Strona 1 z 2
Tuning Forestera 2.5 Xt
: 24 sie 2009, o 19:19
autor: Sławek
Znajomy chce lekko podnieść moment/moc swego Forka o ca 20%. Nie zna się na tym kompletnie więc pytanie gdzie najlepiej to zrobić. Po głowie mu chodzi Maptek lub 4turbo. Co doradzacie, czym się różnią te firmy. Ja jestem o tyle lepszy od znajomego, że przynajmniej wiem, że jest to Forum gdzie mozna zadać to pytanie. Jeżeli ktoś ma jakąś radę a nie chce odpowiedzieć via Forum to byłbym wdzięczny za poradę na priv. Forek jest MY 2005 z ASO bezwypadkowy i bezprzeróbkowy (dotąd).

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 24 sie 2009, o 19:42
autor: jarmaj
Nie wiem jak z rocznikiem 2005, ale starszych Forków nie dało się mapować systemem stosowanym w 4turbo, więc pozostałby tylko Maptek.
Ale bez względu na to, kto miałby robić, to ja bym nie szedł w coś takiego na silniku 2.5.
Już przy seryjnych mocach są czasem problemy z uszczelkami głowic, a po takiej operacji szanse na ich wydmuchanie baaardzo wzrosną.
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 24 sie 2009, o 20:29
autor: Grzesiek_67
jarmaj, to jest chyba ten dobry rok Forków, nie jestem pewien czy tam nie siedzi blok od STi EJ257.
Maptek i 4turbo to dwie równorzędne firmy. Na mieście jedynie chodzą słuchy, że 4turbo robi podobno nieco bezpieczniejsze mapy. Ja sam musiałem "małpować" swojego Forka w Mapteku (Poznań), bo to jedynie miejsce gdzie można było w tamtym momencie zrobić mapę dla starego Forka MY99.
Na miejscu kolegi skontaktowałbym się i z jednymi i z drugim i...zobaczył, kto złoży mi atrakcyjniejszą propozycję. Viva Las Vegas, Viva wolny rynek
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Jarek, co Wy z tymi uszczelkami, przecież to jest kwestia słabych szpilek i delikatnych

tulej. Uszczelki są jedynie pochodną. Same w sobie złe nie są.
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 24 sie 2009, o 20:37
autor: jarmaj
Grzesiek_67 pisze:PS. Jarek, co Wy z tymi uszczelkami, przecież to jest kwestia słabych szpilek i delikatnych

tulej. Uszczelki są jedynie pochodną. Same w sobie złe nie są.
No, uszczelki same w sobie są w dechę.

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 24 sie 2009, o 20:41
autor: Grzesiek_67
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 24 sie 2009, o 21:23
autor: Azrael
jarmaj, wszystko z FHI po 01 co ma turbo jest mapowalne "naszym" systemem. Jedyne czego nie możemy to sterowniki JECS stosowane np. w GT99-00 czy Foresterze S-turbo.
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 24 sie 2009, o 21:29
autor: jarmaj
Azrael, no właśnie nie wiedziałem, czy w przypadku Foresterów jest ten sam punkt przełomowy podatności na OpenEcu co w Imprezie.

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 25 sie 2009, o 10:42
autor: Niedźwiedź
Azrael pisze:
jarmaj, wszystko z FHI po 01 co ma turbo jest mapowalne "naszym" systemem. Jedyne czego nie możemy to sterowniki JECS stosowane np. w GT99-00 czy Foresterze S-turbo.
a nie da się jakoś takoś przełożyć czegoś do starszego żeby było mapowalne?

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 25 sie 2009, o 10:53
autor: Azrael
Niedźwiedź, teoretycznie się da, ale koszt trochę może wyjść zaporowy, no i nie każdy chce tak rzeźbę mieć składaną z różnych roczników.
Testujemy tanie ECU stand alone do tych modeli z wtyczkami plug and play. Może to będzie rozwizanie.
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 25 sie 2009, o 18:04
autor: Niedźwiedź
Azrael pisze:
Testujemy tanie ECU stand alone do tych modeli z wtyczkami plug and play. Może to będzie rozwizanie.
o to to to. Opowiesz coś więcej?
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 25 sie 2009, o 21:19
autor: Azrael
To jest rzecz za kilka tysięcy zł. Nie ma obsługi zamkniętej pętli lambda, poza tym robi wszystko co trzeba włącznie z ALS i LC, ma closed loop boost control.
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 08:18
autor: deLux
ciekawe, a jak wygląda pomiar lambda na jałowym w silniku tym sterowanym?
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 08:39
autor: eddie_gt4
Sławek pisze:Znajomy chce lekko podnieść moment/moc swego Forka o ca 20% (...)
ale czemu od razu moment i moc
w takim aucie jak Forek 2.5XT ja bym zaczal od hamulcow i zawieszenia, a dopiero potem zaczalbym grzebanie w silniku...

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 09:49
autor: Sławek
eddie_gt4 pisze:
ale czemu od razu moment i moc
Hamulce już zrobił. Ścigantem nie jest. Chodzi mu raczej o przyśpieszenie.

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 10:29
autor: Azrael
deLux pisze:
ciekawe, a jak wygląda pomiar lambda na jałowym w silniku tym sterowanym?
Jak w każdym na stand alone (nie spotkałem jeszcze auta któe nawet jak ECU obsługuje to żeby miało podłączonego "closed loopa") - niezła perfuma

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 11:18
autor: Grzesiek_67
Azrael pisze:
niezła perfuma
Bogato, bogaciej, samo bogactwo ?

Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 11:27
autor: Azrael
Może nie aż tak, ale w zamkniętym garażu to nie chcesz siedzieć mjak takie auto chodzi.
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 11:39
autor: deLux
no to klasyka
ALS i LC są tam robione z przepustnicą na lince?
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 11:42
autor: Azrael
deLux, no to raczej wynika z auta a nie ECU, nie?
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 11:47
autor: deLux
ehm, ja pytałem bo nie wiem a nie żeby wyrazić niedowierzanie
a może swapuje się przepustnicę, albo dokłada się siłownik ...
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 11:48
autor: Azrael
Mówimy o urządzeniu plug and play. Co do możliwych rozwiązań w ogóle to jest ich wiele. Coś takiego jak throttle kicker też istnieje.
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 11:50
autor: deLux
to co, silnikiem krokowym daje gazu ?
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 26 sie 2009, o 11:55
autor: Azrael
deLux, anti lag można zrobić najprościej tak jak we wszytskich N-kach. Zblokowaną przepustnicą na 30-40 %.
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 27 sie 2009, o 06:59
autor: Gość
Azrael pisze:jarmaj, wszystko z FHI po 01 co ma turbo jest mapowalne "naszym" systemem. Jedyne czego nie możemy to sterowniki JECS stosowane np. w GT99-00 czy Foresterze S-turbo.
Azrael,
a możecie mapować Legacy GT, takiego, który ma już SI-Drive? SI-Drive nie będzie przeszkodą?
Re: Tuning Forestera 2.5 Xt
: 27 sie 2009, o 12:30
autor: Azrael
gootek, nie, to nie jest problem. STI też mają SI-drive. W gruncie rzeczy ten SI-drive to pic na wodę, tylko zmienia reakcję elektronicznej przepustnicy. Problemem jedynym jest silnhik 2.5T.