Strona 1 z 1

PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 25 sie 2009, o 13:21
autor: freediver
Na wstępie sorki za nowy wątek ale przejrzałem forum i o spadkach mocy było kilka wątków ale objawy były nieco inne niż w przypadku mojego Auta(WRX'01). Problem pojawił się parę dni temu, mianowicie przy niskich obrotach (2000-3500) po wciśnięciu gazu jest nagły skok obrotów w górę z jednoczesnym podejrzanie niskim przyśpieszeniem, następnie obroty spadają pomimo wciśniętego gazu , po czym znowu się zwiększają i dopiero wtedy samochód zaczyna ciągnąć. W zakresie od 4000obrotów problem nie pojawia się.
Wygląda to tak, 2000obrotów - gaz - nagły skok do 5000 - brak oczekiwanego przyśpieszenia - spadek do 4000 - rozpoczęcie wyraźnego i mocnego przyśpieszenia.

Nic w samochodzie nie modyfikowałem poza wymianą filtra powietrza na K&N około miesiąca temu, co to do licha może być ?


BTW, kiedyś już wspominałem że wyświetla mi się CHECK i spowodowane jest to brakiem kata, sonda pokazuje błąd. Auto już z tym kupiłem. Gdzie mogę wykasować z pamięci ten błąd? Kto to sprawnie i TANIO zrobi? Mieszkam w Wawie.

Dzięki i pozdrawiam,

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 25 sie 2009, o 13:56
autor: szczur75
Sprzęgło?

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 25 sie 2009, o 14:12
autor: Azrael
Sprzęgło, czas umówić się na wymianę.

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 08:47
autor: freediver
Dzięki za diagnozę, pozostaje kupić sprzęgło i umówić się na montaż. Możecie polecić coś w rozsądnej cenie i do zwykłej jazdy? Jak popatrzyłem na ceny sprzęgieł wyczynowych to trochę się załamałem.

Prośba o jakiś namiar gdzie mogę wykasować na dobre ten CHECK !!!

Dzięki!

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 09:04
autor: jarmaj
freediver pisze:Możecie polecić coś w rozsądnej cenie i do zwykłej jazdy? Jak popatrzyłem na ceny sprzęgieł wyczynowych to trochę się załamałem.

Prośba o jakiś namiar gdzie mogę wykasować na dobre ten CHECK !!!

Ja bym założył serię. Nie ma tu co kombinować.

A pewnie check-a wykasować, jak i wymienić sprzęgło, możesz w Mysiadle w 4turbo.

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 10:18
autor: Azrael
Organiczny zamiennik serii to dobry wybór. W tym aucie nic wycyznowego bo skrzynia nie da rady. Takie sprzęgła to tysiąc z czymś zależnie od firmy i modelu.

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 10:35
autor: freediver
Azrael, wysłałem Ci maila, możesz w wolnej chwili odpisać?

Dzięki!

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 10:37
autor: freediver
dostałem na pocztę, dzięki :)

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 11:41
autor: citan
freediver pisze: po wciśnięciu gazu jest nagły skok obrotów w górę z jednoczesnym podejrzanie niskim przyśpieszeniem, następnie obroty spadają pomimo wciśniętego gazu , po czym znowu się zwiększają i dopiero wtedy samochód zaczyna ciągnąć
A ja już obstawiałem, że to automat.

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 14:52
autor: Alan, Alan, Alan!
do GT'94 skompletowalem kiedys sprzeglo za 900pln. Made in Japan, OEM. Chyba do tej pory jezdzi.

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 15:00
autor: Azrael
remek, 94 ma mniejsze sprzęgło.


Za pare minut będę miał cenę na OEM Replacement

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 15:29
autor: Azrael
Cena za OEM replacement 230mm z Exedy będzie 1290PLN detal brutto, myslę że pojawią się pod koniec tygodia w ofercie.

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 15:36
autor: freediver
No i fajnie :) Mam nadzieję że Subi odżyje..

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 17:40
autor: Alan, Alan, Alan!
Azrael pisze: Cena za OEM replacement 230mm
to za calkiem kompletnie kompletny? lozysko, docisk, tarcza? Wisnia chyba ma jeszcze pierwsze sprzeglo, w sumie to dziala, ale lepiej wiedziec na co sie szykowac.

Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów

: 26 sie 2009, o 17:41
autor: Azrael
remek, tak, kompletne.