PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
Regulamin forum
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
Zanim założysz nowy wątek, poczytaj najczęściej zadawane pytania
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
Na wstępie sorki za nowy wątek ale przejrzałem forum i o spadkach mocy było kilka wątków ale objawy były nieco inne niż w przypadku mojego Auta(WRX'01). Problem pojawił się parę dni temu, mianowicie przy niskich obrotach (2000-3500) po wciśnięciu gazu jest nagły skok obrotów w górę z jednoczesnym podejrzanie niskim przyśpieszeniem, następnie obroty spadają pomimo wciśniętego gazu , po czym znowu się zwiększają i dopiero wtedy samochód zaczyna ciągnąć. W zakresie od 4000obrotów problem nie pojawia się.
Wygląda to tak, 2000obrotów - gaz - nagły skok do 5000 - brak oczekiwanego przyśpieszenia - spadek do 4000 - rozpoczęcie wyraźnego i mocnego przyśpieszenia.
Nic w samochodzie nie modyfikowałem poza wymianą filtra powietrza na K&N około miesiąca temu, co to do licha może być ?
BTW, kiedyś już wspominałem że wyświetla mi się CHECK i spowodowane jest to brakiem kata, sonda pokazuje błąd. Auto już z tym kupiłem. Gdzie mogę wykasować z pamięci ten błąd? Kto to sprawnie i TANIO zrobi? Mieszkam w Wawie.
Dzięki i pozdrawiam,
Wygląda to tak, 2000obrotów - gaz - nagły skok do 5000 - brak oczekiwanego przyśpieszenia - spadek do 4000 - rozpoczęcie wyraźnego i mocnego przyśpieszenia.
Nic w samochodzie nie modyfikowałem poza wymianą filtra powietrza na K&N około miesiąca temu, co to do licha może być ?
BTW, kiedyś już wspominałem że wyświetla mi się CHECK i spowodowane jest to brakiem kata, sonda pokazuje błąd. Auto już z tym kupiłem. Gdzie mogę wykasować z pamięci ten błąd? Kto to sprawnie i TANIO zrobi? Mieszkam w Wawie.
Dzięki i pozdrawiam,
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
Dzięki za diagnozę, pozostaje kupić sprzęgło i umówić się na montaż. Możecie polecić coś w rozsądnej cenie i do zwykłej jazdy? Jak popatrzyłem na ceny sprzęgieł wyczynowych to trochę się załamałem.
Prośba o jakiś namiar gdzie mogę wykasować na dobre ten CHECK !!!
Dzięki!
Prośba o jakiś namiar gdzie mogę wykasować na dobre ten CHECK !!!
Dzięki!
-
jarmaj
- 6 gwiazdek
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: japońskie, ale nie bokser + bokser, ale nie japoński
- Polubił: 83 razy
- Polubione posty: 443 razy
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
freediver pisze:Możecie polecić coś w rozsądnej cenie i do zwykłej jazdy? Jak popatrzyłem na ceny sprzęgieł wyczynowych to trochę się załamałem.
Prośba o jakiś namiar gdzie mogę wykasować na dobre ten CHECK !!!
Ja bym założył serię. Nie ma tu co kombinować.
A pewnie check-a wykasować, jak i wymienić sprzęgło, możesz w Mysiadle w 4turbo.
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
Organiczny zamiennik serii to dobry wybór. W tym aucie nic wycyznowego bo skrzynia nie da rady. Takie sprzęgła to tysiąc z czymś zależnie od firmy i modelu.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
Azrael, wysłałem Ci maila, możesz w wolnej chwili odpisać?
Dzięki!
Dzięki!
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
A ja już obstawiałem, że to automat.freediver pisze: po wciśnięciu gazu jest nagły skok obrotów w górę z jednoczesnym podejrzanie niskim przyśpieszeniem, następnie obroty spadają pomimo wciśniętego gazu , po czym znowu się zwiększają i dopiero wtedy samochód zaczyna ciągnąć
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
do GT'94 skompletowalem kiedys sprzeglo za 900pln. Made in Japan, OEM. Chyba do tej pory jezdzi.
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
remek, 94 ma mniejsze sprzęgło.
Za pare minut będę miał cenę na OEM Replacement
Za pare minut będę miał cenę na OEM Replacement
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
Cena za OEM replacement 230mm z Exedy będzie 1290PLN detal brutto, myslę że pojawią się pod koniec tygodia w ofercie.
- freediver
- 4 gwiazdki
- Lokalizacja: W-wa
- Auto: WRX 01' pogromca owadów :)
- Polubił: 0
- Polubione posty: 0
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
No i fajnie :) Mam nadzieję że Subi odżyje..
- Alan, Alan, Alan!
- 6 gwiazdek
- Auto: WiśniaNieWiśnia
- Polubił: 130 razy
- Polubione posty: 365 razy
Re: PROBLEM - zbyt szybki wzrost a potem nagły spadek obrotów
to za calkiem kompletnie kompletny? lozysko, docisk, tarcza? Wisnia chyba ma jeszcze pierwsze sprzeglo, w sumie to dziala, ale lepiej wiedziec na co sie szykowac.Azrael pisze: Cena za OEM replacement 230mm