pisze:
Vert pisze:kolega carfit by Ci pokazal jak sie prowadzi forestera
a to dziękuję, instruktaż dostaję co weekend od Bilexa :mrgreen:
a on umi jezdzic ? :roll: :mrgreen:

: 15 lut 2008, o 16:40
autor: Bilex
Vert pisze:
osa551 pisze:
Vert pisze:kolega carfit by Ci pokazal jak sie prowadzi forestera
a to dziękuję, instruktaż dostaję co weekend od Bilexa :mrgreen:
a on umi jezdzic ? :roll: :mrgreen:
Te! Rajdowiec! :evilgrin:

: 15 lut 2008, o 16:43
autor: Vert
oj bilex z kubitom se nie mozna poflirtowac bo ty na czatach ? do roboty ! :mrgreen:

: 15 lut 2008, o 16:51
autor: osa551
Vert pisze:kubitom
chwilowo, to ja się mieszczę w kategorii wagowej małego słonia, nie wiem czy to jeszcze można nazwac "kubitom" :oops:

: 15 lut 2008, o 16:52
autor: Bilex
osa551 pisze:
Vert pisze:kubitom
chwilowo, to ja się mieszczę w kategorii wagowej małego słonia, nie wiem czy to jeszcze można nazwac "kubitom" :oops:
Mój ty słoniku... :oops:

[ Dodano: 2008-02-15, 15:53 ]
a! - dzisiaj 15-sty... to już nie trzeba... :-P

: 15 lut 2008, o 17:06
autor: Vert
oj tam slonik.sloniki som bardzo ladne :-D

: 15 lut 2008, o 19:37
autor: hogi
No i zatankowałem.
15,5 l LPG na 100 km.
To daje 35 zł za 100 km. :mrgreen:

Re: Zużycie paliwa

: 28 lut 2008, o 15:58
autor: esilon
Otóż wczoraj przeżyłem :o na cepeenie

9.98l /100km na dystansie 200km w cyklu mieszanym pół na pół miasto/trasa , jazda spokojna z dynamicznym wyprzedzaniem , popsuli mi forka , wczesniej palił 11,5-12.9 :-/