Strona 1 z 2
FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 26 sie 2009, o 17:33
autor: tadaoando
Witam!
zaczne od tego ze powiem kiedy jest cieply silnik (zlapie juz temp.) chodzi rowno cicho nic nie szarpie... no poprostu tak powinno byc.
...jednak jak jest zimny po odpaleniu ruszanie z miejsca parkingowego bez dodania gazu jest odmienne znacznie od rozgrzanego silnika, rusza powoli ospale a lekkie dodanie gazu nie powoduje rzadnej reakcji. przycisniecie konkretne daje oczywista reakcje szarpniecia i odejscie. nie to jest jednak problemem, jesli rusze nie odczekawszy troche lub zaczekam na przelaczenie sie na LPG. to po dojechaniu skrzyzowania skonczy sie najczesciej zagaszeniem silnika (a mam wersje sport- shift czyli automat) pozniej chwilowe problemy z odpaleniem najgorzej ze to klopotliwe i straszny obciach. jesli nie galopuje tylko ruszam wolno i grzecznie ok. 60-80km/h to po dojechaniu do skrzyzowania nie zdechnie, tylko trzesie calym przodem od pracy silnika... jak silnik wejdzie z chwila na obroty i ustabilizuje sie temp. szarpanie/drzenie ustaje praca sie wyrownuje, cichnie i wszystko jest cudowne wraz z odejsciem z miejsca po nacisnieciu lekko gazu.
...coz to moze byc ???
pozdrawiam TOMASZ
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 26 sie 2009, o 18:26
autor: Grzesiek_67
Tomek, czy taka reakcja ma miejsce przy zasilaniu benzynowym czy gazowym, czy i na jednym i drugim, bez różnicy, szarpie i już ?
Jeżeli na benzynie następuje efekt gaśnięcia, po butowaniu, a przy próbie zatrzymania to masz najprawdopodobniej popodpierane zawory.
Opisz troszkę więcej instalację LPG i jak długo ją użytkujesz. Czy kupiłeś auto już z instalacją LPG ?
Maksimum szczegółów , maksimum pomocnych odpowiedzi.
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Prive otrzymałem ale miałem okrutny zakręt w pracy....stąd brak odpowiedzi. Przepraszam.
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 26 sie 2009, o 20:46
autor: tadaoando
...generalnie to na benzynie i tylko i wylacznie kiedy jest zimny jak tylko zlapie temperatury lub przelaczy sie na lpg (do tego tez potrzebna jest okrslona temp.) wszystko jak reka odjol...
... szarpanie to za duzo powiedziane on poprostu stojac na swiatlach przez chwile ma niskie obroty pomnizej 1000 i wtedy porszarpuje/drzy ... wibruje mu przod po min.do dwoch wchodzi na 1500 lub nawet 2000 i wszystko sie stabilizuje chyba ze rusze bo zmiana swiatel, wtedy nim do jade do nastepnych juz wszystko gra choc najczesciej gaz juz pracuje.
...na gazie tak sie raczej nie dzieje chyba ze sie zapomne i jak jest zimny odrazu wystartuje i dolece do skrzyzowania a wtrakcie zapali sie juz gaz i ostro zachamuje do zera to zdzrza sie mu rowniez na gazie. jednak jak tylko zlapie odpowietnia temp. to wszystko gra.
...mam chyba pelna profeske czyli PRINS-a z KEIHIN-ami i lubrikatorem, wszystkie podzespoly seria VSI nie plastikowe tylko pelny metal, b.duzy komputer tez seria VSI, zbiornik chyba 69l w kole. kupione auto w belgii juz z LPG.
...przerobilem jedynie zawor z tzw. holendra ogromnego duzego w tylnym zderzaku na maly polski pod klapke obok wlewu paliwa.
tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 26 sie 2009, o 21:15
autor: Grzesiek_67
Tomku,
bo troszkę chaosu w Twej wypowiedzi - rezime :
1. problem generalnie występuje na zasilaniu benzynowym, kiedy silnik jest zimny, przy ruszaniu objawy szarpania - tak ? Jeżeli stoisz na biegu jałowym, czy też D (nie pamiętam czy masz A/T czy M/T) to obroty poniżej 1000 są OK. W granicach 800 jest wzorowo.
Czy te obroty są stabilne, czy też może masz falowanie obrotów ?
Rura wydechowa mocno okopcony, czy też może biało-szaro sucha ?
2. lubryfikatory w silnikach turbo są jakby bez sensu, działają wyłącznie na podciśnieniu, a więc jak depniesz to i tak nie smarują, no chyba że jeżdzisz baaaardzo spokojnie to wtedy na podciśnieniu smarowanie jest stałe. Z drugiej strony doświadczenia nie potwierdzają jakiegoś zbawiennego wpływu lubryfikacji a raczej obserwuje się "zasyfianie" gniazd zaworowych. Moim zdaniem lubryfikacja do wywalanie.
Odpowiedz na pytania z pkt. 1 będziemy szukać przyczyn.
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 26 sie 2009, o 21:28
autor: tadaoando
grzegorz,
1.odpalam, obroty okolo 2000 na P.+hamulec. wrzucam D. nastepuje jedno szarpniecie,obroty spadaja na sekunde do 500-800 i powoli dociagaja do 1500. gdy zalaczy sie lpg ruszam ale to ruszanie jest niemrawe i poszarpuje lekko, ale tylko dodam gazu samochod zachowuje sie juz przyzwoicie i nie ma niespodzianek.
2....jesli jednak na dworze jest zimno lub jak to mialo miejsce w zimie stanie ok.10min i palenie paliwa( benzyny nie mialo sensu) ruszalem nim przelaczyl sie na lpg i nim wzrosla temp. ruszal podrygujac na niskich obrotach 500-800 bez szarzy dojezdzam do szlabanu na osiedlu ruszam wjezdzam na ulice mam 40-60km/h obroty wzrastaja w miedzyczasie do ok. 2000 i wszystko gra.
3. jesli jest zimno i sie zapomne zbyt dynamicznie rusze nie czekajac na podgrzanie sie silnika i nie czekajac az wzrosna powoli obroty, odrazu wcise gaz auto poslusznie szybko odjedzie z miejsca, ale gdy przychamuje przed szlabanem obroty spadajaaz do 500obr. ipo kilku szarpnieciach zdycha.
...a tak wogole to Adamow to nie jest gdzies pod w-wa ???
tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 26 sie 2009, o 21:33
autor: tadaoando
przepraszam,
... rura na dole lekko okopcona chyba tlustym trudnozmywalnym nagarem ???
...tak jak stoje na D.+ noga na stop przy 500-800 faluje silnik ale wskazowka obrotomierza nie (w bmw jak walnol mi krokowy to szlaly obroty, ale i wskazowka obrotomierza w raz z nimi) w forku nie raczej miekko.
tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 26 sie 2009, o 21:43
autor: Grzesiek_67
Ad.1 Zaraz, tuż po odpaleniu masz 2000 obr/min ?? To wysoka wartość, tak o grubo 500-600 za dużo. To że następuje szarpnięcie to normalne, A/T z nierozgrzanym olejem musi uporać się przy przełączeniu z P na D z tą bardzo dużą liczbą obrotów. Obroty są za wysokie, zwłaszcza, że ostatnimi czasy mrozów na dworze nie odnotowano. I jeszcze jedno, strasznie szybko przechodzisz na zasilanie LPG. Ja przejeżdzam z pełną premedytacją na benzynie ok. 10 km i dopiero, gdy wszystko jest dobrze rozgrzane załączam gazownię. Zimny gaz niszczy i reduktor i zawory (gniazda).
Ad.2 Nie rozgrzewaj samochodu stojąc !!!! Wydajność pompy oleju jest relatywnie mała, smarowanie słabiutkie, dyfry w ogóle nie rozgrzane. Rozgrzewaj auto jadąc, powolutku ale jadąc !!!!
Ad. 3 Auto prawdopodobnie jest zalewane (lambda wchodzi w otwartą pętlę bez korekcji), plus być może podparte zawory wydechowe.
Adamów jest niedaleko Radziejowic, 6 kilometrów od trasy Katowickiej w kierunku Grodziska Mazowieckiego
Pozdrawiam
Grzegorz
PS. Na codzień stacjonuję w Piasecznie, w godzinach od 8.00 do 16.00 jestem do twojej dyspozycji real live
Notabene byśmy mięli bardzo blisko do 4turbo - 5 minut jazdy, ok 1 km. Same plusy.
PS2. Dodałeś info o rurze i odczuciu lekkiego falowania - czyli bogato i bez korekcji - proponowałbym sprawdzić lambdę.
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 26 sie 2009, o 21:52
autor: tadaoando
ad.1 obroty sprawdze rano to dokladnie opisze, lpg to sekwencja wiec przelacza sie sama.
ad.2 zmienie zasade postaram sie go zmusic do jazdy odrazu nawet gdy bedzie poszarpywal.
ad.3 nic nie rozumiem jestem tylko architektem i lubie swego forka, ale ten jezyk mimo iz chce dla niego+siebie dobrze nie rozumiem (podpytuje brata lotnika skonczyl samochodowke).
PS. mieszkam w w-wie na zielonej bialolece (nie myl z tarchominem tu blizej targowka) ale oddelegowany do ostroleki bywam w domu tylko w weekendy 1-2 m-cu. dla chcacego jednak nic trudnego cos sie wymysli. czekam na email-a
tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 26 sie 2009, o 22:01
autor: Grzesiek_67
Ad. 1 Też mam sekwencję ale próg przełączenia na LPG jest programowalny z poziomu aplikacji obsługującej dany sterownik. Poza tym zawsze możesz manualnie wymusić jazdę na benzynie.
Ad. 2 Ok
Ad. 3 Sonda lambda powinna dokonywać korekcji składu (paliwo-powietrze) mieszanki na obrotach jałowych. U Ciebie, prawdopodobnie nie dokonuje właściwej korekcji. Może być uszkodzona, bądź podawana mieszanka wychodzi poza dopuszczalny margines korekcji, sonda przechodzi w tryb open-loop. Mieszanka jest bogata, okopcona rura, charakterystyczny, mocno eteryczny zapaszek spalin. Silnik jest zalewany (mniej lub bardziej), parametry pracy nie są optymalne.
Przy okazji pozdrów brata lotnika od byłego lotnika
W email napiszę dokładne namiary do siebie.
Ciepło pozdrawiam
Grzegorz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 27 sie 2009, o 13:23
autor: tadaoando
ad.1 dzis nie czekalem by silnik sie rozgrzal wiec generalnie ciezko bylo cos wylapac, ale po przekreceniu kluczyka ok.1500obr. po wrzuceniu D. spadek do 1000obr. bez gniewnych ruchow potovzyl sie i przy skrzyzowaniu jeszcze na benzynie byl grzeczny, ale i pogoda nie grzeszy mrozkiem.
ad.2 dzis spelnione
ad.3 sonda lambda byla wymieniana z powodu wiecznie wywalajacych sie na stacyjce bledow CRUISE,ENGINE,Antyposlizg. na jakis czas pomoglo, ale problemy z silnikiem nie !!!
mieszanka bogata? pierwotne zuzycie lpg na miescie siegalo nawet 21l/100km po wymianie lambdy i oswojeniu sie z maszyna zeszlo do 17l/100km po wyszaleniu sie i wszelkich glupotach zeszlo do 15l/100km jadac do 120-130km/h zchodze nawet do 13,5l/100km latem. benzynka ok.11-11,5l/100km bez ekscesow.
...ale jak wcisne "kick-down" choc zadko to wir w baku straszny !!!
...brat jest w obsludze naziemnej nawigowanie-nasluchy itp. podobno tajne.
tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 27 sie 2009, o 13:49
autor: citan
U mnie (też A/T po odpaleniu, na "P", obroty oscylują gdzieś w okolicach 1.5kRPM), spadają same po jakimś czasie, ale częściej po prostu przełączam na "D" i spadają.
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 27 sie 2009, o 15:47
autor: tadaoando
witam!
...zgadza sie kolego masz racje wtedy to nastepuje takie szarpniecie (wszystko podobno nadal ok) problem pojawia sie gdy rusze nie czekajac na rozgrzanie sie silnika, szybko/normalnie i zachamuje pozniej do powiedzmy 500obr. i wtedy simny silnik zaksztusi sie i zdechnie w A/T !!!
...jesli sie rozgrzeje to nawet po 2-3h postoju pod hipermarketem odpala pieknie bez chumorow (tak jak byc powinno).
...czemu jak jest zimny to jak nie zdechnie, to poszaruje ???
tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 31 sie 2009, o 19:02
autor: tadaoando
witam panowie i panie!
...czy nikt nie ma pomyslu co to moze byc? czy naprawde moga to byc popodpierane zawory cokolwiek to znaczy?
...dlaczego auto dobrze pracuje jak postoi na sloneczku, wiem nagrzeje sie wszystko wiec efekt podobny uzyska co silnik jak sie rozgrzeje i zalapie temperatury? zbliza sie powoli jesien i zima wiec upierdliwosc bedzie znacznie bardziej dotkilwa czekam na pomysly !!!
pozdrawiam tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 8 wrz 2009, o 20:49
autor: tadaoando
witam!
...z podpowiedzi kolegow wynika iz zaczac nalezy od wymiany oleju+filtru w skrzyni biegow(sport-shift). kupilem go z 65000km przelotem teraz ma juz 77000km czy olej w skrzyni byl wymieniany tego nie wie nikt (sprowadzajacy potwierdza ze tak) jak tu wierzyc sprzedawcy?.
15.09.09 umowiony jestem u KOPERA na wymiane+ czyszcenie silniczka krokowego. zobaczymy czy to cos pomoze. jesli nic dalej czekam na WASZA pomoc.
POMOZCIE !!!
pozdrawiam tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 9 wrz 2009, o 19:35
autor: Grzesiek_67
tadaoando pisze:
5.09.09 umowiony jestem u KOPERA na wymiane+ czyszcenie silniczka krokowego. zobaczymy czy to cos pomoze. jesli nic dalej czekam na WASZA pomoc.
POMOZCIE !!!
Tomasz, będzie dobrze, nic nie martw. Telefonu wczoraj nie odbierałem - cały dzień z klientem
Pozdrawiam
Grzegorz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 20:32
autor: tadaoando
witam ponownie !
...jak juz wspominalem olej w skrzyni biegow, dyfrach i filtry wimienione u kopra. poprawa odczuwalna, ale szalu nie robi znaczy iz olej w skrzyni stary nie byl. koper nie chcial przeczyscic silniczka krokowego gdyz nie maja takiej uslugi ???
...robi sie zimno wiec problem zimnego silnika i gasniecia przed skrzyzowaniem nabrzmial. co robic ?
...rozmawialem z JAKO wg. niego to elektryczna przepustnica/przeplywomierz- jakies inne propozycje ???
czekam na pomoc tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 20:54
autor: Chloru
tadaoando pisze:
koper nie chcial przeczyscic silniczka krokowego gdyz nie maja takiej uslugi ???
Spytaj czy mają usłuę pt. praca

Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 21:00
autor: tadaoando
witam!
...ciezko ocenic, bo kwota tez sie zmienia w zaleznosci od kaprysu:
1-wszy tel. kwota za olej+filtr 360pln
2-gi tel. kwota 300pln
wizyta i kwota na rachunku 480pln przyznaj troche to z czapy brane.
tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 21:00
autor: Azrael
tadaoando pisze:
koper nie chcial przeczyscic silniczka krokowego gdyz nie maja takiej uslugi ???
To auto nie ma silnika krokowego.
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 21:01
autor: tadaoando
...to co steruje wolnymi obrotami ???
co odpowiada za utrzymanie ich na pewnym polapie przy ostrym chamowaniu przed swiatlami ???
tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 21:05
autor: Azrael
To auto ma przepustnicę drive-by-wire, więc nie bardzo można mówić o krokowym.
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 21:10
autor: tadaoando
...Azrael, jak mozna ja przeczyscic naprawic wymienic ??? jaki to jest koszt tak pi/drzwi
tomasz
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 21:19
autor: Azrael
tadaoando, wymienić. Koszt jest spory (kilka tysięcy, w tej chwili nie pamiętam dokładnie), natomiast najpierw trzeba zdiagnozować co jest naprawdę uszkodzone.
Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 21:20
autor: jarmaj
tadaoando pisze:ostrym chamowaniu przed swiatlami ???
Czy "ostre chamowanie" to jakiś rodzaj gwałtownego szerzenia chamstwa?

Re: FORESTER 2,5XT AT 06' problem z zimnym silnikiem !!!
: 30 wrz 2009, o 21:41
autor: tadaoando
...jestem rozsadnym kierowca, mimo posiadanego dosc szybkiego auta nie szerze chamstwa na ulicy. ot niefortunne sformuowanie, dojezdzajac do skrzyzowania z ok.80km/h trzeba zatrzymac sie do zera i wtedy auto sie ksztusi i mimo iz to automat gasnie...dluzsze cheltanie i odpala ruszajac jakgdybynigdy nic sie nie stalo.
...ot bolaczka, jak bylo cieplej praktycznie nieodczuwalnie poszarpywal przed skrzyzowaniem teraz- gasnie (choc nie zawsze).
tomasz