Strona 1 z 1
Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 14:41
autor: usiek
Witam, interesuje mnie czy te ICki sa wieksze od seryjnego w forku i czy jesli tak to czy pasuja p&p?:)
Niedlugo bedzie nowy wydech z downpipem ale szukam juz innych czesci, jesli taki IC to jaka turbina do tego? Na seryjnej od WRXa plus strojenie i wydech z dolotem bedzie 220koni?:)
aaa linki do ICkow
http://moto.allegro.pl/item711262506_in ... t_sti.html
http://moto.allegro.pl/item705248446_in ... a_wrx.html
http://moto.allegro.pl/item716838205_in ... x_sti.html
Pzdr
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 14:53
autor: AMI
A z Twoim intercoolerem cos nie tak?
I to chyba troche dziwna metoda dobierac turbo do intercoolera, a nie na odwrot ;)
Moim zdaniem szkoda kasy wydawac, bo 220KM zrobisz spokojnie z tym co jest - i to pewnie nawet bez wyjmowania katalizatora.
Dolotu takze ogolnie nie ma po co ruszac.
Ale ogolnie intercoolery z new age podejda bez jakichs dramatycznie wielkich problemow.
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 15:45
autor: Grzesiek_67
AMI,
nie, tak spokojnie tych 220 KM się nie zrobi. To jednak przyrost rzędu 43-50KM (wersje bazowe odpowiednio 170 i 177 KM).
Maptek na swej stronie
http://maptek.pl/pl/oferta/forester_20l_my_99_05.php informuje, iż sama mapa bez zmian towarzyszących daje daje przyrost 20PS i 35Nm momentu obrotowego. Stage 1 dający finalnie olaboga (

) 200KM i 290Nm wymaga już downpipe i przelotowego tłumika (cokolwiek to znaczy, bo na pewno nie cały układ przelotowy

).
usiek,
trzecią z zamieszczonych propozycji allegro zapomnij, jak najszybciej. Moim zdaniem to zwykły IC od Forka albo GT zamulony dodatkowo czarną i białą farbą. Za "zeta" bym go nie wziął.
Ile te Twoje "padło" (pardone

) ma już przejechane, w jakiej jest kondycji technicznej ?
Moja propozycja, jeżeli auto jest zdrowe, odetkaj wydech i zrób delikatną mapę. Uzyskasz jakieś 200-210KM, 290-300Nm i styknie. IC seryjny w każdym razie, przy tych modach, nie jest żadną restrykcją.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 15:48
autor: AMI
Wydawalo mi sie, ze forek ma mniej wiecej te same bebechy co Impreza z tego roku - wiec skoro impreza moze miec te 211-218KM, to dlaczego nie Forek? ;)
Tak czy inaczej chyba nie ma sie co silic za bardzo na wymiane intercoolera.
Lepiej juz faktycznie zrobic dekat i remap moim skromnym zdaniem.
I nie szalec z ta moca za bardzo, bo fantazja to nie wszystko, trzeba miec jeszcze pieniadze - na skrzynie biegow ;)
Chyba, ze te z Forka sa jakies mocniejsze ;)
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 15:50
autor: Grzesiek_67
AMI pisze:
Lepiej juz faktycznie zrobic dekat i remap moim skromnym zdaniem.
I nie szalec z ta moca za bardzo, bo fantazja to nie wszystko
Dokładnie tak

Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 17:10
autor: deLux
AMI pisze:
mniej wiecej
to jest właśnie różnica 220 a 177 koni

Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 18:47
autor: usiek
OK, dzieki, wszystko jest w idealnym stanie wiec nic nie stoi na przeszkodzie w modyfikacjach. Moje "padło" ma niewiele ponad 100k przebiegu. Skrzynie sa az tak slabe? Jesli tak to rzeczywiscie nie ma co szalec z modami... Jesli wszystko jest identyczne jak w imprezie to czemu jest 170?
W takim razie robie wydech, dolot, program i zobaczymy co wyjdzie. W Wawie nikt nie ogarnia strojenia forestera 99?
Pzdr
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 18:54
autor: AMI
To ja jeszcze raz troche wyrazniej - a co Ty chcesz zmieniac w tym dolocie?
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 19:54
autor: usiek
Wloze wkladke K&N chociazby. Ja powtorze pytanie, stroi ktos takie cuda w Wawie?
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 19:56
autor: AMI
Szkoda kasy.
Seryjny filtr za pare groszy w zupelnosci wystarczy.
Zapytaj Azraela o remap - tak dla przykladu.
Albo uzytkownika Jako.
Niestety nie wiem, w jakich technologiach stroja, a tutaj bedzie potrzebny Ecutek.
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 20:00
autor: jarmaj
4T stroi na openecu. Więc odpada. Zostaje tylko Maptek.
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 20:22
autor: Grzesiek_67
Coś mnie się walnęło razy dwa

Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 20:23
autor: Grzesiek_67
usiek pisze:
Wloze wkladke K&N chociazby.
Po co ?????
Seryjny dolot dla tego rzędu mocy nie jest restrykcyjny. Sprecyzuj, co wg Ciebie oznacza wkładka - wkładka w seryjną puchę, czy stożek ?
Zostaje Ci wyłącznie Poznański Maptek (
jako również nie dotyka "starych" ECU), bo ten Warsiawski to....no już sam nie wiem co
Te 100.000 to prawdziwy przebieg ? Co ten Forek robił przez 9 lat ? Stał między kolejnymi naprawami ? Co sprawdzałeś aby z pewnością stwierdzić, że jest w idealnym stanie ?
Przepraszam za te nieco złośliwe pytania ale nie ma nic gorszego niż funkcjonowanie w ułudzie, że wszystko jest cacy. Potem modyfikacje, remap, chwila szczęścia i....płacz.
Mój ma 10 lat z grubym okładem i zbliża się licznikowo do 200.000 km...ale czy to jest na pewno "pierwsze" 200.000 km to już pewności nie mam
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 20:38
autor: Godlik
Grzesiek_67 pisze:
Zostaje Ci wyłącznie Poznański Maptek (jako również nie dotyka "starych" ECU), bo ten Warsiawski to....no już sam nie wiem co
A czy
Hogi nie ma przypadkiem S-Turbo strojonego przez
jako?
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 20:40
autor: Grzesiek_67
Godlik,
Hogas ma MY01, inna sprawa podobno.
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 24 sie 2009, o 20:42
autor: Godlik
Grzesiek_67 pisze:
Hogas ma MY01, inna sprawa podobno.
Aha.
Re: Forester S Turbo 99 IC
: 26 sie 2009, o 11:44
autor: deLux
Grzesiek_67 pisze:
Zostaje Ci wyłącznie Poznański Maptek (jako również nie dotyka "starych" ECU), bo ten Warsiawski to....no już sam nie wiem co
eee ja bym tak nie zamykał drogi, jak kolega chce trochę więcej kopa to dodać po taniości MBC, pomierzyć powąchać i gotowe. nie jest to tak piękna modyfikacja jak full remap, ale daje radę. nic nie jest wieczne

Re: Forester S Turbo 99 IC
: 26 sie 2009, o 11:47
autor: Grzesiek_67
deLux,
ja Ci dam MBC
deLux pisze:
nic nie jest wieczne
Ale aż tak szybko przemijające, pardone "przepływające" ?
