Strona 1 z 1
diff ratios?
: 25 sie 2009, o 15:44
autor: Iskier
kolejne pytanie dotyczace dyffrow,
jak objawia sie w codziennej jezdzie fakt iz skrzynia biegow z centralnym dyffrem i tylny dyffer maja rozne ratios. oczywiscie zanim sie rozsypie, jak mozemy sie dowiedziec ze sa rozne.
i czy jest jakas tabela ktora okresla nam po numerze seryjnym jakie ratio mamy w swoich dyffrach.
mam nadzieje ze zobaczymy sie w tychach 'evo & subaru'
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 15:54
autor: damaz
Iskier pisze:jak objawia sie w codziennej jezdzie fakt iz skrzynia biegow z centralnym dyffrem i tylny dyffer maja rozne ratios. oczywiscie zanim sie rozsypie, jak mozemy sie dowiedziec ze sa rozne.
a czy aby przypadkiem dyfer tylny i środkowy to nie są zupełnie niezależne byty?
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 16:08
autor: Iskier
damaz czytalem wszystko co pisales o dyfrach, ;) i wiem ze jestes expertem lub dobrze operujesz copy/paste ;),
bo jak mozna miec chec i czas na pisanie tego wszystkiego ;)
w takim razie prosze o pomoc poniewaz cos mi klika w tylnym dyff. i obawiam sie ze zostal zalozony z roznym ratio w stosunku do centralnego, bo z tego co zrozumialem z Twoich wypowiedzi one musza byc takie same, dlatego tez stosujemy opony o tych samych rozmiarach ( tak mi sie wydaje ;)
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 16:33
autor: Azrael
Przełożenie główne ma przaedin i tylny dyfer i one mająbyć równe. Jak masz złe przełożenie to ugotowałeś już centralną szperę a zaraz się zacznie rozpadać centralny dyfer. Objawy to może byćnp. opór przy skręcaniu, dziwne dźwięki, stukanie, wycie.
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 16:38
autor: Iskier
no i wlasnie wszystko to mam stuaknie i wycie ale tylko z tylu, (dodatkowo szarpanie przy ruszaniu, ale to wydaje mi sie kwestia sprzegla bo jak wysprzeglam to jest glosniej )
przy skrecaniu nei mam zadnego oporu,
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 16:46
autor: Azrael
Proponuję przyjrzeć się tematowi na poważnie.
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 16:52
autor: Iskier
problem w tym ze nei mam zbyt duzego doswiadczenai z tematem, a zaczyna mnei to powaznei denerwowac bo przedemna droga do polski 1500km, wiec jesli mam rozne przelozenia to po drodze cos mi sie rozleci,
znalazlem oznaczenia skrzyni wiec bede wiedzial jakie ratio mam w przednim dyffrze ale nie moge nigdzie znalezdz jak okreslic tylnego dyfra przelozenie.
wiec moje pytanei nadal aktualne jak bez sciagania i liczenia zebow mozna okreslic ratios w tylnym i przednim dyff.
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 16:55
autor: Azrael
NIe wiem jak ratios, ale wiem jak przełożenia.
Np. zblokować jedno koło, pokręcić wałem i policzyć.
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 17:01
autor: Iskier
nie mozna tego odczytac po kodach(oznaczeniach) na skrzyni i tylnym dyff.?
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 17:03
autor: Iskier
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 17:09
autor: Azrael
Iskier, a skąd wiesz że obudowa dyfra jest ta co wałeki koło talerzowe w środku?
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 17:12
autor: Iskier
tego nei wiem, ale zakladam ze nikt nie grzebal w srodku bo po co mialby sobie robic taki numer i zmieniac na inne ratio, wiec chcialbym moc odczytac to z obudowy i zalozyc ze nikt nie grzebal w srodku.
czy na sliskiej nawierzchni jesli sa diff. przedni i tylny sa o roznych ratios tylna os powinna krecic sie z inna predkoscia jesli centralny jest otwarty?
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 17:15
autor: Azrael
Jak jest zblokowany to z inną.
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 17:42
autor: jarmaj
Azrael pisze:Przełożenie główne ma przaedin i tylny dyfer i one mająbyć równe.
Tylko nie zawsze to jest realizowane przez dokładnie takie samo przełożenie przedniego i tylnego dyfra.
W WRX 2001-02 przedni dyfer ma przełożenie 3,9 a tylny 3.545.
A różnica jest niwelowana dodatkowym przełożeniem 1,1 na wyjściu na tył ze skrzyni biegów, więc sumarycznie wychodzi na to samo.
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 17:47
autor: AMI
Moim skromnym zdaniem - po przejazdzce samochodem - Iskier zdecydowanie za duzo panikuje, nawet jesli cos dudni w tylnym dyfrze jednak.
Ale ja mechanikiem nie jestem - wiec byc moze zbyt lekko podchodze do tematu.
Natomiast w prowadzeniu nie zauwazylem niczego niestosownego i bardzo watpie, by byl nieodpowiedni dyfer zalozony.
EDIT: zreszta zawsze mozna sprobowac zagadac z Kuba w Tullamore, podjechac, jak bedzie mial chwile i niech sie przyjrzy tematowi, moze cos wiecej ewentualnie powie o ewentualnych problemach.
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 22:13
autor: Iskier
ok wiec to juz pewne ze dyffer siada, wiec dla przyszlych uzytkownikow:
metaliczne stukanie dochodzace z tylu w momencie kiedy dodajemy gazu to albo laczniki podpory walu napedowego albo dyffer sam w sobie ;(
znalazlem dyffer 180 ratio 4.4 za 400funtow, wiec bedzie przekladanie, mam nadzieje ze nei jest to za szczegolnie skomplikowane.
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 22:22
autor: Azrael
TY masz dyfer 180?
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 22:25
autor: AMI
Tak - R180 tam powinien siedziec.
Z przelozeniem 4.44 moze byc nieco drozszy, bo chyba nie sa zbyt czesto dostepne, ale 400 funtow wydaje mi sie nieco drogo, jak za sam dyfer.
Iskier - zagadaj do tego goscia i dowiedz sie, jaki on tam ma dyfer:
http://www.isdc.ie/discussion/index.php?topic=17435.0
Ogloszenie juz nieaktualne - ale cena jakby dwa razy mniejsza, niz podana przez sprzedawce poleconego przez panow z komisu:
http://bbs.scoobynet.com/private-sale-c ... 4-1-a.html
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 22:50
autor: Iskier
powinien byc 180 jak AMI mowi, trudno trzeba sie liczyc bylo przy kupnie ze cos bedzie do wymiany ;(, czekma na odpowiedz tego goscia z forum co on tam ma za dyfer
Re: diff ratios?
: 25 sie 2009, o 22:54
autor: AMI
Jesli to type r- to wlasciwie tak czy inaczej, jesli nic nie bylo przerabiane, powinien byc chyba r180 i 4.44
Tu mozesz za 700funtow kupic komplet ze skrzynia na zapas ;)
http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.c ... 4;t=001797
aczkolwiek trzeba sie liczyc, ze to ciezkie ustrojstwo i wysylka bedzie ze 100 funtow przy dobrych wiatrach kosztowac.